رئیس Flipkart به استارت‌آپ‌ها درباره آشفتگی و کمبود بودجه برای 12 تا 18 ماه دیگر هشدار می‌دهد •

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کالیان کریشنامورتی، مدیر اجرایی غول تجارت الکترونیک Flipkart به مدیران هشدار داده است که زمستان تامین مالی برای اکوسیستم استارت آپی ممکن است برای 12 تا 18 ماه دیگر ادامه داشته باشد و صنعت ممکن است با “آشفتگی و نوسانات زیادی” دست و پنجه نرم کند.

“این سال آینده سخت خواهد بود. تخمین من این است که بسیاری از بنیانگذاران استارت آپی بین آوریل تا ژوئن سال آینده وارد بازار خواهند شد و این لحظه حقیقت برای اکوسیستم است.

کریشنامورتی که معمولاً یک مدیر محتاط و آرام بود، به صدها نفر از شرکت کنندگان گفت که بنیانگذاران استارت آپ باید از یک روند نزولی استقبال کنند و شرکت خود را بازسازی کنند. سرمایه‌گذاران می‌گویند بسیاری از بنیان‌گذاران استارت‌آپ تمایلی به کوتاه کردن ارزش‌گذاری‌های قبلی خود در بحث‌های جدید تامین مالی ندارند.

برخی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ بر این باورند که اگر یک رویداد سرمایه‌گذاری ناگهان ارزش سهام موجود کارمندان را کاهش دهد، نمی‌توانند استعداد را جذب و حفظ کنند.

در سال 2001، شرکت ها شاهد افزایش 2 برابری تا 6 برابری در ارزش گذاری با برخی فرضیات اساسی رشد و سودآوری برای دو تا سه سال آینده بودند. کریشنامورتی با تشریح افزایش سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها در هند در سال گذشته، گفت: فکر می‌کنم به سرعت مشخص شد که این فرضیات عملی نمی‌شوند.

استارت آپ های هندی در سال 2021 رکورد 39 میلیارد دلاری را به دست آوردند زیرا سرمایه گذاران به شدت به دنبال افزایش دو برابری در بازارهای نوظهور بودند. در مقابل، از آنجایی که بازار موقعیت خود را در اوایل سال جاری حفظ کرد، سرمایه در سه ماهه منتهی به سپتامبر به زیر 3 میلیارد دلار کاهش یافت.

او گفت و این به معنای درون نگری است که برای زنده ماندن چه کاری باید انجام شود.

کریشنامورتی که قبلاً در فروشگاه سرمایه‌گذاری تایگر گلوبال کار می‌کرد، پنج سال پیش به معمار فلیپ‌کارت کمک کرد تا 30 درصد نیروی کار خود را کاهش دهد تا به کارآمدتر شدن شرکت کمک کند. او گفت: «ما از آنجا رشد کردیم، بنابراین مشکلی نیست.

Flipkart متعلق به Walmart که آخرین ارزش آن 37.6 میلیارد دلار بود، اوایل سال جاری استخدام را متوقف کرد و ولگردی و ولگردی خرید خود را متوقف کرد، که پیش از آن حدود نیم میلیارد دلار را برای گسترش به بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی آنلاین و سفر هزینه کرد. این شرکت – که سافت‌بانک، تایگر گلوبال، جی آی‌سی، هیئت سرمایه‌گذاری برنامه بازنشستگی کانادا، سازمان سرمایه‌گذاری قطر، تنسنت و فرانکلین تمپلتون را از جمله حامیان خود به حساب می‌آورد – قصد ندارد حداقل برای یک سال سهامی عام شود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pHa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *