الیزابت هلمز به دلیل کلاهبرداری ترانوس به ۱۱ سال زندان محکوم شد •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ده ماه پس از اینکه او به اتهام کلاهبرداری مجرم شناخته شد، جوانترین میلیاردر زن سابق الیزابت هولمز به 11.25 سال زندان به اضافه سه سال آزادی تحت نظارت محکوم شد. در محاکمه او، او در چهار مورد از 11 مورد مربوط به کلاهبرداری از سرمایه گذاران مجرم شناخته شد، اما او در مورد کلاهبرداری از بیماران مجرم شناخته نشد.

هولمز، بنیانگذار و مدیر عامل سابق ترانوس، برای هر یک از این چهار فقره ممکن بود با 20 سال زندان روبرو شود. در مقام مقایسه، مارتین شکرلی، مدیر سابق داروسازی، به اتهام کلاهبرداری در اوراق بهادار به هفت سال زندان محکوم شد، اما پس از کمی بیش از چهار سال آزاد شد.

در دادگاه در سن خوزه، هر دو طرف ایالات متحده در برابر الیزابت هولمز پرونده های خود را در مورد اینکه آیا قاضی ادوارد داویلا می تواند هولمز را بررسی کند ارائه کردند.بی توجهی بی پروا” از بیماران در صدور حکم. داویلا این پیشنهاد را رد کرد، زیرا در محاکمه اولیه، هولمز تنها به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران مجرم شناخته شد.

صرف نظر از این، بیش از چهار ساعت طول کشید تا حکم هولمز تعیین شود. الکس شولتز، پدر افشاگر تایلر شولتز، با دادگاه صحبت کرد و گفت که چگونه پسرش با چاقو زیر بالش خوابیده است، زمانی که او مشکوک شد که توسط بازرسان خصوصی ترانوس تعقیب شده است.

سپس خود هلمز صحبت کرد. او گفت: “من با تمام سلول های بدنم از شکست هایم پشیمان هستم.” گفت. این زمانی بود که قاضی داویلا تصمیم خود را صادر کرد.

انتظار می رود هولمز به زندان مراجعه کند آوریل. او در حال حاضر فرزند دوم خود را باردار است.

کلاهبرداری در ترانوس

هلمز در سال 2003 پس از انصراف از استنفورد، Theranos را تأسیس کرد. او سرمایه‌گذاران و شرکای خود را بر روی فناوری‌هایی که انقلابی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کند، دعوت کرد – به‌جای خون‌گیری داخل وریدی و چند روز انتظار برای نتایج آزمایش، فناوری او کمی خون را می‌خراشد و بلافاصله ده‌ها آزمایش را روی آن انجام می‌دهد. به زودی او مدیر عامل شرکتی با ارزش 10 میلیارد دلار شد، اما معلوم شد که این فناوری کار نمی کند.

ترانوس از سال 2018 منحل شده است، اما محاکمه جنایی هولمز تنها در پاییز گذشته و پس از تاخیرهای ناشی از همه گیری و تولد اولین فرزندش آغاز شد. بر اساس نامه ای از شوهر هلمز در یک پرونده عمومی در دادگاه، او اکنون فرزند دوم خود را باردار است. این پرونده شامل 282 صفحه نامه دیگر از دوستان، خانواده و همکاران هولمز است، از عکس‌ها و نقاشی‌های دوران کودکی گرفته تا یادداشت‌های حامیان برجسته‌ای مانند سناتور کوری بوکر (D-NJ) و سرمایه‌دار خطرپذیر تیم دریپر.

دراپر می‌نویسد: «اگرچه اعتراضات گسترده‌ای علیه ترانوس و الیزابت وجود دارد، نگرش در بسیاری از دنیای سرمایه‌گذاری بسیار متفاوت است. شرکت‌های استارت‌آپ با پشتوانه سرمایه‌گذاری اغلب محصولات را قبل از آماده شدن به بازار اعلام می‌کنند و تحویل می‌دهند.

محکومیت مدیر عامل سابق بیشتر به تأخیر افتاد زیرا وکلای او تلاش کردند تا دادگاه جدیدی را درخواست کنند، با این استدلال که پس از اینکه آدام روزندورف، مدیر سابق آزمایشگاه Theranos از هولمز در خانه بازدید کرد، شواهد جدیدی به دست آمد.

روزندورف که بین سال‌های 2013 تا 2014 در ترانوس کار می‌کرد، سال گذشته در جریان محاکمه چهار ماهه هولمز به مدت شش روز شهادت داد. شهادت روزندورف با دانش بسیار فنی او از عملکرد درونی آزمایشگاه های ترانوس، کلید محاکمه بود. در دادگاه، او گفت که هولمز می‌دانست که فناوری ترانوس نتایج آزمایش خون نادرست را ایجاد می‌کند، با این حال او تلاش کرد تا به هر حال از آن برای بیماران استفاده شود. پس از اینکه بارها نگرانی های خود را در مورد فناوری معیوب مطرح کرد، در نهایت ترانوس را ترک کرد.

وکلای هولمز ادعا کردند که وقتی روزندورف تابستان امسال به خانه او رفت، ابراز گناه کرد که باعث شده ترانوس بدتر از آنچه در دادگاه بود به نظر برسد. اما قاضی ادوارد داویلا این ادعاها را مستحق ندانست. روزندورف بار دیگر تأیید کرد که شهادت سال گذشته دقیق بود. مدیر سابق آزمایشگاه تصریح کرد که برای فرزند هولمز متاسفم که اگر به زندان فرستاده شود بدون مادر بزرگ می شود، اما برای خود هولمز نه.

رامش “سانی” بالوانی، دوست پسر سابق هولمز و مدیر ارشد اجرایی ترانوس، منتظر صدور حکم است. او در 12 مورد از 12 مورد در محاکمه خودش مجرم شناخته شد، جایی که هیئت منصفه او را به کلاهبرداری از بیماران و سرمایه گذاران مجرم تشخیص داد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zqM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *