فروش کارت‌های گرافیک از بین می‌رود – اما دلایل خوبی برای این امر وجود دارد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فروش کارت‌های گرافیک با افت شدیدی روبه‌رو شده است، حداقل بر اساس آخرین آمار یک شرکت تحلیلی که به طور منظم دنیای GPU را دنبال می‌کند.

آمار تیتر برای سه ماهه سوم سال 2022 توسط Jon Peddie Research () (JPR) با کاهش فروش هر دو پردازنده گرافیکی یکپارچه (روی پردازنده) و مجزا (مستقل) به 75.5 میلیون واحد، مشاهده بسیار بدی را ایجاد می کند. این رقم در مقایسه با فصل مشابه در سال قبل، 25.1 درصد کاهش یافته است (و در مقایسه با سه ماهه قبلی سال جاری، سه ماهه دوم 2022، 10.5 درصد کاهش را نشان می دهد).

فروش کارت‌های گرافیکی رومیزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.4 درصد کاهش یافت و با کاهش 30 درصدی پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ، این تصویر بدتر بود تا “بزرگترین افت از زمان رکود اقتصادی 2009” را داشته باشد. بنابراین، این بدترین رکود در 13 سال گذشته است، به عبارت دیگر – واقعاً بد.

با تفکیک همه چیز به تک تک سازندگان GPU و سهم کلی بازار، AMD بدترین ضربه را دید و سهم 20 درصدی از بازار در سه ماهه دوم 2022 به 12 درصد در سه ماهه سوم کاهش یافت که یک افت هشدار دهنده است.

انویدیا نیز با کاهش از سهم 18 درصدی به 16 درصد، جایگاه خود را از دست داد و اینتل با افزایش سهم بازار از 62 درصد به 72 درصد، در اینجا پیشرفت کرد.

به یاد داشته باشید، این برای همه پردازنده‌های گرافیکی، اعم از و لپ‌تاپ، مجزا و یکپارچه است، به همین دلیل است که اینتل با پردازنده‌های خود که به طور گسترده در نوت‌بوک‌ها (و گرافیک‌های یکپارچه ورزشی) استفاده می‌شود، بسیار خوب عمل می‌کند. ما برای پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ مجزا تقسیمی از سهم بازار دریافت نمی‌کنیم، اما این جایی است که انویدیا همیشه با فاصله‌ای طولانی پیشتاز است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ۱۱ روش برای رفع عدم پخش آهنگ Spotify در موبایل یا رایانه شخصی

تجزیه و تحلیل: جمع آوری قدرت بادهای مخالف

این در نگاه اول کمی تکان‌دهنده است، و افت شدید به علاوه رقم اصلی بدترین رکود در بیش از یک دهه اخیر، امروز صبح برخی از ابروها را برانگیخته است. سه ماهه سوم معمولاً یک کت و شلوار قوی است، با فروش برگشت به مدرسه، و در نهایت فصل تعطیلات در نظر گرفته شده است.

با این حال، آیا وقتی به آن فکر می کنید این آمار واقعاً شگفت انگیز است؟ ما این را باور نداریم، و بیایید دلایل اصلی را بجویم.

اول از همه، سقوط کریپتو که در اوایل سال جاری به اجرا درآمد، به معنای تضعیف تقاضا از سوی ماینرهایی است که پردازنده‌های گرافیکی خریداری می‌کنند. علاوه بر این، در سه ماهه سوم سال جاری، ما شاهد صحبت‌های زیادی در مورد کارت‌های گرافیک نسل بعدی بودیم – بدون شک برخی از گیمرها تصمیم گرفتند که اکنون زمان مناسبی برای خرید نیست، در حالی که یک GPU بسیار بهتر در بازار عرضه می‌شود. گوشه.

البته تا کنون فقط کارت‌های گرافیکی بسیار گران‌قیمت سری RTX 4000 از انویدیا دیده‌ایم و به زودی از AMD تقریباً مدل‌های گران قیمت RX 7000 را دریافت خواهیم کرد، اما این موضوع باعث نمی‌شود که بسیاری از افراد فکر کنند مقرون به صرفه‌تر هستند. پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی خیلی دور نیستند – یا اینکه قیمت‌های RTX 3000 یا RX 6000 بیشتر کاهش می‌یابد، که هنوز هم انجام می‌دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع این خطای درخواست های بیش از حد در ویندوز

یکی دیگر از عناصری که در اینجا مطرح می شود، قطعاً باید بحران هزینه زندگی و نگرانی در مورد تورم افسارگسیخته باشد، قطعاً در کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا. پول بسیار تنگ‌تر می‌شود و بنابراین درآمد قابل تصرف کمتری برای ارتقای کارت‌های گرافیکی گران قیمت یا خرید ‌های شخصی یا لپ‌تاپ‌های جدید صرف می‌شود. و در حالی که همانطور که اشاره شد قیمت‌های GPU همچنان در حال کاهش هستند، اما هنوز به سختی معقول هستند – با این کارت‌های گرافیکی نسل بعدی که هیچ کاری برای اصلاح این وضعیت انجام نمی‌دهند.

به طور خلاصه، بادهای مخالف زیادی وجود دارد، اگرچه JPR به طور آزمایشی نسبت به سه ماهه آینده خوش بین است. در حالی که محموله‌های سه ماهه چهارم احتمالاً کاهش می‌یابند، یا این احساس عمومی صنعت است، میانگین قیمت‌های فروش افزایش می‌یابد (و این در مدل‌های گران قیمت Lovelace و RDNA 3 منطقی است) و JPR نتیجه‌گیری می‌کند که «تامین خوب خواهد بود. [for Q4]و همه تعطیلات خوشی خواهند داشت.»

ما فکر می کنیم که تصویر ممکن است کمی سخت تر از این باشد، اما زمان نشان خواهد داد.

از طریق سخت افزار تام ()

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NQj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *