صفحه کلید جادویی در مقابل صفحه کلید هوشمند: چه چیزی برای iPad شما مناسب است؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

زمانی بود که پیش‌بینی می‌کردیم آی‌پد بتواند جایگزین مک شود. امروزه آی‌پد بیش از هر زمان دیگری شبیه یک لپ‌تاپ است و تمام اعتبار به صفحه‌کلید جادویی خیره‌کننده اپل با ترک‌پد اختصاص دارد. با این حال، کاربران باید بهای سنگینی را بپردازند تا جادو اتفاق بیفتد! بنابراین، برای پاسخگویی به بخش وسیع‌تر، اپل Smart Keyboard Folio را راه‌اندازی کرد، یک کاور صفحه‌کلید iPad با برچسب قیمت مقرون‌به‌صرفه.

صفحه کلید هوشمند با iPad مدل پایه و نسخه های قبلی iPad Air و iPad Pro سازگار است. بنابراین، کاربران iPad Pro دو انتخاب مجاز برای کاورهای صفحه کلید با برند اپل دارند. حال سوال اینجاست که تفاوت بین جادویی و کیبورد هوشمند چیست و کدام یک برای خرید مناسب است؟ در اینجا یک برداشت مفصل در مورد همان است.

با کیبورد جادویی چه چیزی بدست می آورید؟

اپل با عرضه کیبورد جادویی برای آیپد پرو 12.9 اینچی، این بازی را به سطح بالاتری رساند. این شامل یک صفحه کلید کامل با مکانیزم قیچی سوئیچ و یک پد لمسی است. علاوه بر این، به لطف کلیدهای پارچه ای پاسخگو، تجربه تایپ خوبی خواهید داشت.

همچنین، از دیدن کلیدهای جهت دار با طراحی “T” معکوس مانند مک بوک پرو 16 اینچی شگفت زده شدم. بهترین بخش ویژگی نور پس زمینه است که بسته به محیط به طور خودکار تنظیم می شود. اگرچه این محصول دارای یک رابط هوشمند است، اما اپل یک پورت USB C را برای شارژ بهتر تعبیه کرده است.

صفحه کلید هوشمند Folio چه چیزی را روی میز می آورد؟

صفحه کلید هوشمند اپل بسیار رایج است و مدتی است که در دسترس بوده است. این یک کاور صفحه کلید سبک وزن است که تقریباً در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. اپل از پارچه بافته شده ای استفاده کرده است که در اطراف کلاهک ها تقویت شده است. علاوه بر این، می توانید برگه را در زوایای دید عمودی و افقی تنظیم کنید. همانند صفحه کلید جادویی، دارای رابط هوشمند است.

زمان نبرد – صفحه کلید جادویی در مقابل صفحه کلید هوشمند

صفحه کلید جادویی در مقابل صفحه کلید هوشمند

ممکن است فکر کنید وجود ترک پد تنها تفاوت است. اما نه! من مقایسه دقیقی از کیبورد جادویی و صفحه کلید هوشمند، شامل طیف گسترده ای از تغییرات عملکردی، طراحی و قیمت را گردآوری کرده ام. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم!

1. صفحه کلید

اگر با کیبورد مک بوک پرو و ​​مک بوک ایر آشنا هستید، این کیبورد جادویی جدید برای شما احساس خانه خواهد کرد. کلیدها به طرز باورنکردنی دقیق و لمسی هستند بدون اینکه صدای بلندی داشته باشند و حتی پس از جلسات طولانی تایپ احساس راحتی می کنند. همچنین، اپل سوئیچ های قیچی با 1 میلی متر حرکت کلید و فضای بین کلیدها را برای اطمینان از بهترین تجربه تایپ اضافه کرده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مصرف کنندگان آمریکایی 6.4 میلیارد دلار در روز اول رویداد Prime Day آمازون خرج کردند

با این حال، مدل 11 اینچی کمی متراکم تر است. بنابراین، کلیدهای کناری (Tab) و لبه‌گرا (بازگشت) تحت تأثیر قرار می‌گیرند. اما برای اولین بار، صفحه کلیدی با نور پس‌زمینه در آی‌پد خواهید دید که در نور کم به خوبی کار می‌کند. در مورد جنبه منفی صحبت می کنیم، صفحه کلید جادویی برای iPad Pro شامل کلیدهای Esc، عملکرد یا کنترل رسانه نیست.

می‌توانید این را نادیده بگیرید و میان‌برهای صفحه‌کلید iPad در سراسر سیستم را انتخاب کنید. امیدوارم اپل به زودی این شکاف را با افزودن های لازم به Magic Keyboard پوشش دهد. شکایت دیگر من این است که خاموش شدن خودکار چراغ ها خیلی طول می کشد، که باتری را تخلیه می کند، و تنظیم روشنایی کلید مشکل است.

مانند Magic Keyboard، Smart Keyboard Folio ردیف کلید رسانه ای ندارد. علاوه بر این، تایپ متوسط ​​است زیرا روکش پارچه ای کلیدها را سفت می کند. بنابراین، باید کلید را بیشتر از حد معمول فشار دهید. همچنین، احساس می‌کنم باید لولاهای بیشتری داشته باشد تا هنگام تایپ کردن آی‌پد بیشتر کج شود.

بنابراین، پس از دریافت حس صفحه کلید جادویی، من آن را صفحه کلید اصلی خود برای تایپ به جای صفحه کلید هوشمند می دانم.

امتیاز: کیبورد جادویی – 1 | صفحه کلید هوشمند – 0

2. ترک پد

تفاوت عمده بین کیبورد هوشمند و جادویی، پد لمسی است که به کیبورد جادویی مزیتی می بخشد. اما ممکن است با اتصال یک ماوس خارجی یا ترک پد به همان نتیجه با صفحه کلید هوشمند دست پیدا کنید. عمدتاً حرکات پایه ترک پد برای iPad مانند مک است، اما موارد منحصر به فرد فقط برای iPad وجود دارد.

قبل از ادامه، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ترک پد Magic Keyboard به طور قابل توجهی کوچک است، رویه شیشه ای ندارد و به جای لمسی به کلیک ها واکنش فیزیکی نشان می دهد. بنابراین، در حین انجام زوم کردن یا پیمایش روان با مشکلاتی مواجه می شوم. همچنین صدای کلیک بلند ترک پد نیز آزاردهنده است. بنابراین، اپل باید روی این اصلاحات کار کند. اما در کل، این یک معامله بسیار خوب است!

نمره: صفحه کلید جادویی – 2 | صفحه کلید هوشمند – 0

3. پورت ها

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل به طور کامل به USB-C تغییر خواهد کرد، و این اضافه شدن کوچک ممکن است دلیلی باشد. شما یک کانکتور شارژ USB-C در سمت چپ لولای Magic Keyboard دریافت می کنید. کانکتور USB-C iPad در سمت راست قرار دارد. بنابراین، می توانید از هر طرف پشت میز شارژ کنید.

علاوه بر این، می‌توانید هنگام شارژ، موس‌های سیمی، درایوهای فلش یا سایر USB-C را به کانکتور USB-C iPad متصل کنید. از طرفی دیگر نیازی به شارژ کیبورد هوشمند ندارید. بنابراین، به استثنای Smart Connector، هیچ درگاهی ندارد. بنابراین، اگر از لوازم جانبی خارجی با iPad خود استفاده می کنید، باید به سراغ Magic Keyboard بروید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Qualtrics ادعا می کند که در چهار سال آینده 500 میلیون دلار برای هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد

امتیاز: کیبورد جادویی – 3 | صفحه کلید هوشمند – 0

4. قابلیت تنظیم

صفحه کلید جادویی از آهنربای قوی برای ایمن سازی آیپد پرو استفاده می کند. علاوه بر این، دارای یک لولای کنسولی است. بنابراین، می‌توانید آی‌پد را تا ۱۳۰ درجه کج کنید تا به موقعیت دید ایده‌آل برسید. همچنین، صفحه‌کلید جادویی واقعاً «جادویی» دارد زیرا به آی‌پد شما اجازه می‌دهد بالای صفحه‌کلید حرکت کند.

بنابراین، نیازی نیست که مانند Smart Keyboard Folio مکرراً به پایین نگاه کنید. علاوه بر این، در حین آزمایش، احساس کردم که کیبورد جادویی کمی راحت تر است. با Smart Keyboard Folio، دو زاویه دید تقریباً غیرقابل تنظیم خواهید داشت. نکته دیگر این است که برای استفاده در سطوح صاف مانند میز طراحی شده است.

امتیاز: کیبورد جادویی – 4 | صفحه کلید هوشمند – 0

5. وزن و قابلیت حمل

بسیار خوب، تا به حال، من صفحه کلید جادویی را در تمام معیارهای بالا برنده کرده ام زیرا واقعاً شایسته آن است. اما صفحه کلید هوشمند فولیو مزایای خاصی دارد. هنگام مقایسه صفحه کلید جادویی با صفحه کلید هوشمند، صفحه کلید دوم بسیار سبک تر است. وزن صفحه کلید Smart Folio 0.89 پوند است، در حالی که Magic Keyboard 1.6 پوند است.

این به این دلیل است که صفحه کلید جادویی دارای صفحات فلزی در داخل صفحه کلید است. بنابراین، بادوام است و مدت طولانی تری دوام می آورد. از سوی دیگر، صفحه کلید هوشمند وقتی که آن را توسط صفحه کلید بالا می برید، خم می شود و منحرف می شود. صفحه کلید جادویی سفت و سخت است و نمی توان آن را تا کرد. بنابراین، صفحه کلید هوشمند در حال حرکت انتخاب بهتری خواهد بود.

امتیاز: کیبورد جادویی – 4 | صفحه کلید هوشمند – 1

6. هزینه

تا کنون، Magic Keyboard رهبر فراری است، اما این معیار نهایی تنها چیزی است که اهمیت دارد. استفاده از صفحه‌کلید برای آی‌پد ضروری است زیرا ممکن است جایگزین مک شما شود. اما برای یک مدل پایه آی‌پد، دریافت کیبورد جادویی با قیمت 299 دلار (یا 349 دلار برای نسخه 12.9 اینچی) واقعاً سنگین است. از سوی دیگر، صفحه کلید هوشمند فولیو 199 دلار برای نسخه 12.9 اینچی و 179 دلار برای مدل 11 اینچی قیمت دارد.

بنابراین، ابتدا بودجه خود را تعیین کنید و انتخاب کنید که کدام یک را می توانید بپردازید. اما همه چیزهایی که گفته شد و انجام شد، صفحه کلید جادویی برای من برنده تمیزتر است!

کدام یک را باید دریافت کنید؟

من برای مدت طولانی از صفحه کلید هوشمند و صفحه کلید جادویی استفاده می کنم. انتخاب بین کیبوردها بستگی به نحوه استفاده از iPad خود و میزان هزینه ای که می خواهید داشته باشید دارد.

صفحه کلید جادویی

این روزها، من تمام تحقیقات و نوشتن خود را بر روی iPad Pro خود به لطف ترک پد Magic Keyboard انجام می دهم. اما برای طراحی مناسب نیست.

بنابراین، ممکن است صفحه کلید هوشمند Folio را انتخاب کنم زیرا سبک وزن، راحت یا تحرک را ارائه می دهد. برای استفاده از Pencil و یادداشت برداری نیازی به برداشتن برگه ندارم.

اما من از انتخابم برای خرید کیبورد جادویی پشیمان نیستم. و من به دیگران توصیه می کنم که بین این دو بحث کنند تا نیازهای خود و نحوه استفاده از iPad Pro خود را ارزیابی کنند.

بنابراین، این به افکار من پایان می دهد. نظر شما در این مورد چیست؟ با گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید.

کاوش بیشتر…

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Ril
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *