از ریشه تا تاج، Mast Reforestation در حال رشد مجدد اقتصاد درختان برای قرن بیست و یکم است

زمان مطالعه: 9 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم از ریشه تا تاج، Mast Reforestation در حال رشد مجدد اقتصاد درختان برای قرن بیست و یکم است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

مشکل اینجاست: سیاره در حال سوختن است، و ما نمی توانیم کار زیادی در مورد آن انجام دهیم.

جنگل‌ها نه تنها به دلیل تغییرات اقلیمی در خطر هستند، بلکه به این دلیل که صنایعی که از آن‌ها حمایت می‌کنند سنتی هستند و منابع کافی ندارند. Mast Reforestation در حال ساخت یک شرکت فناوری پیشرو جنگل به عنوان یک سرویس است که روند بازسازی زمین های از دست رفته در آتش سوزی را بسیار ساده و تسریع می کند.

این شرکت از DroneSeed که پیشگام روش‌های جدید تجزیه و تحلیل جنگل‌ها و کاشت بذر به‌عنوان نوعی کشاورزی دقیق اصلاحی بود، جوانه زد. چیزی که آنها دریافتند این بود که اگرچه روش های آنها مؤثر بود، گلوگاه احیای جنگل ها فقط فرآیند کاشت نبود. تقریباً همه چیز دیگر بود.

برای کاشت یک درخت، به یک نهال (ترجیحاً هزاران) نیاز دارید. این نهال باید توسط کسی رشد کند. اینکه کسی به تامین بذر و زیرساخت های رشد نیاز دارد، نه به لجستیکی که همه آن ها را به هم گره بزند. و شرکت‌هایی که این نیازها را برآورده می‌کنند، اغلب یک قرن یا بیشتر قدمت دارند، آثاری از صنعت قدیمی چوب‌برداری که طی دهه‌ها تغییری در نحوه کار خود، به دلیل کمبود سرمایه یا بهره، نکرده‌اند.

از آنجایی که آتش‌سوزی‌ها به بخش منظم (و ویرانگر) فصل‌های خشک بسیاری از مناطق تبدیل شدند، تامین‌کنندگان نهال با کف پا گرفتار شدند. اگرچه به وضوح بخش مهمی از حمایت از سلامت سیاره ما است، جنگل‌کاری تا حد زیادی ثابت مانده است زیرا سایر صنایع برای استقبال از فناوری رقابت می‌کنند.

نتیجه، تصاویر ماهواره‌ای است که می‌تواند شکل دقیق آتش‌سوزی را به ما بگوید، و مدل‌های یادگیری ماشینی که می‌توانند وسعت آن را پیش‌بینی کنند… اما بانک‌های بذر و پرورش‌دهندگان نهال، شبکه‌های توزیع و همه چیز در این بین به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار هنوز قرن بیستم است… نه نوزدهم

اگرچه این میراث مهم و همچنین محدودکننده است، اما بدیهی است که تقاضا قبلاً با اختلاف زیادی از عرضه فراتر رفته است. DroneSeed، با نوآوری در فرآیندهای (به همان اندازه منسوخ) در سمت تقاضا، تصمیم گرفت همه چیز را وارد کند و یک شرکت جدید ایجاد کند که منابع و شبکه‌های شرکت‌های جنگلداری صد ساله را با نسل جدیدی از فناوری ترکیب می‌کند.

نتیجه بازسازی دکل است – اشاره ای به “رویدادهای دکل” زمانی که درختان یک محصول سپر مخروط و دانه تولید می کنند. این شرکت به عنوان یک شرکت ر برای DroneSeed و همچنین پردازشگر بذر SilvaSeed که اخیراً خریداری شده و سایر شرکت ها و پلتفرم های آینده عمل می کند. آنها با هم در حال ساختن یک راه حل کامل برای احیای جنگل هستند، از تامین بذر گرفته تا رشد نهال های بهبود یافته تا کاشت آنها در محل، ردیابی همه آن با استفاده از فناوری قدرتمند و در دسترس. شاید مهمتر از همه، آنها با بحث در مورد اعتبارات کربن و بودجه دولتی مورد نیاز برای یارانه دادن به این صنعت حیاتی، همه چیز را از نظر مالی معنا می کنند.

بذرهای تامین مالی

به نظر می رسد که بین این قطعات نامتجانس مقدار زیادی هم افزایی وجود دارد که برای دهه ها روی میز باقی مانده است. مردم بذر مردمان نهال نیستند، و مردم نهال جنگل‌بان نیستند، و جنگل‌بانان متخصص مالی نیستند – هر قطعه می‌تواند به دیگران اطلاع دهد، اما این اتفاق نیفتاده است.

اعتبار تصویر: احیای دکل

این فقدان نوآوری و سرمایه گذاری همان چیزی است که DroneSeed زمانی که سری A خود را تولید کرد و SilvaSeed را خریداری کرد، کشف کرد، یکی از معدود ارائه دهندگان بذر بزرگ که با هم به کل کشور خدمت می کنند. ده ها شرکت و آژانس به SilvaSeed، یک شرکت 125 ساله متکی بودند، اما تعداد کمی از آنها اهمیت آن را به عنوان یک گلوگاه در خط لوله احیای جنگل تشخیص دادند تا اینکه خیلی دیر شده بود. DroneSeed (که به زودی به عنوان Mast دوباره سازماندهی شد) آن را خرید زیرا پتانسیل را در امکانات و تخصص خود دید.

به عنوان مثال، SilvaSeed به ایجاد نمودار استاندارد منطقه بذر اکنون در صنعت کمک کرد – مشخص شد که دانه‌های کاجی که در واشنگتن رشد می‌کند، اگر در جنوب اورگان کاشت می‌کنید، ایده‌آل نیستند، حتی اگر همان گونه باشند. برای این موضوع، یک کاج در سمت شرقی یک پشته ممکن است در سمت غربی یک پشته رشد ضعیفی داشته باشد. این تغییرات بیشمار در اوایل توسط SilvaSeed و دیگران رسمیت یافتند، اما اکنون می توان آنها را با جزئیات شگفت انگیزی ردیابی کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر وضوح صفحه در ویندوز 11 (4 روش)

به عنوان بخشی از تلاش موفقیت آمیز خود برای سه برابر کردن تولید و در دسترس بودن بذر، مست سیستمی ساخته است که به معنای واقعی کلمه هر درخت را از منبع بذر تا محل کاشت و فراتر از آن ردیابی می کند. در 19 اکتبر در غرب یک خط الراس در جنوب اورگان جمع آوری شد، در 2 ژوئیه دقیقاً در این مختصات GPS کاشته شد و 2 سال بعد در این ارتفاع و محیط اندازه گیری شد. ایجاد یک داده غنی مانند این نه تنها یک داشبورد قدرتمند برای تدارکات فراهم می کند که هر کسی می تواند در یک نگاه آن را بخواند، بلکه امکان مطالعه دقیق نتایج و شناسایی آسان فرصت ها و نیازها را فراهم می کند.

مانند هر سیستم کلان داده دیگری، اینجا و آنجا نصف امتیاز پیشرفت می کنید، خیلی زود میلیون ها دلار، یا در این مورد نهال ها، پس انداز می کنید. در حال حاضر پلتفرم داده صرفاً برای «مشتریان، شرکا و جنگلبانان مشاور» است، که آخرین آنها یک مسیر شغلی است که اگر می دانستم وجود دارد، آن را دنبال می کردم.

بعد از دانه ها، نهال ها می آیند، البته که چالش دیگری بود. تا سال‌های اخیر، آتش‌سوزی‌های جنگلی نسبتاً قابل پیش‌بینی بودند و تمایل داشتند به‌اندازه کافی از طریق فرآیندهای طبیعی ترمیم شوند – کمک کوچکی در بدترین نقطه‌ها تنها چیزی بود که نیاز داشتند، و این بدان معنا بود که ارائه‌دهندگان نهال معمولاً فقط یک محصول بزرگ در سال می‌کشیدند. هرکسی که در سمت عرضه باشد به شما خواهد گفت که قفل کردن نه تنها مقدار محصول، بلکه زمان بندی آن فاجعه ای است که هر زمان که بازار تغییر کند، منتظر وقوع است. و پسر آن را تغییر داد!

“مناظر انفجاری جهنمی”

ارائه دهندگان نهال سال به سال غرق شده اند، زیرا آتش سوزی های جنگلی به دفعات بیشتر و کمتر قابل پیش بینی است. اگر همه نهال‌های شما بهتر است در مدت یک ماه پس از بلوغ در ماه جولای کاشته شوند، وقتی آتش‌سوزی‌های جنگلی در ماه می شروع می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟ و چه می‌شود اگر قبل از ماه اوت تعدادشان تمام شود – درست همانطور که همه چیز پیش می‌رود واقعا بد؟

این وضعیتی بود که ماست با آن مواجه شد، زمانی که متوجه شد، حتی اگر ده برابر تعداد بذر تولید کند، نمی‌توان آن‌ها را با سرعت کافی رشد داد و کاشت. به سادگی انجام نشد.

بنابراین آنها Cal Forest، یکی از بزرگترین تامین کنندگان نهال کشور را در ماه مارس خریدند: باز هم، یک تجارت و دسته ای که نتوانسته است در طول دهه ها نوآوری یا سرمایه گذاری معناداری را جذب کند، حتی زمانی که جنگلبانان و بوم شناسان زنگ خطر را به صدا درآورده اند.

اکنون عملیات Cal Forest در حال تبدیل شدن به یک عملیات رو به رشد در طول سال است که پیشرفت های مدرن را برای گلخانه ها به ارمغان می آورد. نه تنها تکنیک‌های کشاورزی دقیق امروزی مانند کنترل‌های زیست‌محیطی در حال اجرا هستند – و تأسیسات جدید بزرگی که آنها آن را Terrafactory می‌نامند در حال آمدن به منطقه سیاتل است – بلکه کارشناسان جنگل‌داری در Mast خود درخت‌ها را نیز تغییر می‌دهند.

نه، نه از طریق اصلاح ژنتیکی – فقط کشت قدیمی صفات مطلوب. ماست نهال های بهبود یافته خود را به دلیل ویژگی کوتاه تر و ضخیم ترشان و این که در برابر آتش سوزی و شرایط پس از آتش سوزی مقاوم تر هستند، “شعله آتش” می نامد.

نهال “چشم انداز جهنمی منفجر شده” و “شعله آتش”.

با کشت ساقه ضخیم تر و سیستم ریشه عمیق تر، شانس زنده ماندن هر نهال در این شرایط سخت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. متیو آغایی، معاون تحقیق و توسعه مست، گفت: اگرچه ممکن است فکر کنید که آسمان‌های باز و زمین تازه پاک‌سازی شده، بهشتی برای نهال‌ها می‌سازد، در واقع «اینها مناظر جهنمی انفجاری هستند». هر گونه مزیتی که می توانید به یک نهال در برابر گیاهان مهاجم، گرما و قرار گرفتن در معرض، کمبود آب و سایر مسائل بدهید، مستقیماً به بهبود بقای آن منجر می شود.

همراه با ردیابی ناحیه بذر و سرعت بهبود یافته، این بدان معنی است که نهال های بیشتری در هر زمان مشخص در دسترس هستند، تعداد بیشتری از نهال هایی که کاشته می شوند زنده می مانند و مهمتر از همه اینها می توانند تأیید و ثبت شوند. نکته آخر نه فقط به این دلیل که به کار کمک می کند، بلکه به این دلیل که تأمین مالی این کار مانع دیگری برای احیای سریع و مؤثر جنگل است، مهم است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 راه برای یافتن و بازیابی یادداشت های ناپدید شده آیفون

اعتبار کربن به عنوان سرمایه در گردش

معادله اصلی اقتصادی این است: ارزش جنگل‌ها اغلب هنگام برداشت به دست می‌آید، اما همچنین می‌توان آن‌ها را در میزان جذب کربن، نحوه جلوگیری از فرسایش و مزایای ملموس بودن متفاوت اندازه‌گیری کرد. متأسفانه، بیشتر این عوامل در طی چند دهه اتفاق می‌افتند – سرمایه‌گذاری را ذاتاً یک پیشنهاد بلندمدت می‌کند.

حال، اگر شما مالک یا مدیر زمین هستید و جنگل شما می سوزد، ممکن است نه تنها دیگر ارزش آن جنگل را نداشته باشید، بلکه احتمالاً حتی برای کاشت مجدد آن چیزی با ارزش برای وام گرفتن نداشته باشید. این وضعیت به طور فزاینده ای رایج شده است و اگرچه کمک های بلاعوض و سایر ابزارهای مالی را می توان وارد کرد، اما ساده نیست. اگر از شما چند میلیون دلار بخواهم تا درختانی را تا سال 2040 بکارید که هیچ ارزشی ندارند، و ممکن است در ده سال آینده دوباره بسوزد… خوب، اگر پول خود را نگه دارید، شما را سرزنش نمی کنم.

راه حلی که Mast پذیرفته است اعتبارات کربنی است – اما در اینجا باید اطمینان حاصل کنیم که بین دو مفهوم اغلب اشتباه گرفته می شود. کربن جبران می کند معمولاً برای شستشوی یک تجارت استفاده می‌شود، و مقداری پول نقد به یک واسطه پرداخت می‌کند که می‌گوید در نهایت آن پول را در شرکت دیگری قرار می‌دهد، که ممکن است در آینده پروژه‌ای انجام دهد که در نهایت ممکن است مقداری کربن را جذب کند. این اصطلاح و عمل به طور موجهی شک و تردیدهای قابل توجهی را به خود جلب کرده است، اما ایده درست است – شما فقط باید کمی بیشتر از دادن وعده های سبز رنگ انجام دهید.

و ما نیاز تا کار کند، زیرا در حال حاضر تنها راه برای تامین مالی پروژه ای مانند یک تلاش بزرگ احیای جنگل در مدت کوتاهی است.

زیرا ارزان یا آسان نیست. اگر صاحب زمین هستید و الوارتان در آتش می‌سوزد، هفته‌ها به دنبال تماس‌ها و کاغذبازی‌ها هستید تا بذرها، نهال‌ها، کمک‌های بلاعوض، وام‌ها، چوب‌برها، کاشت‌کاران، بیمه‌ها و هر چیز دیگری را ردیف کنید. اگر اره های برقی در عرض چند ماه غرش کنند، خوش شانس خواهید بود. جاه طلبی ماست این است که شما بسازید یکی تماس بگیرید و قبل از اینکه گونه های مهاجم یا نامطلوب (و تعداد زیادی وجود دارد) زمان داشته باشند تا ریشه های خود را از بین ببرند، نهال هایی در زمین وجود خواهند داشت.

پرواز کن، خوشگل های من!

سیستم اعتبار کربنی که Mast با آن کار می‌کند، توسط مقامات مختلف صنعت نظارت می‌شود و یک معامله طرف اول برای هر پروژه است: شما ۵ میلیون دلار اعتبار کربن می‌خرید، و این پول نه فقط مستقیماً به کارخانه، بلکه برای بازرسی و بیمه کردن معادل آن اختصاص می‌یابد. ارزش کربن درختان در یک فرآیند مدیریت بلند مدت

مبادا فکر کنید که همه اینها فرضیه های دلپذیر زیادی است، این شرکت 15 میلیون دلار بودجه پروژه را برای کار احیای جنگل برنامه ریزی شده آینده خود، در درجه اول Sheep Creek Ranch در نزدیکی Yellowstone، جمع آوری کرده است.

این توسط داده هایی که Mast جمع آوری می کند ممکن شده است. آنها اینجا نیستند که ادعای پروژه‌های آینده با تعداد درختان تخمینی را داشته باشند – اگر اعتبارات را خریداری کرده باشید، می‌توانید دقیقاً به کجا رفته‌اند، تا حدود یک متر مربع. نه تنها این، می‌توانید مطمئن باشید که می‌دانید دانه‌ها و نهال‌ها از کجا آمده‌اند، و این مکان مرتباً توسط ارزیاب‌های مستقل بازدید و بررسی می‌شود، که گزارش‌های آنها به جریان داده‌ها بازمی‌گردد. این شرکت همچنین مطمئن می شود که برخی از جنبه های تحقیقاتی را در هر پروژه گنجانده است، زیرا این داده ها نه تنها برای خودش بلکه برای مدیران جنگل در سراسر جهان بسیار ارزشمند است.

دکل این بخش‌های مجزا را که به خودی خود از بین رفته‌اند، متحد می‌کند – با اتصال قطعات، هر یک قوی‌تر می‌شوند و دیگری را مطلع می‌کنند. با نزدیک شدن به فصل آتش سوزی جنگلی در ایالات متحده، چند ماه و سال آینده اولین تجربه ای خواهد بود که این شرکت در شکل جدید خود تجربه می کند – خیلی زود است که برخی از نوآوری های خود را به اجرا درآورد (در نهایت آنها ابتدا باید رشد کنند) اما با این وجود این فرصتی برای پرورش آینده ای بهتر برای احیای جنگل است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vgQMVX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *