آینده فناوری پزشکی در سال 2023

زمان مطالعه: 5 دقیقه

دکتر مارتین استو، رئیس و مدیر در Nexus، جامعه ای از کسب و کارهای با رشد بالا در سراسر جهان که دارای پایگاه فیزیکی در پردیس دانشگاه لیدز هستند، پیش بینی های خود را برای صنعت medtech در سال 2023 به اشتراک می گذارد.

همه‌گیری COVID-19 دو افشاگری را آشکار کرد. اولاً، اهمیت یک سیستم مراقبت بهداشتی با عملکرد خوب را برجسته کرد و ثانیاً، برنامه‌های جهانی واکسیناسیون به ما یادآوری کرد که در صورت لزوم، اقدامات قوی به سرعت اجرا می‌شوند.

همه‌گیری ممکن است فروکش کرده باشد، اما اکنون باید برای مقابله با مبرم‌ترین مسائلی که خدمات بهداشتی‌مان با آن مواجه هستند، مانند نابرابری‌های بهداشتی و زمان‌های انتظار طولانی، سرمایه‌گذاری کنیم. «انقلاب صنعتی سوم» با محوریت فناوری، با پیشرفت‌های بالقوه در غربالگری، نظارت، تشخیص و درمان، نقش مهمی در این امر ایفا خواهد کرد.

ارتقاء در خود تشخیصی

در بخش medtech، تاکید فزاینده ای بر سلامتی وجود دارد – یعنی با انتقال دانش از طریق “تکان دادن” در جهت درست، مردم را به یک ذهنیت آگاه تر از سلامت وارد می کند. پیام اصلی این امر این است که اگر امروز تغییرات کوچکی در سبک زندگی ایجاد شود، می‌تواند تاثیر زیادی در آینده داشته باشد.

خودآزمایی قرار است رایج تر شود. در طول همه‌گیری، مردم در سراسر جهان آزمایش جریان جانبی را در زندگی روزمره خود گنجانده‌اند و به انجام این خودآزمایی‌ها عادت کرده‌اند. در نتیجه، احتمالاً شاهد افزایش استفاده از آزمایش‌های IVD (تشخیص آزمایشگاهی) از طریق خون یا بزاق خواهیم بود که می‌تواند نتایج سریعی ایجاد کند و به افراد کمک کند تا مالکیت بیشتری بر سلامت خود داشته باشند.

مزیت این امر آگاهی بیشتر از سلامت فرد است که ممکن است به کاهش فشار بر خدمات بهداشتی از جمله پزشکان عمومی کمک کند. ما در حال حاضر شاهد این موضوع با فناوری «پوشیدنی» – یعنی ساعت‌های هوشمند – هستیم که اطلاعاتی در مورد ضربان قلب، میزان اکسیژن مصرفی، کالری دریافتی و تعداد قدم‌ها ارائه می‌دهند، که کاربران می‌توانند در طول روز خود را ردیابی کنند.

درمان دیجیتال

همچنین احتمالاً استفاده بیشتری از درمان های دیجیتال (DTx) وجود دارد که رویکردی مبتنی بر شواهد برای مدیریت اختلالات یا بیماری های بیماران است. DTx مبتنی بر نرم‌افزار است و از ورودی‌های دیجیتالی مانند دستگاه‌های تلفن همراه، برنامه‌ها و اینترنت اشیا برای ارائه برنامه‌های بهداشتی سفارشی برای هر بیمار استفاده می‌کند. این امر با قادر ساختن بیماران به مدیریت علائم، فشار بر خدمات بهداشتی را کاهش می دهد و منجر به بهبود کلی در کیفیت زندگی می شود.

یک مثال قبلی از این، ارائه دیجیتالی مداخلات رفتاری برای درمان دیابت است. مطالعه ای که 20 سال پیش انجام شد نشان داد که مداخلات در رژیم غذایی و سطوح ورزش در مراحل اولیه می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را در بیماران کاهش دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دولت در نمایشگاه نوآوری Med-Tech استراتژی پزشکی انگلستان را تعیین می کند

در حال حاضر، تعداد فزاینده ای از محصولات در حال تایید هستند که به بیماران اجازه می دهد علائم را خود مدیریت کنند. به لطف نوآوری ناشی از بیماری همه گیر، من فقط شاهد افزایش آن هستم و با توجه به فشاری که خدمات بهداشتی تحت فشار هستند، این فقط می تواند خبر خوبی باشد.

زنجیره تامین قوی تر

اثرات همه‌گیری بر خدمات بهداشتی، بخش پزشکی را تحت فشار فزاینده‌ای برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده قرار داده است. آسیب‌پذیری‌های زنجیره تامین و همچنین کاستی‌های عملکرد را آشکار کرد. در نهایت، این یک یادگیری کلیدی برای این بخش بود.

اینکه الان این مسائل مشخص شده است، یعنی هیچ بهانه ای برای اقدام نکردن وجود ندارد. اگر این اتفاق نیفتد، امواج آینده همه‌گیری و شوک‌های عرضه می‌تواند برای همین زنجیره‌های تامین مخرب باشد. این بخش باید رویدادهای دیگری مانند حملات سایبری، بحران های اقتصادی و تغییرات نظارتی را نیز در نظر بگیرد.

برای اطمینان از کیفیت پایدار و امنیت عرضه، شرکت‌های medtech باید هر گونه آسیب‌پذیری را به طور مداوم ارزیابی و کاهش دهند. این امر به ویژه با توجه به تأثیر مستقیم این بخش بر پیامدهای بیماران مهم است. پیش‌بینی این رویدادهای «قوی سیاه» دشوار است، اما با توجه به ماهیتی که بخش فناوری پزشکی در آن تنظیم می‌شود، آماده‌سازی حیاتی است.

تاکید بر فراگیر بودن

در کشورهای در حال توسعه، شرایط بهداشتی معمولاً قبل از دریافت درمان بیشتر پیشرفت می کند. این بدان معناست که در حالی که بازارهای بزرگ در حال توسعه مانند چین و هند فرصت های فوق العاده ای برای رشد هستند، هر راه حلی که ارائه می شود باید برای بیمار در آن منطقه خاص مناسب باشد. این بدان معناست که فقط فروش محصولات/خدماتی که برای بازارهای توسعه یافته طراحی و آزمایش شده اند ممکن است مناسب نباشد.

شرکت ها همچنین باید در مورد چالش های فرهنگی مانند موانع زبانی مذاکره کنند. صادقانه بگویم، به همان اندازه که در مورد فناوری و پزشکی است، به ارتباطات نیز مربوط می شود. در Nexus، ما نیاز به فراتر رفتن از STEM و استفاده از دسترسی جهانی خود را درک می کنیم – تا حدی به لطف پایگاه دانشگاه لیدز ما – برای انجام این کار.

همچنین مسئله بازنمایی در داده ها وجود دارد. به طور سنتی، دستگاه‌های پزشکی با در نظر گرفتن مردان سفیدپوست و میانسال که در جهان توسعه‌یافته زندگی می‌کنند طراحی می‌شدند – این فرض کاربر نهایی باید به چالش کشیده شود.

خوشبختانه، فرهنگ صنعت به رویکرد مبتنی بر شواهد تغییر کرده است و تنوع کاربران بالقوه را در نظر می گیرد. اتخاذ نگرش “یک اندازه برای همه” به سادگی در اینجا کار نخواهد کرد – درست مانند بیماری ها، مردم به روش های مختلف به دستگاه های پزشکی مختلف واکنش نشان می دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای رفع خطای Outlook 500 "Something Went Wrong"

افزایش فناوری در سراسر صفحه

در حال حاضر فناوری‌های مختلف نقش بزرگ‌تری در تمام زمینه‌های این بخش ایفا می‌کنند. فناوری واقعیت مجازی قابلیت‌های طراحی محصول را بهبود می‌بخشد و فرآیندهای آموزشی را نیز بهبود بخشیده است. این بدان معنی است که کارآموزان کیفیت بالاتری از آموزش دریافت می کنند، در حالی که زمان لازم برای تکمیل آن کاهش می یابد.

فناوری همچنین به شرکت‌ها این امکان را داده است که آزمایش‌های دارویی را بهبود بخشند و به سرعت بخشیدن به زمان عرضه محصولات جدید به بازار کمک کنند. به طور عمده، اکنون می توان آنها را در آزمایشات سیلیکونی از طریق شبیه سازی ای انجام داد. این نه تنها به معنای بهره وری بیشتر است، بلکه استفاده از حیوانات برای اهداف آزمایشی دیگر مورد نیاز نیست – به این معنی که شرکت ها می توانند عملیات خود را بهبود بخشند. و اخلاق آنها

چالش هایی برای آینده

اگرچه همه‌گیری شاهد برچیده شدن برخی بوروکراسی بود، هنوز چندین چالش نظارتی وجود دارد که باید با آنها مقابله کرد. به طور خاص، چارچوب مقررات در اتحادیه اروپا سؤالاتی را در مورد اینکه چه حمایتی برای کمک به استارت‌آپ‌ها برای عرضه محصولات خود به بازار ارائه می‌شود، ایجاد می‌کند. آیا فرصتی برای پرداختن به برخی از این موارد در MDR جدید بریتانیا که قرار است تا اواسط سال 2024 اجرایی شود وجود دارد؟

البته، استثنائات قابل توجهی در این مورد وجود داشته است، شدت بیماری همه گیر مستلزم شکستن کنوانسیون برای تولید واکسن های مورد نیاز است. با این حال، این شرایط استثنایی دقیقاً همان است – یک استثنا – و هنوز هم برای ورود محصولات به بازارهای اتحادیه اروپا یک مصیبت است. برای تشدید این امر، هزینه‌های اضافی و تشریفات اداری ناشی از برگزیت، دوام بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر نوآور فناوری پزشکی را که به بازارهای اروپایی صادر می‌کنند، تهدید می‌کند.

هنوز راهی باقی مانده است

مطمئناً در حال حاضر تحولات هیجان انگیزی در فضای medtech وجود دارد. نوآوری‌های جدید این پتانسیل را دارند که رابطه ما با سلامت را تغییر دهند، و همچنین به خدمات مراقبت‌های بهداشتی اتاق تنفسی بسیار مورد نیاز می‌دهند، با این حال، موانع نظارتی قابل توجهی باقی مانده‌اند و باید به رسمیت شناخته شوند. علاوه بر این، اگر بخواهد در آینده پیشرفت کند، این بخش باید رابطه خود را با پایداری بهبود بخشد. اگر بتوان این دو موضوع را حل کرد، ظرفیت این بخش برای نوآوری به طور کامل محقق خواهد شد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XDc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *