تویوتا از کانسپت SUV تمام الکتریکی تحت نشان «فراتر از صفر» خود رونمایی کرد •

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تویوتا روز چهارشنبه از یک SUV مفهومی تمام الکتریکی با صندلی‌های گیاهی و دستیار «شخصی» رونمایی کرد، زیرا این خودروساز مجموعه «فراتر از صفر» خود را گسترش می‌دهد.

کانسپت کراس اوور کامپکت bZ که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد، قرار است چشم انداز تویوتا را برای آینده باتری الکتریکی خود به نمایش بگذارد. تویوتا گفته است که قصد دارد 30 وسیله نقلیه تمام برقی را روانه بازار کند، از جمله پنج دستگاه با نشان bZ («فراتر از صفر»).

سال گذشته، این خودروساز ژاپنی با رونمایی از تویوتا bZ4X تمام الکتریکی، برند bz را راه اندازی کرد. این خودرو که به لطف همکاری دو شرکت تقریباً مشابه سوبارو سولترا است، اوایل سال جاری به بازار آمد.

این خودروساز در بیانیه ای اعلام کرد که خودروی مفهومی SUV “چشم انداز احتمالی آینده بسیار نزدیک” را برای خط تولید خودروهای برقی خود به نمایش می گذارد. تویوتا جدول زمانی برای عرضه ارائه نکرد، اما گفت که این مجموعه از هدف خود برای خنثی شدن کربن تا سال 2050 پشتیبانی می کند.

تویوتا bZ کامپکت SUV مفهومی

اعتبار تصویر: تویوتا

تویوتا پریوس 2023، یک هیبریدی ملایم، چهارشنبه قبل از نمایشگاه خودرو نیز رونمایی شد.

تویوتا گفت که کانسپت شیک bZ چرخ‌ها را به سمت گوشه‌ها هل می‌دهد تا حالت تهاجمی داشته باشد و در هنگام پارک در حرکت به نظر برسد. به گفته این خودروساز، شبح آن برآمدگی های کوتاه، زوایای برگشتی و “طراحی کابین باریک” را به نمایش می گذارد تا ظاهری آینده نگرانه ایجاد کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  باز کردن قفل اقتصاد زنان تریلیون دلاری

در داخل، صندلی ویترین خودرو ساخته شده از مواد گیاهی و افتی و یک فرمان نیم دایره ای شکل که به نظر می رسد نیمه بالایی آن کنده شده است. Yui، نام «نماینده شخصی» مبتنی بر هوش مصنوعی، به درخواست‌های سرنشینان جلو یا عقب با استفاده از صدا و چراغ‌هایی که «در اطراف کابین حرکت می‌کنند» پاسخ می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GMbWun
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *