بازی Xbox Cloud: هر آنچه که باید بدانید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

Xbox Cloud Gaming یک ویژگی اضافی عالی است که بدون هزینه اضافی برای مشترکین Xbox Game Pass Ultimate ارائه می شود.

اکنون می توانید از تعداد زیادی عناوین دارای Xbox Game Pass در حال حرکت لذت ببرید، چه در گوشی هوشمند، تبلت، رایانه شخصی یا حتی کنسول Xbox. اگر Xbox Game Pass را در مقابل Xbox Game Pass Ultimate مقایسه می کنید، پس، Xbox Cloud Gaming ممکن است به روشی خوب شما را از مرزها دور کند.

برای کسانی که می خواهند برای اولین بار بازی Xbox Cloud را بررسی کنند، شما خوش شانس هستید. Cyber ​​Monday 2022 نزدیک است. به عنوان بخشی از معاملات Cyber ​​Monday Xbox، خرده فروشان آنلاین باید هزینه اشتراک ماهانه را کاهش دهند. بنابراین مطمئن شوید که مراکز ما را نشانه گذاری کنید و وبلاگ Cyber ​​Monday Live ما را بررسی کنید تا ابتدا بهترین معاملات را دریافت کنید.

دسترسی به Xbox Cloud Gaming که قبلاً با نام Project xCloud شناخته می‌شد، تنها چند مانع برای غلبه بر ورود دارد. برای اجرای بازی‌ها باید مشترک Xbox Game Pass Ultimate شوید، یک اتصال اینترنتی قوی داشته باشید و یک دستگاه پشتیبانی شده داشته باشید. اگر تمام این معیارها را دارید، می توانید بدون نیاز به کنسول Xbox Series X یا Xbox Series S یا حتی یک کنترلر Xbox شروع به بازی کنید.

اگر به مزایایی که Xbox Cloud Gaming می تواند به شما ارائه دهد علاقه مند هستید. سپس، ما راهنمایی آماده کرده ایم که همه چیزهایی را که باید در مورد سرویس مبتنی بر ابر بدانید، به تفکیک توضیح می دهد. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا این ویژگی است که قطعاً نباید روی آن بخوابید، به خصوص که می‌توانید از طریق اشتراک Xbox Game Pass Ultimate خود در جدیدترین کنسول‌های ایکس‌باکس بدون هزینه اضافی به آن دسترسی داشته باشید.

و بیش از چند دلیل وجود دارد که چرا باید Xbox Cloud Gaming را امتحان کنید، زیرا می‌تواند جایگزین ارزشمندی برای دانلود بازی‌ها در کنسول شما یا خرید یکی از بهترین رایانه‌های شخصی بازی باشد. برای مثال، ذخیره داده‌ها به‌طور یکپارچه بین پلتفرم‌ها حمل می‌شود، به این معنی که وقتی بازی را از طریق ابر شروع می‌کنید، می‌توانید دقیقاً همان جایی را که متوقف کرده‌اید ادامه دهید.

کنسول خود را به شخص دیگری تحویل می دهید؟ اگر بازی شما توسط Xbox Cloud Gaming پشتیبانی می‌شود، فوراً در دسترس است و به شما امکان می‌دهد بدون از دست دادن پیشرفت، آن را در دستگاه دیگری از سر بگیرید.

سپس، برای یافتن همه چیزهایی که باید در مورد بازی Xbox Cloud، الزامات آن، و مزایا و ویژگی‌هایی که می‌تواند در مقایسه با یک تجربه کنسول سنتی‌تر ارائه دهد، بدانید، ادامه دهید.

Xbox Cloud Gaming: کم کم

  • چیست؟ پلتفرم بازی ابری ایکس باکس که روی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S، دستگاه های تلفن همراه و رایانه شخصی قابل بازی است.
  • کی بیرون میاد؟ الان بیرون
  • هزینه آن چقدر خواهد بود؟ 15 دلار / 10.99 پوند / 15.95 دلار استرالیا در ماه، هزینه اشتراک Xbox Game Pass Ultimate
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع افزونه Microsoft Teams Meeting که در Outlook برای ویندوز ظاهر نمی شود

بازی Xbox Cloud: آنچه شما نیاز دارید

چهار شخصیت بازی ویدیویی پشت سر هم، از جمله Halo's Master Chief و Doom's Doomslayer

(اعتبار تصویر: )

همانطور که در بالا ذکر شد، دسترسی به Xbox Cloud Gaming ابتدا نیاز به اشتراک Xbox Game Pass Ultimate دارد. با 14.99 دلار / 10.99 پوند در ماه، کمی گرانتر از سطح اشتراک پایه است، اما هزینه اضافی با اعطای دسترسی به Xbox Cloud Gaming و همچنین سرویس PC Game Pass به نفع شماست.

همچنین به دستگاهی نیاز دارید که از Xbox Cloud Gaming پشتیبانی کند. اینها شامل تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS مانند Samsung Galaxy S22 یا iPhone 13 می‌شود. اما Xbox Cloud Gaming روی تبلت‌هایی مانند iPad، iPad Pro 12.9 و دستگاه‌های Surface Go خود مایکروسافت نیز کار می‌کند. برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، به برنامه Xbox Game Pass نیز نیاز دارید که به شما امکان می‌دهد با چند ضربه به بازی‌های پشتیبانی‌شده دسترسی داشته باشید و آن‌ها را پخش کنید.

فهرست مختصری از دستگاه های پشتیبانی شده را می توان در این قسمت یافت وب سایت ایکس باکس (). اما به طور کلی، اگر لپ‌تاپ مدرن یا گوشی هوشمند یا تبلتی دارید که دارای iOS یا اندروید است، باید بتوانید از طریق Xbox Cloud Gaming بازی کنید. عناوین Xbox Cloud Gaming همچنین می توانند از طریق برنامه دسکتاپ یا مرورگر اینترنتی مورد علاقه شما، از جمله Google Chrome، Edge و Firefox، یا رایانه شخصی بازی شوند.

در طول رویداد Meta Connect 2022، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت به مارک زاکربرگ پیوست تا تأیید کند که بازی Xbox Cloud به Meta Quest 2 و Meta Quest Pro می‌آید. متأسفانه، این بازی‌ها یک تجربه صفحه تخت باقی می‌مانند، شما نمی‌توانید ناگهان به حالت VR برای Forza Horizon 5 بپرید. به این ترتیب، پلتفرم به آهستگی در حال گسترش به افق‌های جدید است و می‌توانید کنترلر Xbox خود را متصل کنید. همچنین به این معنی است که متا کوئست ممکن است به یک دلیل ساده PSVR 2 را شکست دهد.

آیا دستگاه قابل حمل پشتیبانی نمی شود؟ نترسید زیرا می توانید بازی های ابری را مستقیماً از کنسول Xbox Series X/S خود نیز انجام دهید. اگرچه در این مورد، پیشنهاد می کنیم فقط بازی های مورد نظر خود را دانلود کنید زیرا می توانید فراتر از محدودیت های Xbox Cloud Gaming، مانند ناتوانی آن در پخش جریانی با وضوح 4K، بازی کنید.

کنترل‌های لمسی در دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش لمسی پشتیبانی می‌شوند، اما می‌توانید از کنترل‌های متصل شده از طریق USB یا بی‌سیم از طریق بلوتوث نیز استفاده کنید، از جمله کنترلر بی‌سیم Xbox، کنترلر بازی موبایل Razer Kishi و حتی Dualshock 4 سونی.

مایکروسافت همچنین برای بازی بهینه هنگام استفاده از Xbox Cloud Gaming، اتصال به اینترنت پرسرعت را توصیه می‌کند. برای یک تجربه بازی ابری سطح ابتدایی به سرعت پایین حداقل 20 مگابیت در ثانیه و اتصال Wi-Fi 5 گیگاهرتز نیاز دارید. البته، سرعت‌های سریع‌تر، اتصال محکم‌تری به بازی پخش‌شده شما ایجاد می‌کند، که تأخیر را کاهش می‌دهد و موارد عجیبی مانند پاره شدن صفحه و گهگاه خالی شدن صفحه نمایش را کاهش می‌دهد.

Xbox Cloud Gaming: کیفیت و عملکرد پخش جریانی

بازی Xbox Cloud روی گوشی هوشمند سامسونگ اجرا می شود

(اعتبار تصویر: Shutterstock / Allmy)

پخش جریانی از طریق Xbox Cloud Gaming به این معنی است که می‌توانید بازی‌های پشتیبانی‌شده را فوراً در دستگاه انتخابی خود بازی کنید، بدون اینکه نیازی به دانلود بازی در حافظه دستگاه خود داشته باشید. البته تحویل فوری بدون هزینه نیست.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 بهترین راه برای رفع مشکل Can't Type در Microsoft Word

برای حفظ عملکرد ثابت، Xbox Cloud Gaming با رزولوشن 1080p تا 60 فریم بر ثانیه استریم می کند. این بدان معناست که نمی‌توانید بازی‌ها را با وضوح بالاتر 1440p یا 4K پخش کنید، اما 1080p در صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تری که احتمالاً از آنها برای بازی Xbox Cloud استفاده می‌کنید، بیشتر قابل استفاده است. در حالی که درپوش 1080p استریم بازی Xbox Cloud را برای پهنای باند شما قابل کنترل‌تر می‌کند، شما همچنان به یک اتصال سریع برای یک تجربه ثابت می‌خواهید.

خوشبختانه، اگر معیارهای یک تجربه پخش روان را رعایت کنید، متوجه خواهید شد که بازی‌هایی که از طریق Xbox Cloud Gaming انجام می‌شوند، تصاویری واضح‌تر و زمان بارگذاری بسیار بهتری نسبت به همان بازی‌هایی که در Xbox One نسل گذشته انجام می‌شوند، ارائه می‌دهند. زمان بارگذاری، به خصوص، با حافظه های SSD سریع Xbox Series X/S قابل مقایسه است.

Xbox Cloud Gaming: چه چیزی می توانم بازی کنم؟

Xbox Game Pass

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

با Xbox Cloud Gaming می‌توانید تعداد زیادی از بازی‌های موجود در کتابخانه Xbox Game Pass را بازی کنید. همه بازی‌های موجود در این سرویس را نمی‌توان استریم کرد، اما با استفاده از این برنامه، می‌توانید به زیربخش اختصاصی «Cloud» دسترسی پیدا کنید که همه بازی‌هایی را که می‌توانید از طریق سرویس Xbox Cloud Gaming بازی کنید فهرست می‌کند.

دامنه عناوین موجود برای بازی از طریق Xbox Cloud Gaming نیز بسیار گسترده است. از عناوین شخص اول با بودجه کلان مانند Forza Horizon 5، Gears Tactics، و Halo Infinite گرفته تا برخی از بهترین ایندی ها در اطراف، مانند Hollow Knight، Ori and the Will of the Wisps، و The Outer Wilds.

همچنین می‌توانید برخی از بهترین بازی‌های شخص ثالث موجود بر روی Xbox One و Xbox Series X/S، از جمله Dragon Quest 11، Mass Effect Legendary Edition و Mortal Kombat 11 را پخش کنید. بازی‌های زیادی برای بازی در Xbox Cloud Gaming و Xbox Series X/S وجود دارد. لیست کامل بازی ها را می توانید در اینجا پیدا کنید (). حتی می توانید آنها را مستقیماً از مرورگر خود پخش کنید، به شرطی که یک کنترلر پشتیبانی شده متصل به دستگاه داشته باشید.

بازی Xbox Cloud: افکار نهایی

Xbox Cloud Gaming جایگزین بسیار خوبی برای دانلود بازی ها در فضای ذخیره سازی است. این یکی از بهترین پلتفرم‌های استریم بازی امروزی است، به‌ویژه زمانی که در مقابل سرویس‌های رقیب مانند Nvidia GeForce Now و (به زودی از بین می‌رود) Google Stadia قرار گرفته است.

به این زودی بازی‌ها را با کیفیت 4K پخش نخواهید کرد، اما آنچه که Xbox Cloud Gaming در کیفیت تصویر از دست می‌دهد، بیش از آن است که پایداری اتصال، زمان بارگذاری سریع و طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های پشتیبانی‌شده و تنظیمات کنترل‌کننده را جبران کند. نکته مثبت دیگر این است که برای لذت بردن کامل از بازی های ابری، نیازی به داشتن بهترین ایکس باکس ندارید. این بدان معناست که حتی مشخصات Xbox Series S نیز می‌توانند از تجربه بازی ابری برابر با Xbox Series X لذت ببرند.

البته موانع قابل توجهی برای ورود وجود دارد، مانند مشترک شدن در Xbox Game Pass Ultimate نسبتاً گران قیمت، و همچنین داشتن یک اتصال اینترنتی نسبتاً سریع، اما اگر معیارها را رعایت کنید، Xbox Cloud Gaming می تواند راهگشای شما باشد. بهترین بازی‌های Xbox Game Pass را چه در خانه باشید و چه بیرون از خانه، تجربه کنید.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gbrVhC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *