آیا باید از تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده کنم؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه

از آنجایی که تبلیغات رسانه‌های اجتماعی با هر کلیک در حال چرخش هستند، تقریباً در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی نمی‌توان متوجه این اطلاعیه‌ها نشد. از آنجایی که به نظر می رسد همه در حال پریدن هستند، به عنوان متخصصان رسانه های اجتماعی، باید از خود بپرسیم که آیا تبلیغات رسانه های اجتماعی ارزش آن را دارند و از کجا شروع به ایجاد تبلیغات در محتوای خود کنم؟

امروز، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، شکل ظاهری آن‌ها در هر پلتفرم و برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنیم.

احتمالا همه ما با تبلیغات سنتی، بیلبوردها، تبلیغات روزنامه ها، تبلیغات ی و رادیویی آشنا هستیم. اما اکنون که وارد عصر دیجیتال مارکتینگ شده‌ایم، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از شاخه‌های این امر است و از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و تیک تاک برای ارائه تبلیغات پولی به مخاطبان هدف شما استفاده می‌کند.

تبلیغات در رسانه های اجتماعی به طور طبیعی تعبیه شده است و باعث می شود به راحتی برای مشتریان شما قابل مشاهده باشد و از کسب و کار یا برند شما استفاده کند. اکنون گزینه هایی برای شخصی سازی تبلیغات شما و جذابیت برای همه جمعیت شناسی شما وجود دارد.

تبلیغات رسانه های اجتماعی یک سرمایه گذاری هستند، با این حال اکثر تبلیغات امروزی مقرون به صرفه هستند و اغلب منجر به نرخ بازده بالایی می شوند. بنابراین، تبلیغات در هر پلتفرم رسانه اجتماعی چگونه است؟

هر پلتفرم دارای ترفندهایی در تبلیغات خود است، با این حال به طور کلی همه آنها اهداف یکسانی دارند.

اگرچه اساساً هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر دارای تبلیغات است، من قصد دارم انواع تبلیغات را در چهار پلتفرم اصلی برای تبلیغات امروزی، اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و تیک‌تاک بررسی کنم.

تبلیغات در اینستاگرام

پتانسیل ها در اینستاگرام به رشد خود ادامه دهید و این برای تبلیغات در این فضا تفاوتی ندارد. با این حال، در عین حال، دانستن اینکه چه نوع تبلیغی در اینستاگرام اجرا شود و با هر فرمت چه چیزی ارائه می‌شود، می‌تواند بسیار دشوار به نظر برسد.

قبل از ورود به انواع مختلف تبلیغات، برای اجرای تبلیغات در حساب اینستاگرام خود، باید یک حساب تجاری داشته باشید.

شما می توانید تبلیغات را به طور مستقیم در یکیشن اینستاگرام یا در مدیر تبلیغات سکو.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که دو نوع کلی از تبلیغات اینستاگرام وجود دارد. تبلیغات مبتنی بر قالب و مبتنی بر بخش. ابتدا تبلیغاتی را که در زیر تبلیغات مبتنی بر قالب قرار می گیرند و سپس آنهایی که مبتنی بر بخش هستند را توضیح خواهم داد.

تبلیغات مبتنی بر قالب

تبلیغات مبتنی بر قالب آنهایی هستند که بر اساس قالبشان دسته بندی می شوند و معمولاً در صفحه فید معمولی ظاهر می شوند.

این نوع تبلیغات از طریق نوع اصلی محتوایی است که ابتدا در اینستاگرام ایجاد شد. اینها تبلیغاتی هستند که روی یک تصویر ثابت در پست ها ظاهر می شوند. این نوع تبلیغات نیز معمولا ارزان ترین هستند. از آنجایی که دارای یک تصویر است، استفاده از آن با یک تصویر با کیفیت بالا هوشمندانه است.

چرخ فلک مجموعه ای از تصاویر است، بنابراین این تبلیغاتی است که از طریق چندین تصویر یا ویدیو ظاهر می شود. اگر می خواهید محصولات متعددی را به نمایش بگذارید، این گزینه عالی برای نمایش همه آنهاست.

این تبلیغات متفاوت از قرقره ها، تبلیغاتی در قالب ویدیو هستند که به شما امکان می دهند خلاقیت بیشتری داشته باشید و کسب و کار یا نام تجاری خود را فراتر از یک عکس ارائه دهید. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای تا 60 ثانیه ارسال کنید.

اینستاگرام اتصال محصولات شما را آسان‌تر از همیشه کرده است. تبلیغات خرید آنهایی هستند که به شما امکان می دهند محصولات خود را با درج یک برچسب محصول در تبلیغ خود تبلیغ کنید که مستقیماً به وب سایت شما پیوند می خورد. اگر یک تجارت الکترونیکی دارید، این یک گزینه عالی است که به مشتریان اجازه می دهد اقلام شما را مستقیماً از برنامه خریداری کنند.

تبلیغات مبتنی بر بخش

تبلیغات مبتنی بر بخش آنهایی هستند که در بخش‌های دیگر اینستاگرام، خارج از فید معمولی ظاهر می‌شوند. آنها به جای اینکه مبتنی بر محتوا باشند، در بخش های مختلف نمایش داده می شوند.

این تبلیغات آنهایی هستند که در بخش استوری اینستاگرام ظاهر می شوند و فرمت های آن شامل تصاویر، فیلم ها و چرخ فلک ها می شود. از آنجایی که این داستان‌ها در عرض 24 ساعت از بین می‌روند، اگر می‌خواهید یک کمپین فوری یا پیشنهاد با زمان محدود انجام دهید، تبلیغات Stories عالی هستند. این باعث می شود بینندگان بخواهند سریع عمل کنند.

اینها تبلیغاتی هستند که در بخش کاوش اینستاگرام ظاهر می شوند، بخشی که برای هر کاربر تنظیم شده است. بنابراین، ایجاد تبلیغات در این فضا به کسانی می رسد که علایق مشابهی با برند شما دارند و در داخل جمعیت شناسی شما قرار دارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه برتر برای رفع عدم اتصال خودکار اندروید به وای فای

از آنجایی که به نظر می رسد Reels برنامه را در اختیار گرفته است، این ها کلیپ های ویدیویی کوتاه 60 ثانیه ای یا کمتر هستند که شامل صدا یا موسیقی می شوند. اینها را در بخش Reels اینستاگرام پیدا خواهید کرد. مانند تبلیغات ویدئویی، ویدئوها برای مصرف کنندگان جذاب هستند و راهی سریع و موثر برای جلب توجه بینندگان هستند.

تبلیغات در فیس بوک

از آنجایی که اینستاگرام و فیس بوک اکنون با متا در ارتباط هستند، تبلیغات در این پلتفرم شبیه به آنچه در مورد اینستاگرام توضیح دادم خواهد بود. با این حال، انواع مختلفی از تبلیغات در دسترس هستند فیس بوک.

برای ایجاد یک تبلیغ در فیس بوک، می توانید این کار را مستقیماً در فیس بوک یا در داخل پلت فرم Ads Manager انجام دهید، همان موردی که در بالا لینک شده است. از آنجایی که گزینه های بیشتری برای تبلیغات فیس بوک وجود دارد، من خیلی پیچیده نخواهم شد. من بر روی تبلیغات اساسی در حال حاضر در فیس بوک تمرکز خواهم کرد.

بار دیگر، اینها ابتدایی ترین فرمت های تبلیغاتی در فیس بوک هستند. این شامل یک تصویر واحد است که در آن می‌توانید محصولات، خدمات یا شخصیت خود را به عنوان یک برند نمایش دهید. مشابه اینستاگرام، از یک تصویر باکیفیت برای استفاده حداکثری از این نوع تبلیغات استفاده کنید.

Instant Experience که قبلاً به عنوان Canvas Ads شناخته می‌شد، آنهایی هستند که فقط در برنامه تلفن همراه در دسترس هستند و به شما امکان می‌دهند تا از میان چرخ فلک‌ها تند بکشید، صفحه خود را کج کنید و با استفاده از نوک انگشتان خود بزرگنمایی یا بزرگنمایی کنید. با استفاده از Instagram Experience، می توانید تصاویر و ویدیوها را اضافه کنید.

تبلیغات مجموعه یک ویدیو یا تصویر اصلی را با تصاویر ثانویه در قالب شبکه‌ای پیکربندی می‌کنند. بینندگان می توانند روی مجموعه کلیک کرده و بتوانند محتوا را مرور کنند. این برای کسانی که محصولاتی دارند که می‌خواهند به نمایش بگذارند یا یک فروشگاه تجارت الکترونیکی دارند که می‌خواهید ترافیک را به سمت آن هدایت کنید عالی است.

اینها تبلیغاتی هستند که از یک ویدیو برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می کنند. ویدئوها معمولا منجر به تعامل بیشتر می شوند و جذاب تر از تصاویر هستند.

مانند اینستاگرام، چرخ فلک ها شامل چندین تصویر یا ویدیو می شوند که بینندگان می توانند در آن ها حرکت کنند. شما می‌توانید برچسب‌ها، توضیحات و پیوندهایی را به هر تصویر یا ویدیو اضافه کنید، که به گزینه‌های زیادی برای تبلیغ محصولات خود در یک قطعه محتوا اجازه می‌دهد.

تبلیغات داستانی تصاویر، ویدیوها یا چرخ فلک هایی هستند که در بین استوری ها ظاهر می شوند. برای داستان‌ها، گزینه‌های ویرایش زیادی برای اضافه کردن متن، صدا، شکلک‌ها و پیوندها برای جذب سریع مخاطبان در دسترس دارید. برای اینکه اینها موثر باشند، باید در پیام خود و محتوایی که درج می کنید استراتژیک باشید.

تبلیغات در توییتر

توییتر ممکن است مکانی غیر سنتی برای تبلیغ کسب و کار شما به نظر برسد، با این حال تأثیر آن برای دستیابی به مخاطبان جدید است. شما می توانید کمپین ایجاد کنید مدیر تبلیغات توییتر، هنگامی که یک حساب تبلیغاتی توییتر ایجاد کردید.

دسته بندی های مختلفی از تبلیغات توییتر وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها خواهم پرداخت.

تبلیغات تبلیغاتی توییتر

تبلیغات تبلیغاتی در فید معمولی ظاهر می‌شوند و همچنان می‌توانند به همان روش توییت‌های معمولی با آنها تعامل داشته باشند. فرمت های مختلفی که آنها در دسترس هستند به شرح زیر است:

  • تبلیغات متنی: یک توییت اولیه بدون تصویر یا ویدیو.
  • تبلیغات تصویری: توییت با یک تصویر ثابت.
  • تبلیغات ویدیویی: توییت با یک ویدیو، حداکثر ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه.
  • تبلیغات چرخ فلک: با حداکثر 6 تصویر یا ویدیوی قابل کشیدن توییت کنید.
  • تبلیغات لحظه ای: مجموعه ای از توییت ها، با بیش از 280 کاراکتر در دسترس.
  • تبلیغات زنده توییتر: پخش تبلیغی.

تبلیغات فالوور توییتر

به جای تبلیغ یک توییت، تبلیغات فالوور به شما این امکان را می دهد که یک حساب کاربری کامل را برای مخاطبان هدف تبلیغ کنید. این موارد در بخش پیشنهادات “چه کسی دنبال شود” و در نتایج جستجو نمایش داده می شود. هنگامی که نشان داده می شود، آنها همچنین یک دکمه دنبال کردن در کنار نام حساب دارند.

Twitter Amplify Ads

Twitter Amplify Ads به دو فرمت Amplify Pre-Roll و Amplify Sponsorship تقسیم می شود. اینها به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا محتوای خود را با محتوای ویدیویی که اخیراً منتشر شده است، بپیوندند.

  • Pre-Roll را تقویت کنید: با انتخاب دسته بندی محتوای ویدیوهای آنها، تبلیغ ویدیویی آنها در محتوای انتخاب شده پیرامون آن دسته ها منتشر می شود
  • حمایت های مالی را تقویت کنید: این به تبلیغ کنندگان یک جفت شدن 1:1 با ناشر دیگری می دهد، جایی که می توانند زمان و مدت کمپین را انتخاب کنند.

تصاحب توییتر

در برگه‌های Timeline و Explore، محصولات Takeovers نام تجاری شما را در بالای مکالمات نشان می‌دهند و دید شما را افزایش می‌دهند. دو نوع وجود دارد:

  • تصاحب جدول زمانی: وقتی کاربران به جدول زمانی خود می آیند، با تصاحب توییتر، برند شما به عنوان اولین تبلیغ در صدر گفتگوها قرار می گیرد.
  • تصاحب روند: در تب Explore، Trend Takeover تبلیغات شما را در کنار آنچه در توییتر پرطرفدار است قرار می دهد.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سازندگان Camera+ Photon را منتشر کردند، یک برنامه جدید ثبت تصویر برای حرفه ای ها

تبلیغات در

یکی جدیدتر در ترکیب، اما فرصتی عالی برای برندها بوده است، در تبلیغات قرار دارند TikTok. مشابه مدیر تبلیغات اینستاگرام/فیسبوک، TikTok دارای پلتفرم کمپین مخصوص به خود است تا به شما کمک کند تا تبلیغات شما را با مخاطبان مناسب تراز کنید. من هر نوع تبلیغات TikTok و آنچه را که شامل می شود توضیح خواهم داد.

اینها تبلیغاتی هستند که در صفحه “برای شما” نمایش داده می شوند و به طور طبیعی ظاهر می شوند. این‌ها کلاسیک‌ترین انواع تبلیغات TikTok هستند و به کاربران اجازه می‌دهند تا همانطور که معمولاً با یک ویدیوی معمولی TikTok انجام می‌دهند، با آنها تعامل داشته باشند.

با باز کردن برنامه، تبلیغات تسخیر برند بلافاصله ظاهر می‌شوند و سپس به یک تبلیغ ویدیویی In-feed تبدیل می‌شوند. آنها همچنین در صفحه “برای شما” به عنوان تصاویر، ویدئوها یا گیف با لینک ظاهر می شوند.

به جای اینکه به محض باز کردن برنامه ظاهر شوند، تبلیغات TopView پس از 3 ثانیه اولین پست In-feed را اشغال می کند. سپس، ویدیوی کامل، حداکثر تا 60 ثانیه، یک ویدیوی تمام صفحه را نشان می دهد.

با استفاده از یک هشتگ تعریف شده، هشتگ های مارک دار کاربران را با استفاده از یک رقص پرطرفدار یا صدای صوتی مطابق با محصول استفاده می کنند. وقتی روی هشتگ کلیک می کنید، آنها را به صفحه فرود و ویدیوهایی که از همان هشتگ استفاده می کنند ارسال می کند.

کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از جلوه‌های برند، فیلتر سفارشی خود را روی برنامه طراحی کنند تا تعامل بین کاربران را افزایش دهند. آنها حتی می توانند یک هشتگ بر اساس این فیلتر ایجاد کنند که امکان مشاهده بیشتر را فراهم می کند.

با استفاده از حالت تمام صفحه، تبلیغات مجموعه به کاربران امکان می دهد محصولات را مرور کنند. این یک ویژگی جدیدتر از TikTok است و هنوز برای همه کاربران در دسترس نیست.

اکنون که انواع تبلیغات موجود در پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی را درک کرده اید، احتمالاً می خواهید بدانید که آیا ارزش سرمایه گذاری در آنها را دارند یا خیر.

بسیاری از تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان از تبلیغات برای تبلیغ کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند، بنابراین من 5 مزیت تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را به شما ارائه می‌دهم.

  1. آگاهی از برند را افزایش دهید

تبلیغ کسب و کار شما در چندین پلتفرم اکنون با تبلیغات رسانه های اجتماعی قابل دسترسی است. از آنجایی که هر شبکه اجتماعی کمی متفاوت است، می توانید به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید و در مورد برند خود آگاهی ایجاد کنید.

از طریق تبلیغات، می توانید داستان برند خود را بگویید و به اشتراک بگذارید که چه کسی هستید. مردم در سراسر جهان می توانند کسب و کار شما را بیابند و با آن تعامل داشته باشند. فرصت ها در رسانه های اجتماعی واقعا بی پایان هستند.

  1. سرنخ ها و فروش را برای کسب و کار خود افزایش دهید

با قابلیت افزودن لینک ها و برچسب های محصول به تبلیغات شما، این امکان را برای کاربران آسان تر می کند که به وب سایت شما مراجعه کنند یا محصولات شما را مستقیماً در برنامه خریداری کنند. این بسیاری از مراحل اضافی را حذف می کند و می تواند فروش شما را افزایش دهد.

  1. کم هزینه

وقتی به تبلیغات سنتی فکر می کنید، به کمپین های بزرگی فکر می کنید که شرکت ها می توانند بیش از میلیون ها دلار صرف حضور در تلویزیون کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که همه تبلیغات گران هستند.

در واقع، میانگین هزینه هر کلیک تبلیغات در هر پلتفرم رسانه اجتماعی از حدود 1 دلار شروع می شود. این بد به نظر نمی رسد، درست است؟ رسانه های اجتماعی امکان دسترسی بیشتر به برندها را برای پرداخت هزینه تبلیغات فراهم کرده است.

  1. به راحتی قابل دسترسی است

از آنجایی که اکثر مردم با گوشی های خود با رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنند، اگر به آن فکر کنید، برند شما می تواند تقریباً در دست هر کسی در سراسر جهان باشد. با یک جامعه دیجیتال فعال، دسترسی به کسب و کار شما اکنون بیش از هر زمان دیگری در دسترس است.

  1. تجزیه و تحلیل

اکثر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی نوعی ویژگی تحلیلی را راه‌اندازی کرده‌اند که به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید چه چیزی خوب پیش رفته است و چه چیزهایی را می‌توانید در استراتژی خود تغییر دهید. این بسیار بزرگ است و به برندها اجازه می دهد تا به تکامل و مدیریت محتوای خود بر اساس نیازهای مشتریان خود ادامه دهند.

اکنون اصول اولیه تبلیغات رسانه های اجتماعی و انواع آن را در برخی از پلتفرم ها می دانید. فرصت ها بسیار زیاد هستند و برای شروع تبلیغ کسب و کارتان هیچ وقت دیر نیست.

نظر شما در مورد تبلیغات شبکه های اجتماعی پس از خواندن این مقاله چیست؟ آیا از آنها برای برند یا تجارت خود استفاده می کنید؟ در زیر برای ما نظر بگذارید! نمی دانید چگونه در رسانه های اجتماعی شروع کنید؟ من برای شما یک راهنمای بازاریابی برای رسانه های اجتماعی می گذارم تا بتوانید از برند خود استفاده کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EwSWZu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *