سیستم ریسندگی مرطوب FET بخشی از برنامه تحقیقات مواد را تشکیل می دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

Fiber Extrusion Technology Limited (FET) از لیدز، یک سیستم چرخش مرطوب FET-200LAB را در دانشگاه منچستر نصب کرده است که نقشی در تحقیقات مواد پیشرفته برای حمایت از رشد و توسعه پایدار خواهد داشت.

این برنامه تحقیقاتی توسط موسسه هنری رویس انجام خواهد شد که به عنوان یک مدل مرکز در دانشگاه منچستر با دانشگاه‌های دیگر تحقیقاتی پیشرو در بریتانیا فعالیت می‌کند.

مؤسسه هنری رویس چالش‌ها را شناسایی کرده و نوآوری را در تحقیقات مواد پیشرفته در بریتانیا تحریک می‌کند و تأثیر مثبت اقتصادی و اجتماعی را ارائه می‌دهد. این ابتکار تحقیق مواد بر حمایت و ترویج همه اشکال رشد و توسعه پایدار متمرکز است.

این چالش‌ها از دستگاه‌های زیست‌پزشکی گرفته تا پایداری پلاستیک و دستگاه‌های انرژی کارآمد را شامل می‌شود. از این رو از اهداف ملی کلیدی مانند هدف 2050 کربن صفر بریتانیا حمایت می کند.

سیستم‌های ریسندگی مرطوب سری FET-200 مکمل طیف تجهیزات ریسندگی مذاب FET هستند. FET-200LAB یک سیستم مقیاس آزمایشگاهی است که به ویژه برای مراحل اولیه فرمولاسیون و توسعه فرآیند مناسب است. برای پردازش مواد نساجی کاربردی جدید در انواع ترکیبات حلال و پلیمر استفاده می شود.

مدیر عامل FET، ریچارد اسلک، گفت: “ما خوشحالیم که با چنین سازمان تحقیقاتی معتبری مانند موسسه هنری رویس ارتباط داریم. این برنامه تحقیقاتی شاخص در زمینه مواد آینده منعکس کننده تجربه و تعهد گسترده FET برای فعال کردن مشتری برای توسعه الیاف نساجی ساخته شده از منابع تجدیدپذیر است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ایلان ماسک احتمالاً در مورد اظهارات خلبان خودکار خود شهادت خواهد داد

به طور خاص، FET-200LAB در آزمایشات برای خانواده ای از الیاف ساخته شده از خمیر چوب، یک منبع پایدار به جای سوخت های فسیلی معمول، استفاده خواهد شد. پلیمرهای مبتنی بر زیست از مواد اولیه زیست توده مانند سلولز تولید می‌شوند و معمولاً در تولید پوشاک گران‌قیمت استفاده می‌شوند. کلید سلولز و سایر مواد مانند لیوسل و ویسکوز این است که می توان آنها را افت، درمان کرد و به سیستم ریسندگی مرطوب برای تولید مجدد برگرداند.

FET که در سال 1998 تاسیس شد، تامین‌کننده پیشرو در سیستم‌های ریسندگی مذاب آزمایشگاهی و آزمایشی با نصب در بیش از 35 کشور است و اکنون بیش از 35 نوع پلیمر مختلف را در قالب‌های چند رشته‌ای، تک رشته‌ای و غیر بافته‌شده با موفقیت پردازش کرده است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lpU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *