ای کاش Spotify Wrapped من این ویژگی Apple Music Replay را داشت

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دوباره آن زمان از سال است که کاربران در زیر برنامه سبز مورد علاقه خود جمع می شوند و هدایای مبتنی بر داده را باز می کنند. من چند سالی است که کاربر Spotify Premium بوده‌ام، همین کار را انجام داده‌ام و وقتی ویژگی «شخصیت موسیقی» آن من را «بازپخش» نامید، لبخندی به زور زدم.

اما امسال با کمی حسادت بیشتر از حد معمول به کاربران Apple Music نگاه کردم. نه به این دلیل که ویژگی مشابه آن، Apple Music Replay، یک پیشرفت عظیم در Wrapped است – در واقع، زمانی که انیمیشن‌هایی را که برای خلاصه کردن عادات شنیداری کاربرانش در سال گذشته استفاده می‌کند، مقایسه می‌کنید، چیزی شبیه به یک برداشت بی‌شرمانه به نظر می‌رسد.

تلفن و لپ‌تاپ که قابلیت پخش مجدد موسیقی اپل را نشان می‌دهد

(اعتبار تصویر: اپل)

با این حال، Apple Music Replay چیزی را ارائه می دهد که من دوست دارم در Spotify Wrapped ببینم – در واقع به شما امکان می دهد به داده های شنیداری خود (اگر نه انیمیشن ها) در تمام طول سال دسترسی داشته باشید، نه فقط در اواخر نوامبر.

و اینها انواع بینش هایی هستند که من دوست دارم به جای استفاده از برنامه های شخص ثالث، در برنامه Spotify در خارج از فصل Wrapped به آنها بپردازم.

نه فقط برای کریسمس

شکی نیست که Spotify آن را به خوبی در مورد یک انیمیشن فانتزی آخر سال از عادت های گوش دادن شما به کار می برد.

برای شروع، معادل در Apple Music Replay به طور عجیبی فقط در این پلتفرم موجود است () به جای درون برنامه در Spotify، فقط در بخش “خانه” برنامه ظاهر می شود (تا زمانی که به آخرین نسخه 8.7.78 به روز رسانی کرده باشید).

گردآپ متحرک Spotify Wrapped نیز جامع‌تر از پخش موسیقی اپل است. اپل کوتاه‌تر است و عمدتاً بهترین آهنگ، هنرمند و آلبوم سال شما را به همراه پنج سبک برتر شما تکمیل می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه بازی در حین تماس های ویدیویی مسنجر

دو گوشی که نمایشگرهای Spotify Wrapped را نشان می‌دهند

(اعتبار تصویر: آینده)

در همین حال، Spotify توضیح می‌دهد که به چند ژانر مختلف پرداخته‌اید و در زمان‌های خاصی از روز به چه چیزهایی گوش می‌دهید (ظاهراً من تماماً در مورد «احساس گرم گرم» در بعدازظهر هستم، که احتمالاً نوع شخصیت مایرز بریگز است. ).

اما به طور غیرعادی برای اپل، پخش موسیقی آن کمی کمتر از Spotify قفل شده است. اگر به نسخه وب بروید () در هر زمان، می‌توانید برخی از آمار (هرچند محدود) مانند تعداد پخش و ساعت‌های گوش‌داده‌شده را در کنار هنرمندان و آلبوم‌هایتان که بیشترین پخش جریانی را انجام داده‌اید، ببینید. لیست پخش «بازپخش» شما که در برگه «اکنون گوش کنید» برنامه نیز موجود است، هر هفته با آهنگ‌هایی که بیشترین شنیده‌ها را دارید به‌روزرسانی می‌شود.

صفحه را در انیمیشن پخش موسیقی آخر سال خود به پایین اسکرول کنید و همچنین لیست “10” برتر برای آهنگ ها، هنرمندان و آلبوم های خود را که بیشتر پخش شده اند، مشاهده خواهید کرد، که عمق بیشتری نسبت به پنج تای برتر Spotify به شما می دهد. با این حال، در حالی که هر دو Spotify Wrapped و Apple Music Replay نقاط قوت خود را دارند، هر دو فقط سطح بینش داده‌های موسیقی را که در سرویس‌های دیگر امکان‌پذیر است، خنثی می‌کنند.

اقدامات حمایتی

در حال حاضر، تنها راه برای به دست آوردن بینش داده در طول سال در مورد عادات گوش دادن به Spotify، استفاده از برنامه های شخص ثالث مانند Stats.fm (iOS، Android) است که در حال حاضر روی اضافه کردن پشتیبانی Apple Music کار می کند.

این برنامه یک راه بسیار مفید برای دریافت لیست آهنگ‌ها، هنرمندان و آلبوم‌های برتر شما در دوره‌های سفارشی است، با این فرض که از دادن مجوزهای بسیار گسترده به آن خوشحال هستید. اگر مدتی است در Spotify بوده‌اید، می‌توانید با دانلود داده‌های حساب کاربری Spotify تاریخی خود از بخش Privacy سایت و سپس آپلود آن در برنامه‌ای مانند Stats.fm، نکات جالبی را دریافت کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  یوتیوب روش جدیدی را برای کاربران آزمایش می کند تا به راحتی ویدیوها را با سرعت 2 برابر تماشا کنند

تلفنی که برنامه Stats.fm را برای Spotify نشان می دهد

Stats.fm (که قبلا Spotistats نامیده می شد) می تواند داده های سالانه عادات شنیداری Spotify را به شما نشان دهد، اگرچه باید از برخی مجوزهای بزرگ چشم پوشی کنید و برای باز کردن قفل همه ویژگی ها یک بار هزینه پرداخت کنید. (اعتبار تصویر: آینده)

این نوع داده ها پتانسیل برخی از بینش های بسیار جذاب را باز می کند، مانند آنچه در طول یک سال خاص بیشتر به آن گوش می دادید، یا اینکه واقعاً چقدر به آلبوم ها گوش می دهید تا آهنگ ها. تنها مشکل واقعی من این است که نوع موسیقی ای که در حین کار به آن گوش می دهم (که آن را “روح وهم انگیز دلسوز” نامیده است) می تواند این داده ها را به سمت موسیقی کمک کننده به تمرکز منحرف کند، نه نوعی که واقعاً برای من ارزش بیشتری دارد.

این واقعاً Last.fm بود که پیشگام کل بینش داده های موسیقی بود، خیلی قبل از اینکه ظاهراً مفهوم Spotify Wrapped باشد. توسط یک پروژه کارآموز در سال 2019 جرقه زده شد. به‌عنوان یکی از اولین شبکه‌های اجتماعی، کل مفهوم را با ویژگی «همسایگان» خود به سطح بعدی رساند، که شما را با همنوعان موسیقی خود در این سرویس بر اساس عادت‌های شنیداری‌تان مرتبط می‌کرد.

در حالی که این شاید برای اکثر افراد یک گام بسیار دور باشد، اما امکان‌های گسترده داده‌های گوش دادن به موسیقی ما را نشان می‌دهد. با این حال، در حال حاضر، خوشحال خواهم شد که داشبوردی به سبک Wrapped را در اسپاتیفای در تمام طول سال ببینم، حتی اگر گمان کنم که، درست مانند کریسمس، قدرت بازاریابی آن به دلیل کمیاب بودنش، قدرتمندتر است.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qvorZF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *