برنامه شایعه شده انویدیا برای پردازنده های گرافیکی مقرون به صرفه شامل RTX 4060 نمی شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

انویدیا قرار است نسخه قدیمی‌تر و کندتر کارت گرافیک RTX 3060 Ti خود را کنار بگذارد و تنها 3060 Ti جدیدتر را با حافظه ویدیویی سریع‌تر به فروش می‌رساند، در صورتی که شایعات درست باشد – با عواقب احتمالی آن برای GPU میان رده Team Green. استراتژی و RTX 4060 (به آن باز خواهیم گشت).

ابتدا، اجازه دهید به خود شایعه نگاه کنیم، که از یک منبع معمولی از حدس و گمان در چین، MyDrivers می آید. () (همانطور که توسط VideoCardz پرچم گذاری شده است ()). منبع ادعا می کند که سازندگان کارت گرافیک شخص ثالث اکنون در حال خلاص شدن تدریجی – اما مطمئنا – از شر نسخه اصلی و کندتر 3060 Ti هستند.

اگر به خاطر داشته باشید، نوع سریع‌تری که ظاهراً روشن است تنها از نظر VRAM متفاوت است – 3060 Ti جدید دارای 19 گیگابیت بر ثانیه حافظه GDDR6X است، در مقایسه با 14 گیگابیت بر ثانیه GDDR6 برای کارت قدیمی. این باعث افزایش بزرگی در پهنای باند حافظه از 448 گیگابایت بر ثانیه به 608 گیگابایت در ثانیه می شود (به هر حال، بارگیری 8 گیگابایت VRAM مانند سایر مشخصات این کارت های گرافیک مربوطه یکسان است).

خبر خوب این است که خریداران این RTX 3060 Ti کارآمدتر را بدون تغییر قیمت دریافت خواهند کرد. حداقل این چیزی است که MyDrivers ادعا می‌کند در مورد بازار چین نیز صدق می‌کند، و با هر شانسی، باید به بازار جهانی گسترش یابد. ما نمی‌دانیم که چرا این کار را نمی‌کند، اما گفته می‌شود، هرگز نمی‌دانید که در جبهه قیمت‌گذاری چه اتفاقی می‌افتد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Smile Identity ردپای آفریقا را با خرید Appruve گسترش می دهد تا خدمات تأیید هویت را تقویت کند.

MyDrivers همچنین به نوع جدید RTX 3060 8 گیگابایتی انویدیا اشاره می‌کند که VRAM RTX 3060 موجود را از 12 گیگابایت کاهش می‌دهد (و گذرگاه حافظه را از 192 بیت به 128 بیت کاهش می‌دهد) و بنابراین از نظر کاهش‌دهنده بودن کمی متفاوت است. با این حال، ناشناخته است که آیا مدل قدیمی‌تر نیز در این مورد به تدریج کنار گذاشته می‌شود، اگرچه ما امیدواریم که اینطور نباشد (و احتمالاً منابع نیز در این مورد می‌شنیدند، اگر چنین بود؛ یا این همان چیزی است که ما به طور آزمایشی فرض می‌کنیم. ).


تجزیه و تحلیل: پایان دادن به سردرگمی – اما همچنین ارسال یک سیگنال نگران کننده؟

بدیهی است که ما هنوز باید با این به عنوان یک شایعه برخورد کنیم، زیرا دقیقاً همین است. اما این یک بخش از نظریه پردازی است که منطقی است، و ما امیدواریم که انویدیا قصد دارد با RTX 3060 Ti به این سمت برود.

از این گذشته، زمانی که شرایطی پیش می‌آید که مدل‌هایی از کارت‌های گرافیکی با نام یکسانی وجود دارد که مشخصات متفاوتی دارند، همیشه برای مصرف‌کنندگان گیج‌کننده است، حتی اگر قطب‌هایی از هم نباشند. کاهش آن به تنها یک نسخه 3060 Ti به رفع هرگونه سردرگمی کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که خریداران کمتر فن آوری مدل کمی پایین تر از 3060 Ti را انتخاب نمی کنند بدون اینکه حتی متوجه این موضوع باشند.

ثابت ماندن قیمت مشابه با مدل ظاهراً خروجی نیز یک نکته مثبت است، اگرچه همانطور که اشاره شد، باید امیدوار باشیم که این امر در خارج از چین اعمال شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Lookout کسب‌وکار امنیت سایبری مصرف‌کننده خود را به F-Secure می‌فروشد و همه‌چیز را در این شرکت می‌فروشد.

با این حال، از نظر سیگنال‌هایی که از Nvidia ارسال می‌کند، این همه خبر خوبی نیست – یعنی این شرکت به‌دنبال حفظ RTX 3060 Ti به‌عنوان پیشران میان‌رده خود برای مدتی است. یا به عبارت دیگر، احتمالاً هیچ RTX 4060 در افق وجود نخواهد داشت – حتی از راه دور – زیرا به نظر می رسد این طرح ادامه دادن به سهام RTX 3000 در جلوی کیف پول مناسب است.

و این متأسفانه با جدیدترین شایعاتی که در جاهای دیگر در مورد پردازنده‌های گرافیکی ارزان‌تر Lovelace شنیده‌ایم مطابقت دارد، با این باور که RTX 4060 هنوز خیلی فاصله دارد و ممکن است تا ژوئن 2023 وارد بازار نشود. در مورد 4060 تاکنون در شایعات نیز شنیده ام.

همه آنچه گفته شد، ممکن است در آینده نزدیک شاهد چیزی برای پردازنده‌های گرافیکی لاولیس رده پایین باشیم، اما برای لپ‌تاپ‌ها، با مشاهده اخیر نسخه RTX 4050 (به طور طبیعی چاشنی زیادی اضافه کنید). اما به طور خلاصه، با توجه به شکل‌گیری همه‌چیز تا کنون، نفس خود را برای پردازنده‌های گرافیکی مقرون‌به‌صرفه‌تر RTX 4000 حبس نکنید – به نظر می‌رسد انویدیا برای تحمل فشار در آن انتهای بازار به محدوده RTX 3000 متکی است. برای مدتی هنوز

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HsJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *