از پیشنهادات وحشتناک رسانه های اجتماعی انصراف دهید

زمان مطالعه: 5 دقیقه


پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام به طور مداوم شما را ردیابی می کنند و افرادی را برای اضافه کردن به شما پیشنهاد می کنند. بنابراین، چگونه می‌توانید این صفحات «توصیه‌شده» وحشتناک را در رسانه‌های اجتماعی متوقف کنید؟


بسیاری از ما سال هاست که در اینترنت فعال هستیم. شاید حتی دهه ها! و در حالی که همه ما از اطلاعات، سرگرمی و راحتی آن لذت می بریم، اینترنت هنوز هم می تواند مکانی ترسناک باشد. یک مثال ترسناک به خصوص صفحات «افرادی که ممکن است بشناسید» در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام است. اگر از هر یک از این سایت‌ها استفاده کرده‌اید، تقریباً مطمئناً پیشنهاداتی برای افرادی که باید در پلتفرم اضافه کنید دریافت کرده‌اید. اغلب برای افرادی که حتی هرگز ندیده اید! این صفحات توصیه شده نمونه دیگری از شرکت ها هستند که از داده های شخصی شما برای اهداف خود استفاده می کنند. و دیدن یک مخاطب فراموش شده در فید شما بسیار مزاحم است زیرا یک پلتفرم از شما می خواهد شبکه خود را گسترش دهید. بنابراین چگونه می توانید این صفحات را غیرفعال کنید و مهمتر از آن، چه کاری می توانید انجام دهید تا پیشنهادات مداخله جویانه رسانه های اجتماعی را در درازمدت متوقف کنید؟

صفحات پیشنهادی یا پیشنهادی در رسانه های اجتماعی چیست؟

در فیس بوک به آن صفحه «افرادی که ممکن است بشناسید» نامیده می شود، در حالی که اینستاگرام آن را به عنوان صفحه «پیشنهادات برای شما» معرفی می کند. صرف نظر از اینکه آن را چه می نامند، اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی اکنون صفحه ای برای توصیه ها دارند. این صفحات به‌عنوان مکانی عمل می‌کنند که سایت می‌تواند دوستان، فالوورها و ارتباطات را بر اساس عوامل مختلف به شما پیشنهاد دهد. و اگرچه گاهی اوقات می‌توان از این توصیه‌ها استقبال کرد، اما در برخی مواقع می‌تواند با ترس و وحشت همراه باشد. فیس بوک به ویژه برای پیشنهادات ترسناک مرزی در این صفحات “توصیه شده” بدنام است. حتی گاهی اوقات افرادی را پیشنهاد می کنید که به تازگی با آنها آشنا شده اید و هیچ ارتباط متقابلی با آنها ندارید! و از آنجایی که اینستاگرام متعلق به فیس‌بوک است، به همان اندازه به دلیل توصیه‌هایی بدنام است که به نظر می‌رسد از هیچ‌جا بیرون نمی‌آیند.

اگرچه فیس‌بوک و اینستاگرام دو مقصر بزرگ هستند، اما از مجرمان بسیار دور هستند. پلتفرم هایی مانند اسنپ ، تیک توک و حتی لینکدین دائماً افراد را به کاربران خود پیشنهاد می کنند تا به لیست دوستان یا شبکه خود اضافه کنند. و در بسیاری از موارد، این پیشنهادات می تواند ناراحت کننده یا تهاجمی باشد. مطمئناً، ما از استفاده از این سایت‌ها و برنامه‌ها برای ارتباط با خانواده و دوستان لذت می‌بریم، اما این بدان معنا نیست که باید با شیوه‌های داده‌های سرزده آنها مقابله کنیم. به عنوان یک مصرف کننده، شما حق حفظ حریم خصوصی داده ها را دارید و ابزارهایی دارید که می توانند کمک کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 روش برتر برای پشتیبان گیری از ویرایشگر خط مشی گروه محلی در ویندوز 11

توصیه های رسانه های اجتماعی از کجا می آیند؟

ممکن است تعجب کنید که چگونه این برنامه ها می توانند چنین توصیه های خاصی را در وهله اول ارائه دهند. خوب، پاسخ بیش از آنچه فکر می کنید ناراحت کننده است. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از الگوریتم‌هایی بر اساس ویژگی‌های مختلف استفاده می‌کنند تا پیشنهاداتی را برای شما ارائه دهند. اگرچه آنها از سایتی به سایت دیگر کمی متفاوت هستند، اما همه الگوریتم ها شامل مواردی مانند تماس های تلفنی، دوستان مشترک، حساب های شبکه های اجتماعی مرتبط، استفاده از هشتگ و سابقه جستجو هستند. ناگفته نماند که سیاست های داده فیس بوک و اینستاگرام به آنها اجازه می دهد موقعیت مکانی شما را ردیابی کنند! این خیلی ترسناک است، اما دقیقا به چه معناست؟ خوب، به این معنی است که هرچه ردپای دیجیتال شما بزرگتر باشد، توصیه ها دقیق تر (یا وحشتناک تر) خواهند بود.

مطمئناً، ممکن است دیدن یک دوست یا همکار قدیمی در صفحه «افرادی که می‌شناسید» ظاهر شود، خوب باشد، اما آیا می‌خواهید فیس‌بوک بتواند شما را به شخصی که در آخرین بار 5 دقیقه با او صحبت کرده‌اید توصیه کند. شب؟ احتمالا نه. بنابراین، خارج از انجام سم زدایی دیجیتال، چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوب برای شروع، بیایید یاد بگیریم که چگونه صفحات پیشنهادی رسانه های اجتماعی را متوقف کنیم. سپس به شما نشان خواهیم داد که چگونه از حریم خصوصی آنلاین خود در طولانی مدت محافظت کنید!

چگونه پیشنهادات رسانه های اجتماعی را غیرفعال کنیم

اولین قدم برای دور نگه داشتن این پیشنهادات وحشتناک از فید خود، غیرفعال کردن ویژگی در هر برنامه است. اگرچه این بیشتر یک چسب زخم است تا یک درمان، حداقل به شما آرامش موقتی در حین پیمایش می دهد. اگر کنجکاو هستید که چگونه صفحه «افرادی که می‌شناسید» فیسبوک را غیرفعال کنید، این مقاله را بررسی کنید. برای متوقف کردن صفحه «پیشنهادات برای شما» اینستاگرام، این را امتحان کنید!

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سهام پرندگان با انتشار اخبار مربوط به تقسیم معکوس سهام، 11 درصد کاهش یافت

همچنین می توانید ویژگی QuickAdd اسنپ چت را غیرفعال کنید و همچنین توصیه های اتصال لینکدین را متوقف کنید. و در اینجا نحوه جلوگیری از توصیه شدن حساب Tik Tok خود به افرادی که ممکن است بشناسید، آمده است! اینها تنها تعدادی از پلتفرم‌های بی‌شماری رسانه‌های اجتماعی هستند که بخش‌های «افراد پیشنهادی» دارند. غیرفعال کردن این ویژگی در هر برنامه شروع خوبی است، اما برای خصوصی نگه داشتن اطلاعات شما کافی نیست. برای اطمینان از اینکه در حال گشت و گذار در وب با شرایط خود هستید، به کمی کمک اضافی نیاز دارید.

راه حل های حفظ حریم خصوصی آنلاین

متأسفانه، پاسخ طولانی مدت به این مشکل، غیرفعال کردن این ویژگی در هر برنامه نیست. در واقع، حتی خصوصی کردن حساب کاربری خود، پلتفرم ها را از ارائه پیشنهادات از طرف شما باز نمی دارد. از آنجایی که آنها احتمالاً به مخاطبین شما دسترسی دارند و فعالیت شما را مشاهده می کنند، همچنان می توانند اتصالات را توصیه کنند. بنابراین، چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید تا از برنامه ها لذت ببرید و در عین حال حریم خصوصی خود را نیز تا حدودی دست نخورده نگه دارید؟ خوب، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از خدمات شرکتی استفاده کنید که از حریم خصوصی شما محافظت می کند تا اینکه از آن بهره برداری کند. جامع ترین سرویس حفظ حریم خصوصی در بازار امروز 98zoom است. 98zoom به شما، کاربر کمک می‌کند تا با ویژگی‌های مختلف، کنترل داده‌های خود را دوباره به دست بگیرید. از نظارت بر تهدیدات 24 ساعته تا حذف داده‌های شما از سایت‌های ناخواسته، 98zoom تمام تلاش خود را برای محافظت از اطلاعات شخصی شما و عزیزانتان انجام می‌دهد. یک سرویس فعال مانند این بهترین گزینه برای محدود کردن جریان داده های شخصی شما در سایت های رسانه های اجتماعی و هر جای دیگری در وب است.

و اگر از هر یک از این برنامه ها از روی دسکتاپ خود استفاده می کنید، حتما افزونه مرورگر رایگان 98zoom را برای کروم و فایرفاکس دانلود کنید. این به شما امکان می دهد تنظیمات حریم خصوصی خود را برای هر تنظیم کنید و کنترل کنید که آنها به چه اطلاعات شخصی دسترسی دارند. و این فقط برای سیستم عامل های رسانه های اجتماعی نیست! این برنامه افزودنی برای هر سایتی که هنگام گشت و گذار در وب با آن برخورد کنید کار می کند و ابزاری عالی برای ایمن ماندن است.

و مطمئن شوید که به طور معمول با وبلاگ زنبورهای حریم خصوصی دوباره بررسی می کنید! وبلاگ ما مکانی فوق‌العاده برای به‌روز ماندن در مورد هر چیزی است که به حریم خصوصی مربوط می‌شود و مهمتر از آن، میزبان منابع زیادی است که به شما کمک می‌کند داده‌هایتان را ایمن نگه دارید!

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RRV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *