ادعایی نشت داده های واتس اپ 500 میلیون شماره تلفن را به خطر انداخت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارش Cybernews.com، ظاهرا اطلاعات نزدیک به 500 میلیون کاربر به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است.

گزارش شده است که این مجموعه داده شامل شماره تلفن 487 میلیون کاربر واتس اپ از 84 کشور از جمله ایالات متحده است. گفته می‌شود که این داده‌ها در یک فروم زیرزمینی که بین هکرها محبوبیت دارد، افشا شده است.

نشت داده های واتساپ_پست هکر در انجمن_20221129
پست هکر در انجمن منبع

کشورهایی که بیشترین افراد را تحت تأثیر نشت ادعایی قرار داده اند مصر (44.8 میلیون)، ایتالیا (35.6 میلیون) و ایالات متحده (32.3 میلیون) هستند. در زیر لیست کامل آمده است.

خبرنگاران در Cybernews.com توانستند نمونه‌ای از مجموعه داده‌ها را از هکر دریافت کنند و مشروعیت آن را تأیید کنند، و همه 1900 شماره‌ای که دریافت کردند متعلق به کاربران واتس‌اپ تایید شده بود.

در حال حاضر مشخص نیست که هکر چگونه این داده ها را به دست آورده است و هنوز هیچ خبر رسمی از متا (شرکت مادر واتس اپ) در مورد این حادثه ادعایی منتشر نشده است.

آنچه شما باید انجام دهید

اگرچه این فاش هنوز توسط متا تایید نشده است، اما اگر کاربر واتس اپ هستید، اکیداً توصیه می شود که احراز هویت دو مرحله ای (2FA) را فعال کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه یک وبینار ایجاد کنیم [MEGA GUIDE]

علاوه بر این، مجرمان اغلب از شماره‌های تلفن فاش شده برای ارسال کلاهبرداری‌های کلاهبرداری (فیشینگ پیامکی) مانند کلاهبرداری کد تأیید واتس‌اپ از سال گذشته استفاده می‌کنند. این کلاهبرداری‌های پیامکی به احتمال زیاد ادعا می‌کنند که یک مشکل فوری وجود دارد که باید آن را حل کنید – برای مثال مشکلی در امنیت حساب بانکی شما – و به شما دستور می‌دهند روی یک پیوند کلیک کنید. چنین پیوندهایی منجر به های مخربی می شود که برای فریب شما برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی بیشتر یا جدا شدن ناخواسته از پول طراحی شده اند. اگر از کاربران واتس اپ هستید، مراقب چنین کلاهبرداری هایی باشید.

همچنین، دانلود ما را در نظر بگیرید 100% رایگان ابزار تشخیص کلاهبرداری Trend Micro Check. این می تواند شما را از پیام های متنی کلاهبرداری ایمن نگه دارد، بنابراین لازم نیست نگران فریب خوردن باشید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xyY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *