آیا سیستم‌های نرم‌افزاری قدیمی مانع مدتک می‌شوند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مایکل مونوووکاس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران AcuityMD، بینش هایی در مورد برخی از دام های احتمالی برای شرکت های medtech ارائه می دهد.

مشاغل در سراسر علوم زیستی با تعداد فزاینده ای از چالش ها روبرو هستند. از ترس از رکود قریب الوقوع تا مشکلات جذب و حفظ کارکنان ماهر؛ از مدیریت افزایش هزینه ها و مسائل زنجیره تامین تا کاهش نگرانی ها در مورد تغییرات نظارتی، طیف گسترده ای از بادهای مخالف پیش روی صنعت وجود دارد.

برای بخش فناوری پزشکی، وضعیت حتی پیچیده تر است. در حالی که فرصت‌ها برای نوآوری و رشد فراوان است، چندین دام وجود دارد که شرکت‌ها باید بر آن‌ها غلبه کنند تا مطمئن شوند که مسیر پیش رو هموار باقی می‌ماند. بخش medtech چه در تغییر چشم انداز جراح و محل مراقبت، کمیته های تجزیه و تحلیل ارزش، فرآیندهای قراردادی یا مسائل مربوط به بازپرداخت باشد، با انبوهی از موانع روبرو است که بر سر راه آوردن نوآوری های حیاتی به بازار وجود دارد.

من کارم را با نوآوران فناوری پزشکی و رهبران بازار گذرانده‌ام و به آینده خوشبین هستم. علیرغم بسیاری از چالش ها، نبوغ جمعی این صنعت همچنان نتایج بهتری را برای بیماران به همراه خواهد داشت. هیچ یک از ما درگیر این صنعت نشدیم زیرا انتظار داشتیم کار آسانی باشد. درعوض، ما با یک میل خالصانه و پرشور به توسعه نوآوری های تغییر دهنده زندگی که زندگی بیماران را بهبود می بخشد، هدایت می شویم.

نوآوران در بخش medtech به درستی منابع عظیمی را برای تحقیق و توسعه در تعقیب پیشرفت های حیاتی صرف می کنند. سپس آنها حتی بیشتر برای آزمایش، ساخت، کنترل کیفیت و سایر ضروریات هزینه می کنند که به اطمینان از ایمن و مؤثر بودن محصولاتشان کمک می کند. با این حال، با وجود این تلاش‌های سخت و پرهزینه، کل فرآیند اغلب به دلیل ناکافی بودن ابزارهای تجاری مورد نیاز برای عرضه این محصولات مهم به بازار، با شکست مواجه می‌شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا می توانید پیام های حذف شده فیس بوک را بازیابی کنید ؟

برای عرضه محصولات جدید به بازار، شرکت های medtech نیاز به ایجاد و پرورش طیف گسترده ای از روابط و مدیریت مجموعه پیچیده ای از سهامداران برای موفقیت دارند. با این حال، از لحاظ تاریخی، صنعت ابزار مورد نیاز برای رسیدگی به این بخش مهم از فرآیند را نداشته است. در عوض، شرکت‌های medtech مجبور شده‌اند برای ردیابی دستی اطلاعات به نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری قدیمی (CRM) روی بیاورند. حتی زمانی که این سیستم‌های CRM سفارشی‌سازی می‌شوند، از چالش‌های منحصربه‌فرد موجود در ارائه محصولات medtech به بازار کوتاهی می‌کنند. به عنوان مثال، آیا یک پزشک یک تماس، یک حساب، یک فرصت است؟ در اکثر سیستم های CRM مشخص نیست. واقعیت این است که پزشکان پزشک هستند، بیمارستان ها بیمارستان هستند و نرم افزارهایی که شرکت های فناوری پزشکی استفاده می کنند باید این را درک کنند.

بدون نرم افزار مناسب، این کاستی ها اغلب به طور منفی در صنعت ترکیب می شوند. یک جراح روستایی ممکن است نادیده گرفته شود و در مورد آخرین نوآوری های پزشکی آموزش ندیده باشد. یک بیمارستان ممکن است برای یک محصول منسوخ بیش از حد پرداخت کند. موجودی پرهزینه ممکن است در یک مرکز منقضی شود، در حالی که بخشی دیگر از کشور با کمبود زنجیره تامین مواجه است. و برای بقیه ما، این ناکارآمدی ها در قالب مراقبت های بهداشتی با کیفیت پایین تر با هزینه بالاتر منتقل می شوند.

وقتی شرکت‌های medtech ابزارهای مناسب را در اختیار داشته باشند، نتایج قدرتمند هستند. Anika Therapeutics، یک شرکت حفظ مشترک جهانی که پیشرفت‌های معنی‌داری را در مراقبت‌های ارتوپدی مداخله زودهنگام ایجاد و ارائه می‌کند، تاکتوست (یک جایگزین مصنوعی و زیست سازگار پیوند استخوان مبتنی بر اسید هیالورونیک) را در سال 2019 راه‌اندازی کرد. اما با بسته شدن راه‌های سنتی بیماری همه‌گیر، Anika به قدرت بیشتری نیاز داشت. پشت فرآیند فروش آنها آنها در یک پلتفرم تجاری خاص صنعت سرمایه گذاری کردند تا نمایندگان آنها بتوانند به سرعت جراحان برتر را شناسایی و اولویت بندی کنند. این نرم افزار به اعضای تیم با تجربه و جدید کمک می کند تا تعاملات رقابتی جراحان، سوابق آموزشی، انتشارات و اقدامات بالینی را ردیابی کنند. با این اطلاعات، آنیکا توانست نقشه راه دقیق و مشخصی را برای اولویت‌بندی تلاش‌های فروش خود به کار گیرد و بیش از 500 جراح را برای یک خط لوله هدف قوی شناسایی کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع مشکل حذف استوری در فیسبوک مسنجر

بن جوزف، معاون توسعه تجاری و شرکتی در آنیکا گفت: «Tactoset یک فناوری احیا کننده کلیدی برای Anika در بازار 100 میلیون دلاری + آدرس پذیر است. ما نیاز داشتیم که پتانسیل تجاری کامل را با ابزاری تخصصی که تجزیه و تحلیل، اطلاعات و بینش رویه ای ارائه می دهد، باز کنیم. ما اکنون استفاده از راه‌حل را گسترش داده‌ایم تا مجموعه کامل نگهداری مشترک خود را در بر بگیرد.»

شرکت‌های مدتک مانند آنیکا کارهای فوق‌العاده و نجات‌دهنده‌ای انجام می‌دهند. هر سال، FDA تقریباً 6000 دستگاه جدید را تأیید می کند که هر کدام بالقوه می توانند در زندگی بیماران نیازمند تغییر ایجاد کنند. نوآوران Medtech شایسته داشتن ابزار و فناوری هستند که به آنها کمک می کند دسترسی به محصولات خود را تسریع کنند. اگر جراحي را ببينيم كه با ابزارهايي كه از يك فروشگاه سخت افزار تهيه كرده اند عمل مي كند، به حق شوكه و وحشت زده مي شويم. پس چرا باید از شرکت‌های medtech انتظار داشته باشیم که نوآوری‌های خود را با استفاده از ابزارهایی که برای صنایع دیگر طراحی شده‌اند به بازار عرضه کنند؟ نرم افزاری که از صنعت medtech پشتیبانی می کند باید برای رفع نیازهای پیچیده صنعت بهبود یابد. ما باید به صنعت کمک کنیم تا نوآوری کند و دسترسی به فناوری های جدید پزشکی را تسریع بخشد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yAklQP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *