جنرال موتورز می گوید مشکلات زنجیره تامین تا سال 2025 بر سودآوری خودروهای برقی تاثیری نخواهد گذاشت •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جنرال موتورز می‌گوید محدودیت‌های زنجیره تامین مانع از هدف این خودروساز برای رسیدن به سودآوری خودروهای الکتریکی تا سال 2025 نخواهد شد.

مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، پنج‌شنبه در کنفرانس سرمایه‌گذاران جنرال موتورز گفت: جنرال موتورز انتظار دارد که سبد خودروهای برقی این شرکت طی سه سال آینده با در نظر گرفتن اعتبار مالیاتی ایالات متحده برای خودروها و کامیون‌ها، « حاشیه‌ای مشابه» با سبد موتورهای احتراق داخلی داشته باشد. این خودروساز انتظار دارد از فروش 30 مدل برقی خود در سال 2025 بیش از 50 میلیارد دلار درآمد داشته باشد و حاشیه سود آن تک رقمی پایین تا متوسط ​​باشد.

سرمایه‌گذاران نسبت به وعده‌های جنرال موتورز بدبین بوده‌اند و به دلایل کلان مانند افزایش هزینه‌های مواد خام باتری اشاره می‌کنند.

داگ پارکس، معاون اجرایی توسعه محصول، زنجیره تامین و خرید جهانی جنرال موتورز، اعتراف کرد که این هزینه ها می تواند اهداف جنرال موتورز را در معرض خطر قرار دهد. با این حال، پارکس گفت که ترکیبی از افزایش کارایی در پلتفرم Ultium EV جنرال موتورز – که ساختار EV و باتری زیربنایی است که به GM کمک می کند تا خط تولید خودروهای برقی خود را افزایش دهد – و توافق نامه های زنجیره تامین که تا سال 2025 بسته می شود، این تأثیرات کلان را کاهش می دهد.

پارکس گفت: جنرال موتورز توافق نامه های الزام آور برای تامین مواد خام باتری برای پشتیبانی از ظرفیت سالانه 1 میلیون واحد در آمریکای شمالی تا سال 2025 امضا کرده است. “اینها فقط دست دادن نیستند، اینها فقط جلسات یا تفاهم نامه نیستند.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Assassin's Creed Mirage: همه چیزهایی که تاکنون می دانیم

جنرال موتورز امیدوار است تا سال 2025 هزینه های سلولی را نزدیک به 40 درصد به 87 دلار در هر کیلووات ساعت کاهش دهد و سپس از اواسط تا اواخر دهه به 70 دلار در هر کیلووات ساعت کاهش دهد.

سهام این خودروساز در اواسط روز با افزایش 1.75 درصدی در حوالی ساعت 1:45 بعدازظهر ET روبرو شد. در پایان بازار، قیمت سهام جنرال موتورز با افزایش 0.39 درصدی ثابت شد.

چشم انداز زنجیره تامین جنرال موتورز

پارکس بر توافق جنرال موتورز با Livent برای تامین هیدروکسید لیتیوم از تاسیسات خود در آمریکای شمالی از سال 2025، سرمایه گذاری استراتژیک و همکاری با CTR برای تامین لیتیوم از دریای سالتون در کالیفرنیا با استفاده از فرآیند زمین گرمایی حلقه بسته، و توافقی برای تامین کبالت پایدار از معدن مورین مورین گلنکور در استرالیا.

علاوه بر این، جنرال موتورز یک سرمایه‌گذاری استراتژیک در کوئینزلند پسیفیک متالز برای فرآوری کبالت و نیکل در استرالیا، و همچنین یک توافق بلندمدت با Vale برای نیکل با عیار بالا که در کانادا تهیه و پردازش می‌شود، انجام داده است.

ما همچنین با LG Chem برای مقدار کافی مواد فعال کاتدی تا سال 2030 برای معادل 5 میلیون واحد تولید EV، یک سرمایه گذاری مشترک با [South Korean steel-making company] پوسکو در یک کارخانه در آمریکای شمالی، که انتظار داریم در سه ماهه اول سال 2025 در کبک افتتاح شود.

پارکس گفت که در این مدت، پوسکو مواد عملیاتی خود در کره جنوبی را به جنرال موتورز عرضه خواهد کرد.

پارکس اضافه کرد که جنرال موتورز کنترل‌های قیمتی برای لیتیوم در نظر گرفته است که نوسانات و قیمت‌گذاری بازار را در سال گذشته کاهش می‌دهد. وی خاطرنشان کرد که اعتبارات مالیاتی جدید انرژی پاک به جنرال موتورز کمک می کند تا روند ایجاد زنجیره تامین داخلی برای خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی را تسریع بخشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین برنامه، مبدل و برنامه افزودنی خواندن Bionic

این اعتبارات بسیار مطابق با استراتژی است که ما در چند سال گذشته اجرا کرده‌ایم و به ما این امکان را می‌دهد که ردپای خود را در داخل کشور با شرکای توافق تجارت آزاد افزایش دهیم.»

پارکس گفت که جنرال موتورز همچنین با شرکت های وابسته به افت برای برداشتن ضایعات از کارخانه های سلول باتری و بازگرداندن مواد حیاتی برای ساخت باتری های جدید یا حتی فروش مواد به نرخ بازار کار می کند.

فراتر از سلول‌های باتری، پارکس گفت که جنرال موتورز توافق‌نامه‌های تامین بلندمدت با تامین‌کنندگان کلیدی قطعات موتور EV، از جمله توافق‌نامه‌های الزام‌آور با جنرال الکتریک برای پشتیبانی دارد. توسعه زنجیره ارزش مس خاکی کمیاب و فولاد الکتریکی پایه آمریکای شمالی و اروپایی.

بسیاری از این توافق‌ها برای کمک به شرکت در مقیاس سریع تولید سلولی پس از راه‌اندازی چهار کارخانه باتری‌سازی، وجود دارد. جنرال موتورز گفت کارخانه آن در لردستون، اوهایو قبلا افتتاح شده است و اسپرینگ هیل، تنسی نزدیک به پشت سر است. این خودروساز همچنین در حال ساخت کارخانه ای در لنسینگ، میشیگان است و در حال کاوش در مکانی در ایندیانا برای چهارمین کارخانه خود است.

تا زمانی که این کارخانه‌ها آنلاین شوند، جنرال موتورز همچنان به خرید سلول‌های سلولی می‌پردازد، که امروزه مانعی برای حاشیه‌های بالای خودروهای برقی است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DQP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *