سامسونگ از حافظه GDDR6 با ارتقاء ظرفیت عظیم رونمایی کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سامسونگ حافظه کاملاً جدید GDDR6 خود را معرفی کرده است که قرار است نیاز به «حافظه عظیم و افزایش قدرت محاسباتی» را که معمولاً توسط یک ایستگاه کاری برای ایجاد اشیا و محیط‌ها در فضاهای مجازی مورد نیاز است، برطرف کند.

این شرکت این را «اولین فناوری نسل بعدی DRAM گرافیکی صنعت» می‌نامد که شاهد بهبود محصولات سنتی GDDR6 با افزودن یک دستگاه DRAM اضافی برای دوبرابر کردن مؤثر ظرفیت و پهنای باند، بدون تأثیرات مرتبطی است که معمولاً مانند یک فاکتور شکل بزرگ‌تر انتظار دارید.

سامسونگ امیدوار است که GDDR6W این دستاوردها را با استفاده از همان ردپای انرژی GDDR6 به دست آورد، که سازنده تراشه امیدوار است به مشتریان اجازه دهد تا از فناوری جدیدتر بدون نیاز به ایجاد تغییرات شدید در سخت افزار موجود استفاده کنند.

سامسونگ GDDR6W

این توسط چیزی که سامسونگ آن را فن آوری بسته بندی سطح ویفر (FOWLP) می نامد مدیریت می شود.

بسته بندی انه همچنین شاهد جایگزینی برد مدار چاپی سنتی (PCB) با یک لایه توزیع مجدد است که امکان طراحی فشرده تر با الگوهای سیم کشی ظریف تر را فراهم می کند و ضخامت بسته بندی معمولی از 1.1 میلی متر به 0.7 میلی متر کاهش می یابد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سرمایه گذاری Speak Land از OpenAI برای گسترش پلت فرم یادگیری زبان •

همچنین گفته می‌شود که انباشتگی در ساخت FOWLP باعث کاهش زمان و هزینه‌های تولید در دنیایی می‌شود که شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند.

CheolMin Park، معاون برنامه‌ریزی کسب‌وکار جدید، Electronics Memory Business توضیح می‌دهد: «با GDDR6W، ما می‌توانیم محصولات حافظه متفاوتی را پرورش دهیم که می‌توانند نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کنند – گامی بزرگ برای تضمین رهبری ما در بازار.

سامسونگ امیدوار است از GDDR6W خود برای و شتاب‌دهنده‌های محاسباتی با کارایی بالا استفاده کند، اما همچنین اعلام کرده است که قصد دارد آن را به شکل کوچک‌تری در دستگاه‌هایی مانند نوت‌بوک‌ها قرار دهد.

در حالی که شرکت هایی مانند AMD و Nvidia هنوز از GDDR6W پشتیبانی نمی کنند، سامسونگ قصد دارد با شرکای GPU خود برای سرعت بخشیدن به عرضه همکاری کند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EDl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *