برترین سایت های جستجوی افراد کدامند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه


سایت های جستجوی افراد یکی از بدنام ترین شکل های کارگزاران داده هستند. بیایید به محبوب ترین سایت های جستجوی افراد بپردازیم و اینکه چگونه می توانید اطلاعات خود را از آنها دور نگه دارید!


اگر نام کارگزاران داده را شنیده اید، احتمالاً نام سایت های جستجوی افراد را شنیده اید. و اگر اینطور است، پس می دانید که چقدر ترسناک و تهاجمی هستند. سایت های جستجوی افراد نه تنها اطلاعات حساس شما را در یک جمع آوری می کنند، بلکه آن را به افراد علاقه مند نیز می فروشند! این فقط تجاوز به حریم خصوصی نیست، بلکه می تواند پیامدهای مالی خطرناکی نیز داشته باشد. اگر اطلاعات شخصی شما به دست افراد نادرستی بیفتد، بازیگران بد می توانند از آن برای شروع خطوط اعتباری، افتتاح حساب به نام شما و حتی کلاهبرداری از عزیزانتان استفاده کنند!

سایت‌های جستجوی افراد، حفظ اطلاعات شخصی شما را از آسیب دور نگه می‌دارند. و آنها دست شروران اینترنتی را به بسته ای از حساس ترین اطلاعات شما آسان می کنند! به مدرک بیشتری نیاز دارید که نشان دهد سایت‌های جستجوی مردم هم خطرناک و هم ترسناک هستند؟ بیایید در مورد چند مورد از محبوب ترین سایت های جستجوی افراد و نوع اطلاعاتی که آنها جمع آوری می کنند بیاموزیم.
سپس، بهترین راه برای جلوگیری از جستجوی افراد در سایت‌ها و ایمن نگه داشتن اطلاعات شما را مورد بحث قرار می‌دهیم!

محبوب ترین سایت های جستجوی افراد

  • حقیقت یاب
    • Truthfinder شاید محبوب ترین سایت برای به دست آوردن بررسی پیشینه و اطلاعات تماس افراد باشد. با اشتراک ماهانه، می توانید به میلیون ها شهروند آمریکایی دسترسی داشته باشید. و اطلاعات موجود در این پروفایل‌ها حتی بیش از آنچه فکر می‌کنید ناراحت‌کننده است. نمایه های Truthfinder نه تنها شامل اطلاعات تماس و نمایه های رسانه های اجتماعی است، بلکه شامل مواردی مانند اطلاعات مالکیت دارایی، سوابق تحصیلی و سابقه شغلی و جنایی نیز می شود. و این تمام نیست! نمایه‌های Truthfinder حاوی اطلاعاتی درباره همکاران، هم اتاقی‌ها و حتی شرکای عاشقانه یک فرد است. Truthfinder مثالی بارز از این است که چرا شخص باید از داده های خود و عزیزانش محافظت کند.
  • مات فوری
    • چک مات فوری محبوب ترین سایت برای انجام بررسی سوابق جنایی است. Instant Checkmate همراه با شماره تلفن، آدرس ایمیل و سوابق کیفری، اطلاعاتی مانند اطلاعات ورشکستگی و ثبت نام رای دهندگان را نیز به فروش می رساند. InstantCheckmate به کاربران خود اجازه می دهد تا سوابق خود را جستجو کرده و آنها را از پایگاه داده حذف کنند. اما برای یک قیمت. به این معنی که آنها اساسا اطلاعات شخصی شما را برای باج نگه می دارند!
  • اینتلیوس
    • Intelius سایتی است که داده های میلیون ها آمریکایی را جمع آوری می کند. داده‌ها را از دولت و سایر پایگاه‌های داده عمومی جمع‌آوری می‌کند و سپس پروفایل‌های فردی را می‌سازد. Intelius یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های جستجوی سوابق عمومی است و می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد شما، عزیزان و همکارانتان ارائه دهد. این سایت ثابت می کند که چقدر آسان است که افراد در سایت های جستجوگر اطلاعاتی درباره شما و اطرافیانتان جمع آوری کنند. و مدرکی مبنی بر اینکه باید اقداماتی را برای محافظت از حریم خصوصی خود انجام دهید.
  • اسپوکئو
    • Spokeo یک سایت جستجوی مستقیم و بسیار محبوب برای افراد است. مانند Intelius، پروفایل های Spokeo عمدتاً از اطلاعاتی تشکیل شده است که از سرویس های در دسترس عموم استخراج شده است. Spokeo برای یافتن شماره تلفن، آدرس و نام کامل افراد عالی است. آنها یک پایگاه داده عظیم از اطلاعات بیش از 12 میلیارد پرونده عمومی دارند.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ابزار خانگی مورد علاقه ما در سال به انبار بازگشت - و با قیمت شگفت انگیز

چگونه خود را از کارگزاران داده و سایت های جستجو حذف کنید

در حالی که اینها چند مورد از محبوب ترین سایت های جستجوی افراد هستند، اما از تنها آنها فاصله زیادی دارند. ده ها سایت دیگر وجود دارند که اطلاعات شخصی شما را جمع آوری می کنند تا بتوانند آن را به اشخاص ثالث بفروشند. و اکنون می‌دانید که آن‌ها چقدر اطلاعاتی در مورد شما دارند. همه چیز از اطلاعات تماس شما گرفته تا روابط نزدیک شخصی شما را می توان به صورت آنلاین در معرض دید قرار داد و به هر کسی که علاقه مند است فروخت. بنابراین، چگونه به مقابله می پردازید؟ برای محافظت از اطلاعات حساس خود در برابر چشمان کنجکاو اینترنت چه کاری می توانید انجام دهید؟

متأسفانه، جلوگیری از نمایش آنلاین اطلاعات شما تقریباً غیرممکن است. تا زمانی که خود را به طور کامل از اینترنت حذف نکنید، همیشه مقداری داده وجود خواهد داشت که از شکاف های دیجیتالی عبور می کند. خوشبختانه، شما می توانید خود را از هر سایت جستجوی افراد که اطلاعات شما در آن نمایش داده می شود حذف کنید. متأسفانه، این می‌تواند یک فرآیند خسته‌کننده و زمان‌بر باشد، زیرا باید به هر سایتی جداگانه بروید و مراحل مورد نیاز برای حذف خود را از پایگاه داده آن‌ها دنبال کنید. تعداد بسیار کمی از ما زمان یا انرژی لازم را داریم تا تک تک نمایه هایی را که سایت های جستجوی افراد بی شماری برای ما ایجاد کرده اند، دنبال کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین دوربین پشتیبان خودرو با خطوط پارکینگ پویا

ساده ترین راه برای حذف داده های خود از اینترنت

اما هنوز امید خود را از دست ندهید! یک نور در انتهای تونل وجود دارد و آن نور Privacy Bee است. Privacy Bee یک سرویس جامع حفظ حریم خصوصی داده است که می تواند به حذف اطلاعات شخصی شما از گوشه های تاریک اینترنت کمک کند. و وقتی نوبت به جستجوی افراد در سایت‌ها می‌رسد، می‌توانند کارهای سنگین را برای شما انجام دهند! به جای رفتن به هر سایت به صورت جداگانه، می‌توانید به Privacy Bee اجازه دهید درخواست‌های حذف را از طرف شما ارسال کند. به این معنی که Privacy Bee با هر سایت جستجوی افرادی که به داده های شما دسترسی دارند تماس می گیرد و آنها را مجبور می کند که شما را از پایگاه داده خود حذف کنند.

و این تمام نیست! Privacy Bee نه تنها پاک کردن داده‌های شما را از دلالان داده مزاحم آسان می‌کند، بلکه دائماً داده‌های شما را کنترل می‌کند تا مطمئن شود که در معرض نقض داده یا سایر تهدیدات حریم خصوصی قرار نگرفته است. آنها همچنین یک افزونه مرورگر رایگان برای و فایرفاکس ارائه می دهند که به شما کمک می کند تا تنظیمات حریم خصوصی خود را هنگام گشت و گذار در وب سفارشی کنید.

حتی اگر ممکن است خود را از سایت های جستجوی افراد مزاحم حذف کنید، می تواند یک فرآیند خسته کننده و وقت گیر باشد. به جای صرف وقت آزاد خود در گوشه و کنار اینترنت برای اطلاعات خود، به Privacy Bee اجازه دهید کارهای سنگین را برای شما انجام دهد. خدمات حذف آنها به شما این امکان را می دهد که فقط با چند کلیک شروع به پاک کردن داده های خود از وب کنید. سایت هایی را که می خواهید داده های خود را از آنها حذف کنید انتخاب کنید و Privacy Bee فرآیند حذف را برای شما انجام می دهد.

اینترنت می تواند مکانی ترسناک باشد. و در حالی که مطمئناً یکی از مفیدترین ابزار در زندگی مدرن است، بسیار مهم است که هنگام استفاده از آن از خود محافظت کنید. شما حق حفظ حریم خصوصی دارید و این حق به داده های آنلاین شما نیز تعمیم می یابد. به جای اینکه به سایت‌های جستجوگر افراد غارتگر اجازه دهید داده‌های شما را احتکار کنند و آن‌ها را برای کسب سود بفروشند، با کمک Privacy Bee کنترل اطلاعات شخصی خود را پس بگیرید. امروز با یک ارزیابی 100٪ رایگان حریم خصوصی از خود و خانواده خود محافظت کنید!

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QKY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *