جوجه کشت سلولی آپساید اولین بار است که به دلیل روش تولیدش برکت FDA را دریافت می کند •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در اولین اقدام مهم، سازمان غذا و داروی ایالات متحده به تازگی برکت ایمنی خود را به یک استارتاپ محصولات گوشتی کشت شده ارائه کرد. این شرکت اولین مشاوره قبل از عرضه خود را با Upside Foods برای بررسی غذای انسانی ساخته شده از سلول های پرورش یافته حیوانات انجام داد و به این نتیجه رسید که “هیچ سوال دیگری” در رابطه با نحوه تولید مرغ خود Upside ندارد.

این آژانس از طریق به تایید کرد: «در حال حاضر، این تنها محصول غذایی انسان یا حیوان است که FDA ارزیابی آن را تکمیل کرده است».

قبل از اینکه خیلی هیجان زده شوید، FDA خاطرنشان کرد که مشاوره قبل از بازار “فرایند تایید نیست”، اما با نتیجه گیری ایمنی Upside در مورد محصولاتش موافق است. با این حال، این یک نقطه عطف تاریخی برای شرکت های گوشت کشت شده است که در تلاش هستند محصولات خود را افزایش دهند. در واقع، پیشرفت در سراسر جهان کندتر از آنچه کارآفرینان مواد غذایی ممکن است بخواهند بوده است. سنگاپور اولین کشوری بود که محصولات گوشتی پرورشی را برای فروش تایید کرد و Eat Just اولین و در واقع تنها شرکتی بود که مرغ آزمایشگاهی خود را در آنجا فروخت.

همانطور که Upside Foods توضیح می دهد، این شرکت اکنون با خدمات بازرسی و ایمنی غذای USDA همکاری خواهد کرد تا تاییدیه های باقیمانده را قبل از فروش مرغ پرورشی خود به مصرف کنندگان تضمین کند. این شرکت چارچوب زمانی برای زمان وقوع آن ارائه نکرده است، اما می‌گوید که «جزئیات بیشتر در مورد زمان عرضه متعاقباً خواهد آمد».

اوما والتی، بنیانگذار و مدیر عامل Upside، از طریق ایمیل به گفت: «گوشت کشت شده هرگز به بازار ایالات متحده نزدیکتر از امروز نبوده است. “این اعلام تاریخی از FDA گام اساسی در فرآیند نظارتی است. در مرحله بعد، ما با USDA کار خواهیم کرد تا مجوز بازرسی را برای مرکز مهندسی، تولید و نوآوری خود (EPIC) دریافت کنیم و برچسب خود را تأیید کنیم. پس از تکمیل این موارد، می‌توانیم تولید تجاری و فروش فیله مرغ پرورشی خود را آغاز کنیم.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  EvaluAgent 20 میلیون دلار برای ساختن نرم افزاری که کارگزاران مرکز تماس را ارزیابی می کند جمع آوری می کند

FDA و خدمات بازرسی و ایمنی مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده (FSIS) می گویند که این الزامات شامل ثبت تسهیلات برای بخش کشت سلولی فرآیند، بازرسی تولید و دریافت علامت بازرسی از FSIS قبل از آن است. می تواند وارد بازار آمریکا شود. آژانس گفت که این شامل اطمینان از اینکه به درستی تنظیم و برچسب گذاری شده است، می شود.

FDA در بیانیه ای کتبی گفت: “ما در حال حاضر در حال گفتگو با شرکت های متعدد در مورد انواع مختلف مواد غذایی ساخته شده از سلول های حیوانی پرورش یافته، از جمله مواد غذایی ساخته شده از سلول های غذاهای دریایی که صرفا توسط FDA نظارت می شود، هستیم.” “هدف ما حمایت از نوآوری در فناوری های غذایی است و در عین حال همیشه تولید مواد غذایی ایمن را به عنوان اولویت خود حفظ می کنیم. غذای انسانی ساخته شده با سلول های حیوانی کشت شده باید همان الزامات سختگیرانه، از جمله الزامات ایمنی، مانند سایر مواد غذایی را برآورده کند.

در حالی که محصول مرغ آپساید اکنون ایمن تلقی می شود، آیا از نظر قیمتی عملی است؟ همانطور که قبلاً گزارش داده ایم، تولید محصولات گوشتی کشت شده گران است و مقیاس آن هنوز به پاسخگویی به تقاضای گوشت در سراسر جهان نزدیک نشده است.

والتی گفت: در ابتدا مرغ ما با قیمت بالاتر فروخته می شود. «همانطور که مقیاس می‌گیریم، انتظار داریم که در نهایت با گوشت تولید شده معمولی به برابری قیمت برسیم. هدف ما این است که در نهایت مقرون به صرفه تر از گوشت های معمولی باشیم.

آنچه مشهود است این است که در این فضا فعالیت زیادی در جریان است. همین هفته، Meatable از رویکرد هیبریدی خود از گوشت های آزمایشگاهی و پروتئین های گیاهی رونمایی کرد تا بتواند سریعتر به بازار حرکت کند. در همین حال، Vow، یکی دیگر از استارت‌آپ‌های گوشت کشت‌شده، یک دور نسبتاً بزرگ سری A – 49.2 میلیون دلاری – را اعلام کرد و از آن شبکه موجود سنگاپور استفاده می‌کند تا محصولات گوشتی عجیب و غریب خود مانند کانگورو و آلپاکا را وارد رستوران کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  خلاصه TechCrunch+: جزئیات ویزای J-1، نحوه بستن سری B در سال 2023، حرکت برای صرفه جویی در مالیات

یک چیز مسلم است، این که FDA یک حرکت قطعی برای Upside Foods انجام می دهد، امیدواریم لحظه ای باشد که “جندرو بالا همه قایق ها را بالا می برد” برای صنعت گوشت کشت شده.

به نظر می رسد، رزی واردل، بنیانگذار و شریک سینتزیس کپیتال، که در اوایل سال جاری بخشی از دور سری C 400 میلیون دلاری Upside بود، چنین فکر می کند. او از طریق ایمیل گفت که Synthesis این را “به عنوان یکی از مهمترین نقاط عطف برای آینده صنعت غذا تا به امروز” می بیند.

به ویژه از آنجایی که تخمین زده می شود که روش گوشت کشت شده انتشار گازهای گلخانه ای را تا 96 درصد از طریق آب، استفاده از زمین و انرژی کمتر نسبت به روش سنتی استفاده از حیوانات برای تولید گوشت کاهش دهد.

واردل افزود: “تحقیقات خود ما نشان می دهد که رشد پروتئین جایگزین به طور تصاعدی تا اواخر دهه 2020 و اوایل دهه 2030 ادامه خواهد یافت، و این بخش در حدود سال 2035 به سهم بازار غالب خواهد رسید.” تایید FDA برای گوشت های کشت شده گام مهمی در این راستا است و ما معتقدیم که این اعلامیه تاثیر بسیار مثبتی بر بازار گسترده تر پروتئین های جایگزین خواهد داشت.

برای نظر دادن با Upside Foods تماس گرفته‌ایم و داستان را با هر پاسخی به‌روزرسانی می‌کنیم.

5/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zlVwEM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *