جان بخشیدن به مراقبت های بهداشتی پوشیدنی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

سارا اوراسینی، رئیس بخش پوشیدنی‌ها، پروتکل‌های مهندسی فاکتورهای انسانی را که توسط شرکت ایرلندی برای توسعه دستگاه‌های پزشکی توسعه داده شده است، توضیح می‌دهد.

در Design Partners، طراحی تجهیزات درجه پزشکی هم برای صنعت خدمات بهداشتی و هم برای صنعت مراقبت های بهداشتی مصرف کننده، ستون اصلی کار ما است. به دلیل ریسک بالای طراحی دستگاه‌های پزشکی و انتظارات نظارتی دقیق، ما یک مهندسی فاکتورهای انسانی (HFE) اختصاصی ایجاد کرده‌ایم تا مطمئن شویم راه‌حلی که ایجاد می‌کنیم تأثیر واقعی بر زندگی کاربران خواهد داشت.

در سال های اخیر متوجه شده ام که طراحی خدمات پزشکی چقدر باید از بخش مصرف کننده بیاموزد. برای مثال، ساعت‌های با توانمندسازی افراد برای نظارت بر سلامت خود و عادی‌سازی فناوری‌های پوشیدنی، خدمات بزرگی به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی ارائه کرده‌اند که مراقبت از سلامتی شما را به یک روند مد روز تبدیل کرده است.

با افزایش امید به زندگی، فرض بر این است که تعداد افرادی که با شرایط مزمن یا ناتوان کننده زندگی می کنند نیز افزایش می یابد و فشار مداوم مداومی بر سیستم های مراقبت های بهداشتی وارد می کند. اگر بتوانیم افراد بیشتری را همراه با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود به طور موفقیت‌آمیزی از شرایط سلامتی طولانی‌مدت پیشگیری یا مدیریت کنند، این امر به موسسات پزشکی در سراسر جهان کمک می‌کند.

خود مدیریتی سلامت یا توانمندسازی بیمار مفهوم کاملا جدیدی نیست. برای مثال، افرادی که دارای واکنش های آلرژیک شدید هستند، سال ها با موفقیت از EpiPens استفاده می کنند. همین امر را می توان در مورد استفاده از داروهای استنشاقی برای مبتلایان به آسم نیز گفت. اما تعداد کمی از این دستگاه‌ها به میل انسان برای احتیاط و راحتی پاسخ می‌دهند یا اصلاً تجربه کاربری عملی را در نظر می‌گیرند. آنها فقط روی انجام کارهای مورد نیاز برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز یا ارائه داروی مورد نیاز متمرکز هستند. اگر دستگاه‌های پزشکی «در خانه» آینده نتوانند انتظارات جدید مردم را که توسط بازار مصرف تعیین می‌شود برآورده کنند، به سادگی با شکست مواجه می‌شوند و باعث ایجاد عوارض بیشتری برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌شوند که به آنها متکی هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 بهترین راه برای رفع مشکل یا عدم نمایش دوستیابی فیس بوک

طراحی می تواند پتانسیل انسانی را ارتقا دهد و راه های باورنکردنی برای خود مدیریتی مراقبت ایجاد کند. با ترکیب تخصص خود در طراحی فناوری مراقبت های بهداشتی، مصرف کننده و پوشیدنی، مفهوم دستگاه نظارت بر قلب را ایجاد کردیم که تجربه کاربر را در راس قرار می دهد.

ضربان قلب غیرطبیعی شایع است، اما همچنین می تواند نشانه یک بیماری جدی تر مانند سکته باشد. به این ترتیب، نظارت موثر قلب یک عمل رایج و مهم است. اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی به طور کلی به افرادی که مشکوک هستند توصیه می کنند که جلیقه هولتر مانیتور را برای 48 تا 72 ساعت بپوشند. بیماران می توانند دستگاه را به خانه ببرند، اما این دستگاه فوق العاده دست و پا گیر و ناراحت کننده است، که نه تنها برای کاربر ناخوشایند است، بلکه مهمتر از همه، می تواند بر دقت داده ها تأثیر بگذارد.

ما می خواستیم یک راه حل مانیتورینگ ECG ایجاد کنیم که به سادگی پوشیدن یک تی شرت باشد. شما به سادگی زندگی خود را می گذرانید در حالی که داده های دقیق و قابل اعتماد را ضبط می کند، بدون اینکه آسایش را به خطر بیندازید. نتیجه Viscero است – یک جلیقه ECG که از جوهر الکترونیکی برای دریافت سیگنال ریتم قلب شما استفاده می کند و داده های دقیق و درجه پزشکی را به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ارائه می دهد.

ساخت Viscero نیاز به یک فرآیند نوآوری دقیق از آزمون و خطا برای ایجاد چندین پیشرفت داشت. یک چالش بزرگ این بود که اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم اطلاعات دقیقی را از طریق تی شرت دریافت کنیم. هولتر مانیتور سنتی از “الکترودهای مرطوب” استفاده می کند که از طریق هیدروژل با پوست “تماس” می کنند. اینها ممکن است در طول دوره نظارت از بین بروند و متخصصان مراقبت های بهداشتی اغلب نیاز به استفاده مجدد از آنها دارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه در Facebook Marketplace بازدیدهای بیشتری داشته باشیم

با Viscero، سیگنال‌های ضربان قلب را از تماس پوست با جلیقه با “الکترودهای خشک” که نیازی به هیدروژل ندارند، ثبت کردیم. اینها در زیر پارچه در نقاط اطراف بازو و کمر قرار دارند که به عنوان نقاط فشرده سازی طراحی شده اند. نقاط با استفاده از لمینیت و فشرده سازی دو لایه یکپارچه می شوند و دور از قفسه سینه به مکان های محیطی بیشتری قرار می گیرند تا نقاط فشرده سازی ثابت حفظ شود.

پس از جمع‌آوری داده‌ها، باید بهترین راه را برای جمع‌آوری، فیلتر کردن و ارسال آن به پزشکان پیدا می‌کردیم. بنابراین، در داخل سیستم مدار ECG یک دستگاه غلاف کوچک – “مغز” – ایجاد کردیم که شامل یک شتاب‌سنج و ژیروسکوپ کوچک است تا پزشکان بتوانند تصویر کامل‌تری از سیگنال‌های ثبت شده قلب دریافت کنند، در حالی که تغییرات ناشی از ورزش را برجسته می‌کنند. نمونه، مثال. برای شارژ کردن و مهمتر از همه شستن تی شرت می توان مغز را جدا کرد.

داده‌های جمع‌آوری‌شده از مغز در حالت ایده‌آل مستقیماً به داشبورد متخصص مراقبت‌های بهداشتی در رایانه ارسال می‌شود. سپس به فیلتر کردن داده‌ها برای شناسایی الگوهای نامنظم برای پزشکان کمک می‌کند و باعث صرفه‌جویی در ساعت‌های پیمایش در ضبط‌های ECG می‌شود. برنامه ای که برای بیمار ایجاد شده است، به عنوان یک راه حل بین بیمار و مشاور مراقبت های بهداشتی عمل می کند تا بتوانند به راحتی نتایج را به روز کنند.

متخصصان برجسته قلب، کیفیت سیگنال شکل موج های ECG Viscero را به عنوان “داده های کیفیت تشخیصی” توصیف کرده اند. داشتن اعتماد و اطمینان از متخصصان پزشکی دلگرم کننده است. این نشان می دهد که گشودگی برای فناوری های جدید و راه های گسترش در بخش آنها وجود دارد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EagJMk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *