این ویژگی‌های iOS 16 به آیفون XS یا جدیدتر نیاز دارند

زمان مطالعه: 7 دقیقه

آیفون شما در لیست سازگاری دستگاه‌های iOS 16 قرار دارد، اما برخی از ویژگی‌ها با این وجود کار نمی‌کنند؟ 9 ویژگی جدید زیر در iOS 16 حداقل به iPhone XS نیاز دارند.

9 ویژگی در iOS 16 که حداقل به iPhone XS/XR نیاز دارد

ویژگی های iOS 16

iOS 16 مملو از ویژگی‌های عالی و مجموعه‌ای از پیشرفت‌های کوچک لذت‌بخش است، اما همه آن‌ها روی هر آیفونی که قادر به اجرای iOS 16 است، کار نمی‌کند.

ما در iOS 16 9 بخش بهبود یافته را برشمردیم که حداقل به تراشه A12 Bionic موجود در iPhone XS و iPhone XR، گوشی‌های ساخت 2018 نیاز دارند.

علاوه بر این، iOS 16 همچنین شامل دو ویژگی انحصاری آیفون 13 و همچنین دو ویژگی برای آیفون و با LiDAR است. بنابراین، اگر هنوز هم آیفون X، آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس زنگ زده قدیمی را نگه داشته اید، اکنون زمان مناسبی برای ارتقا است.

1. حذف سوژه عکس از پس زمینه آن

دو مدل آیفون که نحوه استفاده از Visual Look Up را برای استخراج سوژه از عکس در iOS 16 نشان می‌دهد

در برنامه Photos iOS 16، Safari، Quick Look و جاهای دیگر، می‌توانید با لمس و نگه‌داشتن سوژه عکس، آن را از پس‌زمینه بردارید. این ویژگی حداقل به تراشه A12 Bionic (iPhone XS، iPhone XR) نیاز دارد.

2. متن زنده برای ویدیو

سه ماکت آیفون که با استفاده از Live Text برای شناسایی و کپی کردن، ترجمه یا استفاده از کلمات، جملات و متن موجود در ویدیو استفاده می‌کنند.

ویژگی چشمگیر Live Text از چندین جهت در iOS 16 بهبود یافته است. و یکی از بهترین نمونه های آن توانایی کپی متن از هر ویدیویی است.

به سادگی یک ویدیو را متوقف کنید و فوراً می توانید کارهایی مانند کپی کردن متن، ترجمه، جستجو، اشتراک گذاری و موارد دیگر را انجام دهید. این برای مثال، کپی کردن دستور العمل ها یا نمونه های کد یا کل سخنرانی ها از ویدیوها عالی است. اما برای گرفتن متن از ویدیو به آیفون XS یا جدیدتر نیاز دارید.

نکته دیگر: این ویژگی در حال حاضر به متن انگلیسی، چینی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، ژاپنی، کره ای، پرتغالی، اسپانیایی و اوکراینی محدود شده است. خواندن: نحوه غیرفعال کردن Live Text در iPhone، و Mac

3. اقدام سریع برای متن زنده سریع

Live Text در iOS 16 پشتیبانی از ویژگی Quick Actions را که قبلاً می‌شناسید و دوست دارید، از برنامه Files و Finder مک می‌آورد.

به سادگی یک قطعه متن را روی یک تصویر انتخاب کنید و منوی متنی پر از اقدامات مناسب را در بالا باز می کند. بسته به آنچه انتخاب شده است، می توانید از اقدامات سریع برای تماس با شماره تلفن، بازدید از وب سایت ها، تبدیل ارز، ترجمه زبان ها و موارد دیگر استفاده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  در نرمال جدید برای VC، سازندگان برنده خواهند شد

اما اگر آیفون شما قبل از سال 2018 (آیفون X و آیفون 8) تولید شده باشد، هیچ اقدام سریعی را مشاهده نخواهید کرد. و مانند Live Text برای ویدیو، شما فقط می توانید اقدامات سریع را روی متن انگلیسی، چینی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، ژاپنی، کره ای، پرتغالی، اسپانیایی یا اوکراینی انجام دهید.

4. دیکته ایموجی

استفاده از دیکته برای تایپ ایموجی در آیفون
استفاده از دیکته برای درج ایموجی در iOS 16

ویژگی دیکته در iOS 16 از لحاظ عملکردی از چندین جهت بهبود یافته است، از جمله نشانه گذاری خودکار و امکان درج ایموجی با صدای شما.

هر دو ویژگی به هوش سیری متکی هستند، اما قرار دادن ایموجی با صدای شما فقط در دستگاه‌هایی که تراشه A12 Bionic یا بالاتر دارند کار می‌کند. به عبارت دیگر، برای استفاده از پشتیبانی از شکلک در دیکته، باید از iOS 16 در آیفون XS یا جدیدتر استفاده کنید.

5. پشتیبانی آفلاین سیری را گسترش داد

آیفون 12 با گوی Hey Siri که در پایین صفحه قفل نمایش داده شده است
سیری چند ترفند جدید یاد گرفته است | تصویر: امید آرمین/Unsplash

iOS 15 از تعدادی از درخواست‌های آفلاین سیری مانند تنظیم آلارم‌ها و تایمرها، خواندن پیام‌ها یا جابجایی Wi-Fi و بلوتوث پشتیبانی اساسی کرد.

iOS 16 پشتیبانی گسترده‌ای را برای درخواست‌هایی ارائه می‌کند که می‌توانند بدون اتصال به اینترنت انجام شوند. اکنون می‌توانید از سیری بخواهید دستگاه‌های خانه هوشمند شما را کنترل کند، از ویژگی Intercom استفاده کند یا حتی زمانی که آیفون شما آفلاین است به پست صوتی دسترسی پیدا کند. درست حدس زدید – درخواست‌های سیری آفلاین به آیفون XS یا جدیدتر نیاز دارند.

6. درج ایموجی از طریق سیری

دیکته ایموجی به سیری iOS 16 گسترش می یابد، که به شما امکان می دهد شکلک مناسب را هنگام ارسال پیام از طریق دستیار هوشمند وارد کنید. همین اخطار صدق می‌کند: برای دیکته ایموجی با سیری در متن‌های خود حداقل به یک آیفون XS نیاز دارید.

7. تماس سیری قطع شود

سیری در نهایت می تواند از طرف شما تماس فعلی را قطع کند. فقط در حین تماس در برنامه Phone یا FaceTime بگویید «Hey Siri، قطع کن» و دستیار دقیقاً این کار را انجام خواهد داد.

این ویژگی باید به صورت دستی در تنظیمات روشن شود، اما اگر آیفون شما از تراشه A12 Bionic یا نسخه جدیدتر تغذیه نمی‌شود، این کلید را نمی‌بینید. بنابراین ما حداقل در مورد آیفون XS صحبت می کنیم یا در غیر این صورت این ویژگی جدید سیری برای شما غیرمجاز خواهد بود.

8. “هی سیری، من اینجا چه کاری می توانم انجام دهم؟”

دستیار اپل در iOS 16 اطلاعات مفیدی در مورد ویژگی های آیفون یا برنامه های نصب شده شما ارائه می دهد. چیزی شبیه به “هی سیری، من اینجا چه کاری می توانم انجام دهم؟” یک پانل اطلاعاتی که ویژگی خاص iOS را برجسته می کند، باز می کند. همچنین می‌توانید با گفتن «Hey Siri، با Spark چه کار کنم؟» در مورد یک برنامه خاص سؤال کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع لرزش های اندروید به صورت تصادفی و بدون دلیل

9. جستجوی تصویر در برنامه های بیشتر

برنامه Photos صحنه ها و اشیاء را در عکس های شما شناسایی می کند و به شما امکان می دهد بر اساس افراد، صحنه ها و غیره جستجو کنید. iOS 16 این قابلیت جستجوی هوشمند برای تصاویر را به منابع Spotlight مانند پیام‌ها، یادداشت‌ها و فایل‌ها می‌آورد.

اکنون می‌توانید هنگام جستجوی مکان‌ها، افراد، صحنه‌ها یا حتی چیزهایی در تصاویر مانند متن، سگ یا ماشین، تصاویر آن برنامه‌ها را در نتایج Spotlight پیدا کنید. این فقط با تصاویر ذخیره شده به صورت محلی در دستگاه شما و در مدل های آیفون مجهز به A12 Bionic و جدیدتر (iPhone XS و iPhone XR) کار می کند.

4 ویژگی در iOS 16 که به جدیدترین سخت افزار نیاز دارد

تصویر بازاریابی اپل که ویژگی جدید Lock Screen Builder را در iOS 16 در آیفون به نمایش می گذارد
تصویر: اپل

دو ویژگی جدید در iOS 16 و iPadOS 16 به دستگاهی با حسگر LiDAR اپل در پشت نیاز دارند و در موارد غیر LiDAR کار نمی‌کنند. و علاوه بر آن، دو پیشرفت خاص در عکاسی به آخرین سخت افزار تصویربرداری اپل گره خورده است.

1. حالت تشخیص در برنامه ذره بین

این حالت جدید در برنامه Magnifier در iOS 16 تشخیص درب و افراد را با توضیحات تصویر ترکیب می کند (هر کدام به تنهایی یا به طور همزمان استفاده می شوند).

این یک ویژگی دسترسی جالب ایجاد می کند تا به کاربران نابینا و کم بینا کمک کند تا توضیحاتی غنی از محیط اطراف خود داشته باشند. حالت تشخیص متکی به حضور فناوری LiDAR است، به این معنی که فقط روی آیفون 12، آیفون 13 و آی‌پد پروهای اخیر کار می‌کند.

2. تشخیص درب در برنامه ذره بین

یکی دیگر از ویژگی‌های دسترسی جدید برای ذره‌بین iOS 16 به شما امکان می‌دهد مکان یک در را پیدا کنید، علائم یا برچسب‌های اطراف آن را بخوانید و حتی دستورالعمل‌هایی درباره نحوه باز کردن درب دریافت کنید. این به یک حسگر LiDAR نیاز دارد که فقط در آیفون 12 و آیفون 13 با برند Pro و همچنین مدل‌های جدیدتر iPad Pro موجود است.

3. محو شدن پیش زمینه در عکس های پرتره

حالت پرتره در برنامه دوربین iOS 16 به شما امکان می دهد اشیاء را در پیش زمینه عکس محو کنید. این یک جلوه عمق میدان ایجاد می کند که واقعی تر از قبل به نظر می رسد.

4. حالت سینمایی واضح تر

هنگام فیلم‌برداری در حالت سینمایی، جلوه عمق میدان امضای اپل در iOS 16 برای «زوایای نمایه و اطراف لبه‌های مو و عینک» دقیق‌تر است. اما مطمئناً برای ضبط در حالت سینمایی به حداقل آیفون 13 مینی، آیفون 13، و ​​آیفون 13 پرو مکس نیاز دارید.

چرا برخی از ویژگی های iOS 16 به آیفون های جدیدتر نیاز دارند؟

https://www.youtube.com/watch?v=IMApZuhz4i8

پاسخ کوتاه این است: زیرا ویژگی هایی وجود دارند که برای عملکرد خوب به عملکردهای سخت افزاری خاصی مانند سنسور LiDAR یا تراشه های خاص نیاز دارند.

با iOS 16، اپل اولین به‌روزرسانی بزرگ را پس از iOS 13 ارائه کرد که از دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های قدیمی A9 و A10 Fusion پشتیبانی می‌کرد. درست خارج از دروازه، سری آیفون 6s و آیفون 7 را در سرما بیرون می‌گذارد.

علاوه بر این، iOS 16 از اجرا بر روی دستگاه هایی که فاقد موتور عصبی هستند خودداری می کند. اپل یک پردازنده مشترک موتور عصبی را برای وظایف یادگیری ماشین در تراشه A11 Bionic معرفی کرد که تلفن‌های 2017 آن: iPhone X، iPhone 8 و iPhone 8 Plus را تامین می‌کند.

این به این معنی است که: iOS به‌جای دستگاه‌های واقعی، برای چیپ‌ست‌های خاص ساخته شده است. بنابراین جای تعجب نیست که برخی از ویژگی‌های پیچیده‌تر به چیپ‌ست‌های جدیدتر (A12 Bionic و بالاتر) نسبت به حداقل نیاز برای اجرای iOS 16 (A11 Bionic) نیاز دارند. خواندن: این 10 تنظیمات را برای بهبود تجربه آیفون خود تنظیم کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qrqwDP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *