زمان الیزابت هلمز به پایان رسیده است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم زمان الیزابت هلمز به پایان رسیده است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

پس از سال‌ها محاکمه بزرگ، الیزابت هلمز ممکن است به زندان برود. واقعا این بار

بنیانگذار و مدیر عامل سابق Theranos در ژانویه گذشته به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران مجرم شناخته شد، اما به طور مداوم محکومیت خود را به تعویق انداخته و درخواست تجدید نظر کرده است تا از حبس خارج شود. اگرچه این کارآفرین بدنام بیوتکنولوژی همچنان در حال تجدید نظر در مورد حکم ۱۱ ساله خود است، هیئتی از قضات حوزه نهم حکم دادند که تیم حقوقی هولمز به اندازه کافی «سوال اساسی» برای دور نگه داشتن او از زندان مطرح نکرده است. بنابراین، اگر هولمز ترفندهای بیشتری در آستین خود نداشته باشد، به زودی اجرای حکم زندان خود را، پنج سال پس از انحلال ترانوس، آغاز خواهد کرد. هولمز قبلاً دستور داده شده بود در 27 آوریل به زندان معرفی شود. دوست پسر سابق او و مدیر ارشد اجرایی Theranos رامش “سانی” بالوانی، که به جرم کلاهبرداری از سرمایه گذاران و بیماران مجرم شناخته شد، ماه گذشته به زندان گزارش شد.

اما اخبار بد همچنان برای هلمز و بالوانی می رسد. دو نفر از مدیران سابق Theranos به پرداخت 452 میلیون دلار به قربانیان کلاهبرداری خود محکوم شده اند، که آنها متضامناً مسئول هستند.

اعتبار تصویر: دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه شمالی کالیفرنیا (در یک پنجره جدید باز می شود)

روپرت مرداک، غول تجارت، بیشترین پرداخت را با ۱۲۵ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. Walgreens و Safeway که با Theranos برای استفاده از فناوری آن در فروشگاه‌های خود قرارداد بستند، به ترتیب 40 و 14.5 میلیون دلار دریافت خواهند کرد. شرکت خانواده DeVos، RDV Corp، 100 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. در میان چندین سرمایه‌گذار دیگر که بازپرداخت می‌شوند می‌توان به Black Diamond Ventures، Peer Ventures Group، PFM Funds و دیگران اشاره کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش برتر برای رفع مشکل کار نکردن پیام های صوتی اسنپ چت

همین هفته گذشته، نیویورک تایمز یک طولانی و بحث برانگیز از هولمز منتشر کرد که او را از طریق یک لنز بسیار دلسوز به تصویر می کشد: اکنون به نام “لیز” شناخته می شود، کلاهبردار محکوم به عنوان یک مادر دوست داشتنی به تصویر کشیده می شود، یک داوطلب برای تجاوز جنسی. خط تلفن بحران و یک بازمانده از سوء استفاده ادعایی از سوی بالوانی، شریک سابقش. این جنبه های هویت او به ظاهر درست است. اما چیزی که همچنین درست است این است که هولمز شرکتی را اداره می کرد که سرمایه گذاری هایی را با ارزش 10 میلیارد دلار برای فناوری هایی که در واقع وجود نداشت جمع آوری می کرد.

این اقدامات عواقب واقعی برای مردم عادی و بی گناه داشت. در یک مورد، به مادری با سابقه سقط جنین به اشتباه اطلاع داده شد که نمی تواند نوزاد خود را به دنیا بیاورد. یکی دیگر از بیماران، ارین تامپکینز، از آزمایش خون ترانوس برای صرفه جویی در هزینه استفاده کرد، به عنوان HIV مثبت اعلام شد و مجبور شد سه ماه صبر کند تا بتواند هزینه آزمایش خون دوم را بپردازد. او در واقع HIV نداشت. بیمار دیگری به نام مهرل السورث، پس از استفاده از آزمایشات ترانوس، تشخیص کاذب سرطان داده شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 روش برتر برای رفع عدم نمایش مخاطبین Outlook در ویندوز 11

الزورث و تامپکینز در پرونده هایی علیه بالوانی و هولمز شهادت دادند. اما هیئت منصفه در پرونده بالوانی او را به دلیل کلاهبرداری از بیماران و سرمایه گذاران مجرم شناخت، در حالی که هولمز تنها به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران محکوم شد.

آینده برای هلمز روشن به نظر نمی رسد. اما تاریخ تسلیم جدید او هنوز مشخص نشده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Eityic
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *