آنچه که نقض داده Twitch در مورد حریم خصوصی داده به ما نشان می دهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه


Twitch جدیدترین پلتفرم اصلی است که در معرض نشت گسترده داده ها قرار گرفته است. و در حالی که ممکن است جالب باشد که نگاهی به میزان درآمد استریمرهای توییچ داشته باشیم، آیا این مشکل واقعی در مورد نقض داده های توییچ است؟


سال 2021 یک سال پرتلاطم در دنیای داده بوده است. شرکت هایی مانند T-Mobile و Microsoft قربانی نقض جدی داده ها شده اند که اطلاعات شخصی ده ها میلیون کاربر را فاش کرده است. یک افشاگر نقاب عملیات را کنار زده و آنچه را که بیشتر ما قبلاً می دانستیم، تایید کرد: فیس بوک سود را بر مردم ترجیح می دهد. و اکنون، محبوب ترین سرویس پخش های ویدیویی جهان، Twitch، در یک حمله داده مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

نشت Twitch منجر به افشای بیش از 100 گیگابایت داده شد. و این داده ها حاوی اطلاعاتی در مورد کد منبع Twitch، پروژه ها و محصولات منتشر نشده آنها و میزان درآمدی است که محبوب ترین استریمرها در این پلتفرم کسب می کنند. علیرغم این واقعیت که این نقض حاکی از کاستی‌های امنیتی جدی است که می‌تواند حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر را به خطر بیندازد، به نظر می‌رسد اکثر افراد و رسانه‌ها بر جنبه درآمدی این نشت تمرکز دارند.

و در حالی که بیشتر آنها بر درآمد پخش‌کننده‌های برتر پلتفرم متمرکز هستند، پیامدهای جدی حفظ حریم خصوصی نادیده گرفته می‌شوند. به هر حال، نقض داده ها می تواند عواقب فاجعه باری برای کسانی که در معرض آن قرار دارند داشته باشد. اطلاعات شخصی کاربران تقریباً در نیمی از موارد نقض اطلاعات مورد سوء استفاده قرار می گیرد و بنابراین حریم خصوصی و امنیت مالی آنها در خطر قرار می گیرد. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چرا نقض داده ها بسیار خطرناک است و چرا این نقض اخیر خطری را که هنگام استفاده از اینترنت بدون اقدامات محافظتی متحمل می شوید، برجسته می کند.

تهدیدی برای حریم خصوصی آنلاین شما

به جای افزایش درآمدی که محبوب‌ترین سازندگان پلتفرم کسب می‌کنند، باید نگران آسیب احتمالی ۱۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه توییچ باشیم.

خوشبختانه، به گفته توییچ، به نظر می رسد هیچ مدرکی دال بر افشای اعتبارنامه ورود به سیستم توسط این نقض وجود ندارد. و از آنجایی که Twitch شماره کارت اعتباری کامل را ذخیره نمی کند، اطلاعات کارت اعتباری کاربران نیز در معرض خطر قرار نگرفت. با این حال، این نقض یک مشکل در اقدامات امنیتی Twitch را برجسته می کند، به ویژه از آنجا که ممکن است داده های کاربر بیشتری منتشر شود. به گفته The Verge، این نشت تنها “قسمت اول” است و به این معنی است که اطلاعات بیشتری در راه است. این به ویژه با توجه به اینکه هکرها ادعا کرده اند که می توانند کل توییچ را افشا کنند، نگران کننده است. به این معنی که فقط فعالیت‌های درونی توییچ و درآمد پخش‌کننده در معرض خطر نیست. پیامدهای خطر در سراسر سایت می تواند عواقب مضری برای کاربران سرویس داشته باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  میلیاردرها سعی می کنند طولانی تر زندگی کنند... دوباره

چرا نقض اطلاعات خطرناک است؟

بنابراین، چرا نقض داده ها اینقدر خطرناک هستند؟ خب، خطر ناشی از ماهیت داده‌هایی است که نقض‌کننده‌ها افشا می‌کنند. دلیل اینکه «قسمت اول» فاش شدن توییچ برای کاربران خطرناک نبود این است که اطلاعات شخصی آنها در فاش نشده است. اما همانطور که قبلاً ذکر شد، تقریباً نیمی از حملات داده‌ای اطلاعات شخصی کاربران را به خطر می‌اندازند. به این معنی که اطلاعات حساس شما دائماً در وب در معرض خطر است!

همانطور که در اینجا توضیح داده شده است، هکرها و کلاهبرداران می توانند اطلاعات شخصی حساس شما را از طریق نقض داده ها به دست آورند. و با این اطلاعات، آنها می توانند خطوط اعتباری را به نام شما باز کنند، به صورت آنلاین جعل هویت شما را معرفی کنند و عزیزان شما را در طرح های فیشینگ به دام بیندازند. دقیقاً به همین دلیل است که نشت Twitch و سایر موارد نقض داده مانند آن بسیار خطرناک هستند. زیرا زمانی که اطلاعات شما درز می کند، اطلاعات شخصی شما اکنون در اختیار افراد بد اینترنت قرار می گیرد. شاید جالب باشد که به های توییچ نگاه کنید. اما مسئله بزرگتر این است که آنها و اکثر شرکت های دیگر چقدر نسبت به داده های شما بی پروا هستند. و دقیقاً چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوب، امن ترین کار این است که اطلاعات خود را به طور کامل از اینترنت پاک کنید. اما اگر برای چیزی به این شدت آماده نیستید، راه دیگری برای ایمن ماندن در وب وجود دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  در دسترس ساختن مدل های پایه: نبرد بین هوش مصنوعی منبع باز و بسته

چگونه در اینترنت محافظت کنیم

متأسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از نقض کامل داده ها وجود ندارد. حقیقت غم انگیز این است که در عصر دیجیتال امروزی داده های شما یک کالای بسیار ارزشمند است. و در نتیجه، افراد و گروه های خطرناک همیشه در تلاش هستند تا دست خود را در دست بگیرند. اما کاری که می توانید انجام دهید این است که داده های خود را از نظر تهدیدها رصد کرده و کنترل حریم خصوصی خود را دوباره به دست بگیرید.

این جایی است که Privacy Bee وارد می شود. Privacy Bee یک سرویس جامع حفظ حریم خصوصی داده است که می تواند به شما کمک کند هنگام گشت و گذار در وب ایمن بمانید. Privacy Bee با نظارت 24 ساعته تهدیدات، خدمات حذف واسطه داده و افزونه رایگان مرورگر به شما کمک می‌کند تنظیمات حریم خصوصی خود را در حالت آنلاین سفارشی کنید. به جای اعتماد کورکورانه به هر سایتی که بازدید می کنید، Privacy Bee به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید کدام شرکت ها قابل اعتماد هستند. و به نوبه خود به شما امکان می دهد انتخاب کنید و انتخاب کنید کدام شرکت ها به داده های شما دسترسی دارند. همه این ویژگی ها برای بازگرداندن کنترل داده های شما به دست شما و دور نگه داشتن اطلاعات شخصی شما از ناشناخته های اینترنت کار می کنند.

و جالب ترین قسمت؟ می توانید کاملاً رایگان از خود و خانواده خود محافظت کنید. بله، Privacy Bee یک ارزیابی 100٪ حریم خصوصی ارائه می دهد. به این معنی که می توانید ببینید آیا داده های شما در معرض خطر هستند یا خیر، و سپس اقدامات لازم را برای ایمن سازی آن انجام دهید. پس برای چی منتظری؟ امروز نشت های آنلاین مختلف خود را با Privacy Bee وصل کنید!

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GEfLzy
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *