سونی آماده است تا راه خود را به سوی متاورس ثبت کند، اما فقط در ژاپن

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سونی با دستگاه‌های ضبط حرکت جدید که مجموعاً به نام Mocopi شناخته می‌شوند، دست خود را در متاورژن امتحان می‌کند.

سیستم Mocopi که از شش حسگر رنگی تشکیل شده است، با استفاده از تسمه‌های نوار چسب یا یک گیره به قسمت‌های کلیدی بدن فرد (سر، لگن، مچ دست و مچ پا) می‌رود تا حرکت را از طریق یک برنامه اختصاصی ثبت کند. با استفاده از این فناوری، کاربران می توانند آواتار سبک انیمه را در زمان واقعی کنترل کنند تا ویدیو بسازند یا با افراد در سرویس های متاورس سازگار مانند VRCchat. این شبیه به یک سیستم ضبط حرکت بزرگ به سبک هالیوود است اما بدون تجهیزات یا اپراتور اختصاصی. سونی امیدوار است که Mocopi به سازندگان محتوا “درگیر در تولید فیلم و انیمیشن” کمک کند و توسعه را در زمینه های کلیدی مانند پلتفرم های تناسب اندام تسهیل کند. اعلامیه ()

اگر پیش نمایش ویدیو قابل باور است ()، Mocopi در واقع بسیار دقیق است. آواتار به دقت حرکات فرد را از دویدن، رقصیدن و حتی همگام سازی لب دنبال می کند. پس از انجام این کار، کاربران می توانند ویدیوی آواتار در حال حرکت را در برنامه تلفن همراه مشاهده کنند.

امکانات

اندازه سنسورها 32 میلی متر (کمی بیش از یک اینچ) قطر و 8 گرم (0.28 اونس) وزن دارند. آنها با باتری کار می کنند و با یک کیف شارژ عرضه می شوند، بنابراین کاربران نگران گره خوردن در سیم ها نباشند. بر اساس صفحه محصول موکوپی ()، هر سنسور بسته به تعداد دفعات استفاده از آنها تا 10 ساعت عمر باتری دارد. آنها حتی دارای رتبه حفاظتی IP65 هستند به این معنی که کاملاً در برابر گرد و غبار محافظت می شوند و می توانند از پاشش آب در امان بمانند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هکرها رمز عبور اپراتورهای Worldcoin Orb را سرقت کردند

این راه اندازی بسیار ساده به نظر می رسد () هم. هر کیسه از طریق بلوتوث LE به گوشی های هوشمند متصل می شود، اما باید در طول فرآیند جفت شدن ثابت بماند تا بتوانند به درستی متصل شوند. پس از آن، سنسورها را کالیبره می‌کنید تا آواتار به درستی همگام‌سازی شود.

فیلم های ضبط شده به صورت فایل MP4 با وضوح 1080p (1920×1080) و نرخ فریم 30 فریم در ثانیه ذخیره می شوند. خود داده های حرکت به طور جداگانه ضبط می شوند، که می توانند برای انیمیشن بیشتر در رایانه شخصی آپلود شوند. اگر سبک انیمه آواتار را دوست ندارید، می توانید سبک خود را آپلود کنید.

سونی یک کیت توسعه نرم‌افزار Mocopi (SDK) را در 15 دسامبر ارائه می‌کند که به کاربران خلاق اجازه می‌دهد دارایی‌های سفارشی ایجاد کنند. داده‌های حرکت را می‌توان در نرم‌افزارهای توسعه انتخابی مانند موتور بازی Unity و MotionBuilder ویرایش کرد. لیست کامل نرم افزارهای پشتیبانی شده هنوز ناشناخته است، اما این اطلاعات در 15 دسامبر در کنار SDK منتشر خواهد شد.

Mocopi انحصاری ژاپن خواهد بود زیرا در اواخر ژانویه 2023 با قیمت 49500 ین (حدود 356 دلار آمریکا) همراه با برنامه رسمی راه اندازی شد. پیش خرید از اواسط دسامبر شروع می شود. مشخص نیست که آیا Mocopi یک نسخه بین المللی خواهد دید یا خیر، اما با توجه به اینکه برنامه کاملاً به زبان انگلیسی است، قطعاً امکان پذیر است. علاوه بر این، سونی با آن غریبه نیست فن آوری خود را صادر می کند به خریداران مایل در خارج از کشور

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 بهترین راه برای رفع نشدن بازی های Steam در ویندوز 11

آینده VR

مسلماً، Mocopi بسیار جالب است، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا می‌تواند مردم را متقاعد کند که به متاورس بپیوندند یا نه. بخشی از تردید، مانع بزرگ ورود است هدست های گران قیمت، فقدان یک برنامه قاتل یا در مورد سونی، پشتیبانی محدود از گوشی های هوشمند. طبق صفحه محصول Mocopi، کاربران باید یکی از شش مدل Sony Xperia را داشته باشند 5 IV برای استفاده از برنامه انتخاب دستگاه های iOS بسیار بزرگتر است، با این حال، از آیفون 12 تا آیفون 14 پرو مکس. با این حال، قرار دادن فناوری واقعیت مجازی در دست کاربران ممکن است فشاری باشد که متاورس برای نفوذ به جریان اصلی نیاز دارد.

اگر علاقه مند به غواصی در واقعیت مجازی هستید، حتماً TechRadar را که اخیراً به روز شده است، بررسی کنید لیست بهترین هدست های VR.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pyb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *