باید گذرواژه‌هایمان را جدی بگیریم، بیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مجموعه ای از تحقیقات اخیر یک بار دیگر نشان داده است که بسیاری از ما هنوز در ایجاد رمز عبور قوی وحشتناک هستیم.

این شامل گزارش جدیدی از مدیر رمز عبور Nordpass است که پایگاه داده ای را بررسی می کند که در مجموع بیش از 3 ترابایت رمزهای عبور در معرض خطر را شامل می شود و کاربران 30 کشور را در بر می گیرد تا نشان دهد 200 رمز عبور برتر ()رتبه‌بندی ورودی‌ها بر اساس تعداد نمونه‌های یافت شده، شکستن آن‌ها چقدر آسان است، علاوه بر محبوبیت بر اساس کشور و، در صورت امکان، جنسیت.

شاید تعجب آور نباشد که Nordpass دریافت که “رمز عبور” همچنان بهترین انتخاب است و “12345” رتبه دوم را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.

بقیه لیست عمدتاً شامل انواع دیگری از حروف و اعداد است که نه چندان تصادفی به هم چسبیده اند، به طوری که “quertyuiop” (ردیف حروف بالای بیشتر های انگلیسی زبان) در رتبه 36 جهانی قرار دارد.

مقایسه مستقیم داده‌های Nordpass نشان می‌دهد که هیچ جنسیتی بیشتر از دیگری از امنیت آگاه نیست، آنها به سادگی انتخاب‌های بدی را متفاوت انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، در مقایسه ده کلمه عبور برتر در بریتانیا، مردان عمدتاً نام تیم‌های فوتبال را انتخاب می‌کنند (لیورپول، آرسنال و چلسی به ترتیب در رتبه‌های پنجم، ششم و هشتم در میان آنها قرار دارند). زنان نام (“چارلی”، رتبه سوم)، مکان ها (“لندن”، هفتم)، یا سایر اسامی دور از دسترس (“شکلات” و “میمون”، هشتم و نهم) را انتخاب کردند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای زنگ نخوردن تماس های فیس بوک مسنجر در اندروید

یک مطالعه جداگانه () توسط شرکت مدیریت رمز عبور Specops Software، با تجزیه و تحلیل بیش از 800 میلیون رمز عبور به خطر افتاده، همچنین نشان می‌دهد که جام جهانی فیفا بر انتخاب رمز عبور تأثیر می‌گذارد و کاربران نام تیم‌های بین‌المللی، کنان گذشته و حال و سایر اصطلاحات مرتبط اما رایج را انتخاب می‌کنند.

به عنوان مثال، بیش از 1.3 میلیون مورد از “USA” به عنوان رمز عبور ثبت شد، در حالی که “kane” برای ستاره انگلیسی هری کین، بیش از 133000 بار ظاهر شد – و حتی به سادگی “فوتبال” بیش از 140000 بار ظاهر شد.

با نگاهی به داده‌های Specops با در نظر گرفتن تقسیم جنسیتی Nordpass، ممکن است بینشی در مورد انتخاب رمز عبور که عمدتاً توسط کاربران مرد انجام شده است، ارائه دهد.

همچنین گزارش Nordpass را پوشش می دهد، 9to5Google () دریافتند که مردم حتی به استفاده از نام سازنده گوشی خود برای رمز عبور آن روی آورده اند.

در حال حاضر، «سامسونگ» هفتاد و هشتمین رمز عبور محبوب در جهان است و «googledummy» در رتبه 145 قرار دارد. مشکل املایی برای تعداد زیادی از افرادی که به بهترین ها سوگند یاد می کنند ، سامسونگ و آیفون ها خارج وجود دارد.

ایمن نگه داشتن تمام داده های شما

اگر بتوانید رمز عبور خود را از فرهنگ لغت، اطلس، کتاب مرجع دیگر انتخاب کنید، یا آن را از روی صفحه کلید بخوانید، رمز عبور بدی است، زیرا تنها چند ثانیه، دقیقه یا ساعت طول می کشد تا یک عامل تهدید شکسته شود. ، به آنها دسترسی نامحدود به داده های حساس می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Ubisoft علی رغم تصور اولیه، حساب های پر از بازی شما را حذف نخواهد کرد

گذرواژه‌ها باید منحصربه‌فرد شما باشند، اگر کاملاً تصادفی نشده باشند تولید کننده رمز عبور و در یک مدیر معتبر ذخیره می شود.

مصرف کنندگان همچنین باید استانداردهای پیشرفته احراز هویت بیومتریک را در نظر بگیرند کلیدهای عبور، در حال حاضر در دستگاه های اپل تعبیه شده و برای پلتفرم های دیگر توسط گوگل و 1 رمز عبور. در زمان نگارش این مقاله، این جایگزین‌ها در نسخه بتا باز هستند و به ترتیب در سال 2023 وارد بازار می‌شوند.

در حالی که TechRadar Pro خوانندگان ممکن است در هنگام ایمن کردن پشته فناوری کسب و کارشان کمتر مرتکب اشتباهات متداول شوند، این سؤالات ناراحت کننده ای را در مورد عادات امنیتی مصرف کننده ایجاد می کند و این که چگونه ممکن است روی رمزهای عبوری که کارمندان هنگام انتخاب برای خود انتخاب می کنند تأثیر بگذارد.

سازمان ها نیز باید در نظر بگیرند احراز هویت چند عاملی به عنوان بخشی از a اعتماد صفر استراتژی امنیتی، حذف رمزهای عبور به طور کامل و در عین حال امنیت را تضمین می کند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Xoyrjf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *