روز حفظ حریم خصوصی داده ها 28 ژانویه است!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

روز حریم خصوصی داده ها یک رویداد جهانی است که در 28 ژانویه برای افزایش آگاهی در مورد حریم خصوصی و ترویج آموزش حریم خصوصی داده های خارجی جشن گرفته می شود. این روز در 50 کشور جهان، عمدتا در اروپا، اما شامل ایالات متحده، کانادا، اسرائیل و نیجریه جشن گرفته می شود.1

در این مقاله، به طور خلاصه به تاریخچه این روز، نحوه جشن گرفتن آن، و آنچه می توانید برای استفاده حداکثری از این روز مهم انجام دهید، خواهیم پرداخت!

تاریخچه روز حریم خصوصی داده ها

روز حفظ حریم خصوصی داده ها نتیجه قطعنامه 31 مجلس نمایندگان است که به اتفاق آرا توسط کنگره در 26 ژانویه 2009 تصویب شد. دو روز بعد، سنای ایالات متحده قطعنامه 25 سنا را تصویب کرد و آن را رسمی کرد.1

این اقدامات دولت آمریکا در ادامه تلاش های گسترده گروهی از کشورهای اروپایی بود 28 سال قبل

این شورای اروپا (CoE) بود که در 28 ژانویه 1981، اولین چارچوب قانونی الزام آور حفاظت از داده ها را در تاریخ تصویب کرد. اروپایی‌ها، به‌ویژه اتحادیه اروپا (EU)، همچنین احتمالا قوی‌ترین چارچوب حفظ حریم خصوصی داده‌ها در تاریخ، مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) را ایجاد کردند.2

درود بر این پیشگامان اولیه و اتحادیه اروپا که بر اساس داده ها و امنیت بنا نهادند، هر چند ناقص یا تفرقه افکن.

چگونه روز حفظ حریم خصوصی داده ها جشن گرفته می شود

روز حفظ حریم خصوصی داده ها به روش های مختلفی جشن گرفته می شود. افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها در رویدادهایی شرکت می‌کنند که آگاهی و آموزش حفظ حریم خصوصی داده‌ها را ارتقا می‌دهند. این فعالیت ها ممکن است شامل کارگاه ها، سمینارها، وبینارها، هکاتون ها، مسابقات و برنامه های دیگر باشد.

مردم همچنین به کمپین‌های آنلاین مانند #PrivacyAware یا #DataPrivacyDay می‌پیوندند تا آگاهی خود را در مورد اهمیت حریم خصوصی داده‌های خارجی افزایش دهند.

برخی از سازمان‌ها و کسب‌وکارها از این روز برای بررسی خط‌مشی‌ها و سیستم‌های حفظ حریم خصوصی داده‌های خارجی خود استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که با قوانین و بهترین شیوه‌های فعلی به‌روز هستند. در نهایت، افراد و سازمان ها از این روز برای یادآوری اهمیت حفاظت از داده های آنلاین خود استفاده می کنند.

آیا روز حریم خصوصی تأثیری داشته است؟

این واقعیت که دولت ایالات متحده به اتفاق آرا یک روز ملی را به منظور یادآوری اهمیت این موضوع مهم به شهروندانش تصویب کرد، اگر کمی تشریفاتی باشد، معنادار است.

به نظر می رسد که، اگرچه ممکن است طرفین در مورد نحوه انجام آن اختلاف نظر داشته باشند، هیچ کس اهمیت حفاظت از اطلاعات شخصی ما و حفاظت از داده ها، از جمله اطلاعات کسب و کارها را انکار نمی کند. این نگرانی وجود دارد که قوانین سفت و سخت حفاظت از داده‌ها می‌تواند آسیب‌های اقتصادی ناخواسته‌ای ایجاد کند، زیرا بازار و فروش مؤثر محصول خود را برای شرکت‌ها دشوارتر می‌کند.

همچنین این دیدگاه وجود دارد که حریم خصوصی داده ها برای تجارت خوب است، زیرا شهرت برند را بهبود می بخشد، سطح حمله را کوچک می کند و خطر را کاهش می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ویرایش یا لغو یک ایمیل برنامه ریزی شده در جیمیل

با این حال، ما امیدواریم که همه طرف ها با حفظ حریم خصوصی آمریکایی ها، چه در سطح فدرال یا ایالتی، موافقت کنند. در واقع، آوردن رهبران تجاری ما به میز مذاکره می تواند راه طولانی در پیشبرد هر گونه تلاش قانونی داشته باشد.

روز حفظ حریم خصوصی داده ها هر روز است، وگرنه…

بدبینان به افزایش سرسام آور میزان جرایم سایبری به عنوان مدرکی اشاره می کنند که نشان می دهد اقدام برای ایجاد روز حفظ حریم خصوصی داده ها بیشتر تشریفاتی بوده است. هنگام در نظر گرفتن اعداد، بحث کردن دشوار است.

به عنوان مثال، داده های زیر را در نظر بگیرید:

در یک بیانیه مطبوعاتی در سال 2022، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) شماره های تقلب و سرقت هویت مصرف کننده زیر را گزارش کرد:

  • 5.7 میلیون مواردی از کلاهبرداری مصرف کننده، سرقت هویت، و شکایات مصرف کننده گزارش شده است
  • بر فراز 5.8 میلیارد دلار در زیان های مالی –70 درصد افزایش از سال 20213

در همین حال، کسب‌وکارها و سایر سازمان‌ها نیز با نرخی بی‌سابقه در حال هک شدن هستند. طبق گزارش 2021 IBM هزینه نقض داده، 83% از 550 سازمان مورد بررسی گزارش شده است که بیش از یک بار نقض شده است. علاوه بر این، میانگین هزینه نقض داده ها تحت الشعاع قرار گرفته است 9 میلیون دلار.4

به طور خلاصه، هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد، به جز یکی: افراد و مشاغل به طور یکسان باید مسئولیت داده های خود را بپذیرند. این چیزی است که در کنترل ماست.

صرف نظر از موضع شخص در مورد وضعیت حریم خصوصی داده ها در ایالات متحده، اقداماتی وجود دارد که ما می توانیم به عنوان مصرف کنندگان و شهروندان مسئول برای انجام وظایف خود در 28 ژانویه انجام دهیم.

بیایید در مورد سه گام ساده که می توانید برای موفقیت در آن روز بردارید بحث کنیم.

چگونه می توانید از روز حفظ حریم خصوصی داده ها نهایت استفاده را ببرید

اگر می خواهید کنترل حریم خصوصی داده های خارجی خود را دوباره به دست آورید، چه روزی بهتر است این کار را انجام دهید؟ در اینجا سه ​​مرحله ساده برای افزایش حریم خصوصی داده های خود آورده شده است.

مرحله 1: اسکن حریم خصوصی را دریافت کنید.

متأسفانه، احتمالاً اطلاعات شخصی شما در فضای آنلاین بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید وجود دارد.

در مورد یک وجود دارد 70% این احتمال وجود دارد که شما در نقض اطلاعات شرکت داشته باشید. اگر چنین است، اطلاعات زیر می تواند علیه شما استفاده شود:

  • شماره تامین اجتماعی
  • آدرس خانه فعلی و گذشته
  • نام کاربری و رمز عبور
  • شماره تلفن ها
  • آدرس
  • اطلاعات اعتباری
  • اطلاعات حساب آنلاین (به عنوان مثال، حساب های بانکی)
  • خیلی بیشتر

کارگزاران داده یک 250+ میلیارد دلار صنعت5 با جمع آوری، بسته بندی و فروش داده های خصوصی خود به بالاترین قیمت پیشنهادی. قبل از پاک کردن آشفتگی، ابتدا باید بدانید چه کسی آن را ساخته است.

خبر خوب: 98zoom اطلاعات شما را اسکن می کند (برای رایگان) در سراسر بیش از 350+ کارگزاران داده (بیشترین کارگزاران در صنعت.) در عرض چند دقیقه، متوجه خواهید شد که آیا در روشنی هستید یا کاری برای انجام دادن وجود دارد. اگر چنین است، ما به شما یک راهنمای حذف DIY رایگان برای هر کارگزار همراه با داده های شما ارائه می دهیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش سریع برای رفع مشکل بینگ چت زمانی که در ویندوز 11 کار نمی کند

برای بدست آوردن شما رایگان اسکن حریم خصوصی داده های خارجی، به اینجا بروید.

پس از انجام اسکن حریم خصوصی داده های خارجی، حتماً اطلاعات شخصی خود را به طور منظم کنترل کنید. اگر اسکن حریم خصوصی داده های خارجی خود را با 98zoom انجام داده اید، ما داده های شما را برای آن نظارت خواهیم کرد رایگان، 24/7.

مرحله 2: یک طرز فکر “اعتماد صفر” را پرورش دهید

آنچه در زیر می آید شاید ارزشمندترین توصیه در کل مقاله باشد: ذهنیت صفر اعتماد را پرورش دهید. اعتماد صفر معمولاً در محافل امنیت سایبری به عنوان یک مدل مفهومی و فنی برای فرض اینکه نقض داده قبلاً رخ داده است یا اجتناب ناپذیر است، استفاده می شود. (که اصلا دور از واقعیت نیست.)

در اینجا، ما از اصطلاح Zero Trust در زمینه حفظ حریم خصوصی داده های شخصی استفاده می کنیم. ذهنیت صفر اعتماد مبتنی بر مفروضات زیر است (که باز هم دور از واقعیت نیست):

  • هر شرکتی اطلاعات خصوصی شما را می خواهد
  • هر شرکتی داده های خصوصی شما را به اشتراک می گذارد
  • هر ی که بازدید می کنید داده های خصوصی شما را جمع آوری و به اشتراک می گذارد
  • هر ایمیل از یک فرد یا سازمان (خارج از نزدیکترین حلقه داخلی شما) برای به دست آوردن، اشتراک گذاری/فروش داده های خصوصی شما، به صورت قانونی یا غیرقانونی طراحی شده است.

شایان ذکر است که در این مقطع که 98zoom به طور کامل ارائه می دهد رایگان راه‌حل‌هایی برای کمک به کاهش برخی از نقاط دردناک حریم خصوصی داده‌های خارجی ذکر شده در بالا. به عنوان مثال، ما یک افزونه رایگان مرورگر حریم خصوصی Zero-Trust را ارائه می دهیم تا حریم خصوصی خود را هنگام مرور وب به شما بازگرداند.

لطفاً در مورد راه حل های حفظ حریم خصوصی داده های خارجی و منابع رایگان 98zoom بخوانید!

مرحله 3: یک راه حل حفظ حریم خصوصی داده های خارجی را در نظر بگیرید

چه با 98zoom و چه در جاهای دیگر، باید سرمایه گذاری در راه حل مدیریت حریم خصوصی داده های خارجی را در نظر بگیرید. یک شرکت معتبر در این زمینه می تواند به اسکن، حذف و نظارت بر اطلاعات شما در برابر کارگزاری داده و پایگاه داده شرکت کمک کند.

با این حال، انتخاب 98zoom به عنوان شریک شما چندین مزیت دارد. اولا، باید بدانید که اکثر راه حل های حفظ حریم خصوصی ما کاملاً هستند رایگان.

از جمله پیشنهادات رایگان حریم خصوصی ما عبارتند از:

  • ارزیابی ریسک داده رایگان (برای بررسی اینکه آیا و چند کارگزار داده اطلاعات شخصی شما را دارند)
  • داشبورد رایگان حریم خصوصی داده ها
  • نظارت رایگان 24/7 نقض داده ها
  • یک اسکن آسیب‌پذیری رایگان (برای بررسی اینکه آیا داده‌های شما درگیر نقض داده‌ها بوده است)
  • تجزیه و تحلیل حریم خصوصی صندوق ورودی ایمیل
  • یک راهنمای DIY رایگان برای حذف اطلاعات/انصراف شما از هر سایت کارگزار داده.

اعضای 98zoom Pro از چند خدمات ضروری بهره مند می شوند:

  • حذف پیشگیرانه داده توسط کارشناسان حذف ما (ما همه کارهای سنگین را انجام می دهیم!)
  • حذف مداوم از کارگزاران داده و سایت های جستجوی افراد
  • هشدارهای شخصی
  • نگهبان حفظ حریم خصوصی داده های شخصی

روز حفظ حریم خصوصی داده ها مبارک! داده های خود را ایمن نگه دارید!

استناد

  1. روز حفظ حریم خصوصی داده ها (21 مه 2022). که در ویکیپدیا. https://en.wikipedia.org/wiki/Data_Privacy_Day
  2. کنوانسیون حمایت از افراد با توجه به پردازش خودکار داده های شخصی. (2 نوامبر 2022). که در ویکیپدیا. https://en.wikipedia.org/wiki/Convention_for_the_Protection_of_Individuals_with_Regarard_to_Automatic_Processing_of_Personal_Data
  3. داده های جدید نشان می دهد FTC 2.8 میلیون گزارش کلاهبرداری از مصرف کنندگان در سال 2021 دریافت کرده است.. (22 فوریه 2022). کمیسیون تجارت فدرال. https://www.ftc.gov/news-events/news/press-releases/2022/02/new-data-shows-ftc-received-28-million-fraud-reports-consumers-2021-0
  4. هزینه نقض داده 2022. (2022). Ibm.com https://www.ibm.com/reports/data-breach
  5. بازار کارگزار داده: پیش‌بینی صنعت جهانی (2022-2029) بر اساس دسته داده، نوع داده، مدل قیمت‌گذاری، بخش استفاده نهایی، و منطقه. (23 اوت 2022). تحقیقات بازار را به حداکثر برسانید. https://www.maximizemarketresearch.com/market-report/global-data-broker-market/55670/
امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Rfs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *