اولین موشک خصوصی هند که توسط استارت‌آپ Skyroot ساخته شد، پرتاب موفقیت‌آمیز را انجام داد •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آژانس فضایی هند پس از انتظارات فراوان و سال‌ها کار برای تقویت بخش خصوصی صنعت فضایی کشور، با موفقیت فضاپیمای Vikram-S را پرتاب کرد.

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) موشک زیرمداری را در ساعت 11:30 صبح جمعه به وقت محلی از مرکز فضایی ساتیش داوان در سریهاریکوتا، سواحل شرقی هند پرتاب کرد.

Vikram-S که توسط استارتاپ چهار ساله Skyroot Aerospace ساخته شده است، یک موشک سوخت جامد تثبیت شده در چرخش تک مرحله ای با جرم حدود 550 کیلوگرم است. سه محموله مشتری را حمل می کند، از جمله یکی از مشتریان خارج از هند. این موشک 6 متری که از ساختار هسته تمام فیبر کربنی ساخته شده است، طی دو سال ساخته شده است.

موشک ویکرام اس

اعتبار تصویر: Skyroot

این ماموریت نمایشی که پررامبه (“آغاز” در سانسکریت) نامیده می شود، اولین ماموریت Skyroot مستقر در حیدرآباد است. این استارت‌آپ در حال ساخت مجموعه‌ای از وسایل پرتاب به نام ویکرام سارابهای، بنیانگذار برنامه فضایی هند است.

در ژوئن 2020، دولت هند اصلاحات بخش فضایی را تصویب کرد و مرکز ارتقاء و مجوز ملی فضایی هند (IN-SPACE) را تأسیس کرد تا به شرکت‌های خصوصی اجازه دهد از زیرساخت‌های ISRO استفاده کنند. دهلی نو همچنین NewSpace India Limited (NSIL) را به عنوان بازوی تجاری آژانس فضایی راه اندازی کرد تا از نزدیک با شرکت های خصوصی و استارت آپ ها برای تقویت پیشرفت های فضایی در این کشور جنوب آسیا همکاری کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پیشنهاد مقدماتی Xbox Game Pass Ultimate $1/£1 بازگشته است

من خوشحالم که تکمیل موفقیت آمیز ماموریت Prarambh، “آغاز” Skyroot Aerospace را اعلام کنم. موشک VKS [Vikram-S] در LEA (ارتفاع پرتاب) 80 درجه و آزیموت 100 درجه به پرواز درآمد، به ارتفاع 89.5 کیلومتری و برد 121.2 کیلومتر رسید – دقیقاً همان چیزی که توسط Skyroot Aerospace برنامه ریزی شده بود. پاوان گوئنکا، رئیس IN-SPACE، دپارتمان فضایی، پس از پرتاب موفقیت‌آمیز گفت، همه سیستم‌ها، همانطور که می‌توانم متوجه شوم، طبق برنامه‌ریزی عمل کردند و Skyroot Aerospace توانایی زیرسیستم‌های مختلفی را نشان داده است که به وسیله پرتاب مداری می‌روند.

اسکای روت که در سال 2018 توسط دانشمندان سابق ISRO، پاوان کومار چاندانا و ناگا بهارات داکا تأسیس شد، در دسامبر 2020 با موفقیت مرحله موشک جامد خصوصی ساخت هند را آزمایش کرد. همچنین اولین استارتاپ این کشور در سال 2021 بود که تفاهم نامه ای را با ISRO برای پرتاب امضا کرد. موشک های آن

این استارت آپ در مجموع 68 میلیون دلار، از جمله 51 میلیون دلار در دور سری B به رهبری GIC سنگاپور در ماه سپتامبر، جمع آوری کرده است و ارزش آن 165 میلیون دلار است.

طبق داده‌هایی که انجمن فضایی هند (ISpA) با به اشتراک گذاشته است، استارت‌آپ‌های فضایی هندی بیش از 245.35 میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند که تنها در سال 2022، 108.52 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است. این انجمن Skyroot را به عنوان یکی از اعضای خود به حساب می‌آورد، در کنار شرکت‌های خصوصی از جمله Bharti Airtel و OneWeb به عنوان اعضای موسس.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه فایرفاکس را با استفاده از حافظه زیاد در دستگاه ویندوز تعمیر کنیم

دولت در حال حاضر روی یک سیاست فضایی جدید برای افزایش مشارکت خصوصی و تشویق سرمایه گذاری در بخش فضایی کشور کار می کند.

در مصاحبه اخیر با ، ژنرال AK Bhatt، مدیر کل ISpA، گفت که سیاست فضایی به برخی از مسائل مطرح شده توسط گران صنعت، از جمله پنجره تحریم واحد و تخصیص طیف برای خدمات ارتباطی مبتنی بر ماهواره از طریق وزارت ارتباطات، رسیدگی خواهد کرد.

بازیگران صنعت همچنین از دولت خواسته اند که سیاست سرمایه گذاری مستقیم خارجی و مشوق های مالیاتی، عوارض واردات و ساخت داخلی تجهیزات فضایی را باز کند که هنوز به آنها رسیدگی نشده است.

چاندانا از Skyroot گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که اعلام کنیم امروز با پرتاب موفقیت‌آمیز اولین موشک توسعه‌یافته خصوصی هند، Vikram-S، تاریخ نگاری کردیم. این مأموریت پررامب، همانطور که از نامش مشخص است، آغاز یک دوره جدید در اکوسیستم فضایی هند است. تیم Skyroot این ماموریت موفقیت آمیز را به دکتر ویکرام سارابهای، که جسورانه برنامه فضایی هند را در دهه 1960 آغاز کرد و نخست وزیر محترم شری نارندرا مودی جی، که قفل بخش فضایی را به بازیکنان خصوصی باز کرد، تقدیم می کند. و مهمتر از همه، ما از InSPACE و ISRO، همه تیم های آنها و رهبری پویا که این ماموریت را به این کارآمدترین راه ممکن کردند، تشکر می کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/iHF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *