آیا روبات ها می توانند اهمیت دهند؟ موتورهای بدون هسته که ربات های مراقبت از بیمار را هدایت می کنند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دیو والشا، مدیر فروش در موتور DC کوچک تامین کننده EMS توضیح می دهد که چگونه ربات های انسان نما می توانند مراقبت از بیمار را متحول کنند و چگونه میوتورها کلید عملکرد آنها هستند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) کمبود جهانی 15 میلیون کارمند بهداشتی را تا سال 2025 تخمین می زند. برای پاسخگویی به تقاضا، ربات های مراقبتی برای کاهش بار کاری کارکنان و بهبود تجربه بیماران به کار گرفته می شوند.

از بلند کردن بیماران و تحویل نمونه های آزمایشگاهی گرفته تا تمیز کردن و ارائه همراهی، ربات های مراقبت می توانند در طیف وسیعی از وظایف در بیمارستان یا محیط مراقبت کمک کنند. با توجه به اینکه پرستاران تا یک سوم از نوبت کاری خود را صرف کارهای کوچکی مانند جمع آوری تجهیزات می کنند، انتظار می رود ربات های مراقبتی بتوانند مالکیت این مشاغل پیش پاافتاده تر را به دست بگیرند و به کارکنان بهداشتی اجازه دهند روی کارهای مهم تر تمرکز کنند.

ارسال در ربات ها

با کمک به کاهش فشار بر کارکنان مراقبت های بهداشتی، ربات های مراقبت می توانند به مقابله با مشکل فزاینده کمبود کارگر نیز کمک کنند. این موضوع در برخی کشورها نسبت به کشورهای دیگر شایع تر است، مانند ژاپن که تقریبا یک سوم جمعیت آن بالای 65 سال سن دارند. این کشور پیش بینی می کند که تا سال 2040 تقریباً یک میلیون کارگر در بخش مراقبت های بهداشتی کمبود داشته باشد. بنابراین جای تعجب نیست که ژاپن در تولید و اجرای ربات های مراقبت پیشرو است.

پارو، یک ربات کرکی که شبیه یک بچه فوک چنگ طراحی شده است، تنها یک نمونه از یک ربات مراقبت ژاپنی است. Paro با محبت به نوازش شدن و صحبت کردن با او با یک عنصر پاسخ می دهد که به این معنی است که می تواند نحوه رفتار خود را بر اساس واکنش های کاربر تغییر دهد. ثابت شده است که پارو به آرام کردن بیماران مبتلا به زوال عقل کمک می کند، همچنین مشخص شده است که تنهایی را کاهش می دهد، که یکی دیگر از موارد رایج در جمعیت های مسن تر است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گیفت کارت Giant InComm گروپ کارت راه اندازی fbFund را می گیرد •

ژاپن تنها کشوری نیست که روی ربات های مراقبت سرمایه گذاری می کند. در ایالات متحده، چندین بیمارستان با موفقیت Moxi، یک ربات انسان نمای یک دست را اجرا کردند. پس از یک تور اولیه، Moxi می‌تواند یک نقشه داخلی از مرکز مراقبت ایجاد کند، که می‌تواند از آن برای رفت و آمد بین بخش‌ها استفاده کند و حسگرهای داخلی به آن کمک می‌کنند تا از برخورد با افراد یا اشیا جلوگیری کند. بازوی رباتیک آن را قادر می سازد به تنهایی درها را باز کند و محفظه ذخیره سازی ایمن آن به این معنی است که Moxi می تواند داروها را با خیال راحت جمع آوری کرده و آنها را در اطراف بیمارستان تحویل دهد.

برای مراقبت طراحی شده است

برای برآوردن نیازهای پیچیده طراحی ربات انسان نما، مهندسان باید انتخاب های عاقلانه ای در اجزای مورد استفاده برای ساخت ربات های مراقبت داشته باشند و این شامل انتخاب موتور DC نیز می شود. سری موتورهای SR FAULHABER را می توان برای برنامه های کاربردی ربات مراقبت های بهداشتی استفاده کرد. این موتورها که توسط EMS در بریتانیا و ایرلند عرضه می‌شوند، برای قدرت و عملکرد بهینه طراحی شده‌اند و وزن و اندازه را به حداقل می‌رسانند.

استفاده از میکروموتورهای کوچکتر می تواند به کاهش اندازه اندام های ربات کمک کند و اطمینان حاصل کند که ربات می تواند در فضایی مشابه با انسان کار کند. این به ربات مراقبت اجازه می دهد تا برای بازیابی اشیاء، مانند نسخه ای در کمد دارو، به فضاهای کوچکتر برسد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  انفجار FTX فرصتی برای یادگیری است •

موتورهای DC بزرگتر می توانند وزن غیرضروری به ربات ها اضافه کنند و بر راحتی حرکت در اطراف تأثیر بگذارند. موتورهای DC بدون آهن به جای آن توصیه می شود که جرم و اینرسی کمتری دارند. این امکان کنترل دقیق‌تر سرعت و دسترسی به نرخ‌های شتاب و کاهش سریع‌تر را فراهم می‌کند و در نهایت به ربات مراقبت کمک می‌کند تا وظایف خود را سریع‌تر انجام دهد.

داشتن نسبت قدرت به وزن بالا نیز مهم است، زیرا استفاده از قطعات سبک تر و کارآمدتر می تواند عمر ربات را با یک بار شارژ باتری افزایش دهد. اکثر بیمارستان ها و مراکز مراقبت شبانه روزی کار می کنند، بنابراین مهم است که ربات بتواند به همان اندازه در دسترس باشد و دائماً نیازی به شارژ مجدد نداشته باشد.

تقاضاهای صنعت پزشکی و بیماران آن همچنان بالاست. ربات های مراقبت در حال تغییر درک مراقبت های بهداشتی هستند و در نهایت به بهبود تجربه کارکنان و بیماران کمک می کنند. با استفاده از موتورهای دقیق، فرصت‌ها برای ربات‌های مراقبت بسیار زیاد است و مطمئناً آن‌ها به فرآیندهای خودکار برخورد انسانی می‌دهند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MXIHZj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *