توسعه‌دهنده جیلبریک palera1n، تزریق توییک و خواندن/نوشتن هسته را در آیفون 8 دارای iOS 16.1.1 نشان می‌دهد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

جیلبریک palera1n، اگرچه برای توسعه دهندگان بیشتر از عموم مردم در نظر گرفته شده است، اما یکی از تنها جیلبریک های عمومی است که از iOS و iPadOS 15.x پشتیبانی می کند. اما از آنجایی که کاربران بیشتری برای ویژگی‌های جدیدتر به iOS و iPadOS 16 جدیدتر روی می‌آورند، فقط به نظر می‌رسد که یکی از توسعه‌دهندگان palera1n ذکر شود. @itsnebulalol قابلیت‌های موفقیت آمیز تزریق و خواندن و نوشتن حافظه هسته در یک دستگاه فیزیکی iOS 16 را به اشتراک گذاشته است.

@itsnebulalol یک پنجره ترمینال را به اشتراک می گذارد که آیفون 8 جیلبریک شده را با iOS 16.1.1 با تزریق توییک نشان می دهد.

این اطلاعیه، از طریق یک پست در به اشتراک گذاشته شد /r/jailbreak، به ما نشان می دهد که گوشی pwned یک 8 با iOS 16.1.1 بود. این دستگاه از همان تراشه A11 آیفون X بهره می‌برد، و با توجه به ارزشش، این امکان به دلیل بهره‌برداری غیرقابل اصلاح بوتروم checkm8 مبتنی بر سخت‌افزار امکان‌پذیر شد، همان اکسپلویتی که جیلبریک checkra1n را تقویت می‌کند.

شایان ذکر است که iOS و iPadOS 16.1.1 هنوز توسط در زمان نگارش این مقاله امضا شده است.

زیرا @itsnebulalolاین هک از اکسپلویت checkm8 bootrom استفاده می‌کند و روی دستگاه‌های جدیدتر از X کار نمی‌کند. زمانی که در ابتدا کشف شد، گوشی‌های مجهز به A7-A11 در معرض سوءاستفاده بوتروم checkm8 قرار داشتند. با این حال محدودیت‌های نرم‌افزاری اپل مانع از نصب iOS و iPadOS 16 بر روی دستگاه‌های A7 و A8 می‌شود، بنابراین این بدان معناست که تنها دستگاه‌های A9-A11 دارای iOS یا iPadOS 16 توسط آخرین هک پشتیبانی می‌شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برای رفع ناپدید شدن والپیپر در آیفون

این پست همچنین شامل اسکرین شات هایی از هر دو صفحه اصلی Cydia و Sileo است که نشان می دهد گوشی مورد بحث در واقع یک آیفون 10،1 با iOS 16.1.1 است. این اسکرین شات ها پنجره ترمینال را تایید می کند که به طور کامل نشان می دهد دستگاه مورد نظر آیفون 8 است:

Itsnebulalol اسکرین شات های Cydia و Sileo را در iOS 16.1.1 به اشتراک می گذارد.

در حالی که این گوشی‌ها قطعاً به وضعیت قدیمی نزدیک شده‌اند، شایان ذکر است که بسیاری از جیلبریک‌ها همچنان از آیفون 8، آیفون 8 پلاس یا آیفون X استفاده می‌کنند، زیرا این دستگاه‌ها به لطف checkm8 می‌توانند به‌طور مؤثر برای مادام العمر مورد استفاده قرار گیرند. البته شایان ذکر است که iOS 16 به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، در این دستگاه‌ها مانند گوشی‌های جدیدتر مانند آیفون 12 و جدیدتر، روان اجرا نمی‌شود.

با این حال، این مانع از آن نمی‌شود که جیلبریک‌های مشتاق با چراغ سبز جلو بروند، زیرا بسیاری از کاربران، اعم از توسعه‌دهنده یا غیر، در حال حاضر از جیلبریک palera1n استفاده می‌کنند، علیرغم اینکه برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده است. دلیلش این است که دیگر تیم‌های جیلبریک هنوز نتوانسته‌اند جیلبریک iOS یا iPadOS 15 را برای عموم مردم منتشر کنند.

باید دید که آیا @itsnebulalol قصد دارد کار خود را منتشر کند، یا اگر به‌عنوان به‌روزرسانی برای palera1n یا به‌عنوان یک ابزار کاملاً متفاوت برای فرار از زندان ارائه شود. بدیهی است که هیچ ETA ارائه نشده است و فقط زمان مشخص خواهد کرد. iDB به نظارت بر پیشرفت این آخرین توسعه ادامه خواهد داد و خوانندگان خود را در جریان خواهد داشت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  12 والپیپر زیبا برای روز ولنتاین برای آیفون

اگر روشن شود آیا iOS یا iPadOS 16 را جیلبریک می کنید؟ در قسمت نظرات پایین به ما اطلاع دهید.

4.5/5 - (11 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jBbnbT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *