شاید استارفیلد تنها باشد، اما این دقیقاً همان چیزی است که بتسدا می خواهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

وقتی نوبت به دنیای باز گسترده استارفیلد می‌رسد، نباید از انزوا در این جهان وسیع هراس داشته باشید. در واقع، تنهایی که ممکن است با پریدن از یک دنیای متروک به دنیای متروک دیگر مواجه شوید، دقیقا همان لحنی است که توسعه دهنده Bethesda به دنبال آن است.

بتسدا به جای تمرکز بر وحشت سفر فضایی انفرادی، می‌خواهد شکوه خود را در استارفیلد برجسته کند. طی مصاحبه اخیر با لکس فریدمن ()تاد هاوارد، مدیر ارشد ، توضیح داد که چگونه تیم Bethesda از “ویرانی زیبا” دنیای باز عظیم استارفیلد استقبال کردند.

از آنچه که تریلر رسمی گیم پلی () به ما نشان داد، “بیش از 100 منظومه” با “بیش از 1000 سیاره” در استارفیلد وجود خواهد داشت. این بدان معناست که کاوشگر بین کهکشانی قرار است 20 درصد بزرگتر از Fallout 4 یا Skyrim باشد. در حالی که این شگفت انگیز به نظر می رسد، آیا چیزی به نام بازی وجود دارد که خیلی بزرگ باشد؟ با توجه به اینکه Starfield قرار است یک بازی تک نفره باشد، میلیون‌ها سیاره تنها برای یک نفر به نظر می‌رسند.

مرز نهایی

استارفیلد

(اعتبار تصویر: )

تنهایی تنها مشکلی نیست که سازندگان در هنگام ساخت Starfield با آن مواجه شدند. توسعه چنین جهان گسترده ای آسان نیست. از این رو باید تصمیمی گرفته شود. هاوارد در طول مصاحبه توضیح داد: یا “شما نمی توانید روی تمام سیاراتی که می بینید فرود بیایید” یا جهانی که کاوش می کنید “فضای جهانی کوچک بسیار کنترل شده است”.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین هدفون ضد آب برای دویدن

هاوارد در مصاحبه گفت، تصمیم گرفته شد که دومی احتمالاً “لحن اشتباهی” داشته باشد. تیم توسعه به جای تمرکز بر محدودیت‌ها، به دنبال راه‌هایی بود که «می‌توانیم بگوییم بله». بهترین راه برای دور زدن پیچیدگی‌های ساخت یک جهان باز گسترده و قابل بازی، تمرکز بر ایجاد آن کاشی به کاشی بود. با ارائه آفلاین این کاشی‌های کوچک منظره، تیم توسعه توانست مجموعه‌ای از اکوسیستم‌های پیچیده بسازد که می‌توان آن را در جهان Starfield بافته کرد.

این کاشی‌ها اولین مسئله ایجاد جهانی را حل کردند که در استارفیلد احساس و شبیه واقعیت بود، اما این بدان معنا نیست که از آنجا به بعد حرکت آرامی داشت. داشتن یک جهان باز گسترده یک چیز است. جذاب کردن آن برای بازیکنان موضوع دیگری است.

به گفته هاوارد، بتسدا باید مطمئن می شد که فرود بر روی هر سیاره یک تجربه سرگرم کننده خواهد بود، حتی اگر سیاره مذکور تنها با چشم انداز برخی منابع خالی باشد. در پایان روز، فاصله داشتن چنین دنیای باز عظیمی این است که شما سیاراتی را دریافت خواهید کرد که “می توانند تجربه ای تنهایی” برای کاوشگر باشند. اما هاوارد در ادامه خاطرنشان کرد که “تنها فرد روی سیاره بودن زیبایی عجیبی نیز دارد” و این دقیقاً همان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 رفع خطای احراز هویت از راه دور دسکتاپ در ویندوز 11

دژاوو؟

یک سفینه فضایی در استارفیلد روی یک سیاره سنگی لنگر انداخت

(اعتبار تصویر: Bethesda)

این اولین باری نیست که ما این لحن را در یک بازی Bethesda می بینیم. اگر به دنبال خانه‌ای زیبا هستید، سری Fallout به ذهنتان خطور می‌کند. کل تجربه قدم زدن در میان یک زمین بایر ویران شده فوق العاده وهم انگیز است اما در عین حال زیبا است. من دوست داشتم در شهرهای متروکه Fallout 4 قدم بزنم، نمی دانستم با چه چیزی روبرو خواهم شد و فقط سکوت مرده ای را که اطراف شهر در حال فروپاشی را احاطه کرده بود، در نظر گرفتم.

پس نمی توانم منتظر بمانم تا جهان وسیعی را که استارفیلد در اوایل سال 2023 عرضه می کند، کشف کنم. امیدوارم یک بار دیگر همین احساس را داشته باشم.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ieI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *