فضای ذخیره سازی Xbox Series X: همه چیزهایی که باید بدانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر در مورد نحوه عملکرد حافظه Xbox Series X فکر می کنید، نگران نباشید، شما تنها نیستید.

علیرغم اینکه Xbox Series X و Xbox Series S بسیار کاربرپسندتر از رایانه های شخصی هستند، وضعیت ذخیره سازی آنطور که باید واضح نیست. چند اخطار وجود دارد که باید به آن توجه کنید، و با داشتن فضایی در قیمت بالاتر، باید مطمئن شوید که دقیقاً می‌دانید چه چیزی و چرا می‌خرید.

ما همه چیز را از درایوهای داخلی گرفته تا اکسترنال، تفاوت‌های بین HDD و SSD پوشش می‌دهیم و در مورد اینکه NVMe SSD واقعا چیست، توضیح می‌دهیم. مهمتر از آن، در پایان این راهنما، دقیقاً خواهید دانست که فضای ذخیره سازی Xbox Series X چگونه کار می کند. فقط به یاد داشته باشید که همه چیزهایی که در اینجا ذکر شده است به Xbox Series S نیز مربوط می شود.

خبر خوب؟ دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی Xbox Series X|S تقریباً در این زمان از سال تخفیف‌های سخاوتمندانه‌ای دارند و ما مطمئن هستیم که Cyber ​​Monday 2022 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. مطمئن شوید که بهترین صفحه معاملات سایبر دوشنبه ایکس باکس ما را زیر نظر داشته باشید، جایی که ما در حال حاضر شاهد تخفیف های مناسبی برای سخت افزار ذخیره سازی خارجی هستیم.

فضای ذخیره سازی Xbox Series X: همه چیزهایی که باید بدانید

فضای ذخیره سازی Xbox Series X: چقدر می گیرید؟

درایو ذخیره سازی Xbox Series X

(اعتبار تصویر: TechRadar)

Xbox Series X دارای یک ترابایت NVMe SSD است، در حالی که Xbox Series S به یک SSD NVMe 512 گیگابایتی مجهز شده است. Xbox Series X دارای 802 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که به این معنی است که 198 گیگابایت برای فایل های سیستم و سیستم عامل ایکس باکس رزرو شده است.

در همین حال، Xbox Series S تنها 364 گیگابایت حافظه قابل استفاده دارد. بازی‌ها باید 30 درصد فضای کمتری نسبت به همتایان Xbox Series X خود اشغال کنند، زیرا به دلیل اینکه توسعه‌دهندگان رزولوشن 4K را هدف قرار نمی‌دهند، حجم فایل‌ها کاهش می‌یابد، اما احتمالاً باید زودتر حافظه سیستم را افزایش دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  11 بهترین نکته برای شروع با حلقه مایکروسافت

SSD NVMe چیست؟

Xbox Series X به پهلو خوابیده و یک کنترلر روی آن قرار گرفته است

(اعتبار تصویر: Shutterstock/Jim1982)

NVMe SSD (غیر فرار حافظه اکسپرس) یک راه حل ذخیره سازی برتر در مقایسه با هارد دیسک های استاندارد و SSD است. با توجه به این واقعیت که SSD های NVMe از سوکت های PCIe برای انتقال داده استفاده می کنند، می توانند تا 25 برابر بیشتر از معادل کندتر SATA (هارد دیسکی که ایکس باکس وان استفاده می کند) داده ارسال کند.

درایوهای NVMe همچنین با برقراری ارتباط مستقیم با CPU یک سیستم، کار میانی را از بین می‌برند و نتیجه نهایی، عملکرد فوق‌العاده سریع است. هر دو Xbox Series X و Xbox Series S برای ایجاد یک جهش عملکرد نسل بعدی به این فرمت ذخیره سازی جدید متکی هستند، بنابراین درک تفاوت بین سه نوع درایو بسیار مهم است.

آیا SSD NVMe همان SSD است؟

Samsung 970 EVO Plus

(اعتبار تصویر: )

نه، و این اغلب می تواند برای بسیاری گیج کننده باشد – به خصوص که مرتباً از فضای ذخیره سازی آنها به عنوان “SSD” یاد می کند. SSD های معمولی (درایو حالت جامد) به SATA متکی هستند، که روشی بسیار کندتر برای انتقال داده ها در یک سیستم است. یک SSD هنوز بسیار سریعتر از یک هارد دیسک مکانیکی معمولی است (و به دلیل کمبود قطعات متحرک کمتر مستعد خرابی است)، اما سرعت آن در مقایسه با درایو NVMe کم رنگ است.

چگونه فضای ذخیره سازی Xbox Series X/S را افزایش دهیم

کارت افزایش فضای ذخیره سازی Seagate - مدل های 512 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی به ترتیب اندازه نمایش داده می شوند

(اعتبار تصویر: سیگیت)

راه حل مایکروسافت برای گسترش حافظه داخلی Xbox Series X/S با فضای ذخیره سازی فوق سریع NVMe بسیار زیبا است، اگرچه گران است. مایکروسافت کارت‌های 512 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی را منتشر کرده است که در پشت هر دو کنسول قرار می‌گیرند، دقیقاً شبیه کارت حافظه. هر چیزی که در درایوهای NVMe ذخیره می کنید از مجموعه کامل قدرتی که Xbox Series X/S ارائه می کند بهره مند می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برای رفع خطای خراب سطل بازیافت در ویندوز 11

مایکروسافت همچنین فاش کرده است که راه‌حل‌های ذخیره‌سازی بیشتری در راه است، بنابراین مصرف‌کنندگان صرفاً مشمول خرید درایو اختصاصی نخواهند شد. این خبر خوبی است، زیرا درایوهای اختصاصی اغلب می‌توانند گران‌تر از اجزای سازنده‌های شخص ثالث باشند.

برای اجرای بازی های Xbox One، Xbox 360 و Xbox اصلی می توانید یک HDD یا SSD خارجی وصل کنید. شما از سرعت‌های بسیار سریعی که درایوهای NVMe ارائه می‌دهند سود نخواهید برد، با این حال، درایوهای SSD هنوز به طور قابل توجهی سریع‌تر از HDD هستند، بنابراین اگر به سراغ گزینه‌های خارجی می‌روید، SSD را انتخاب کنید. هر بازی بهینه‌سازی شده برای Xbox Series X (مثلاً Gears 5) برای پخش باید به درایوهای داخلی NVMe منتقل شود.

بازی‌های بهینه‌سازی شده Xbox Series X/S را می‌توان روی درایوهای خارجی ذخیره کرد، اما تا زمانی که به درایوهای اصلی NVMe منتقل نشوند، قابل پخش نیستند. رزومه سریع، که ویژگی‌ای است که به شما امکان می‌دهد چندین بازی را همزمان به حالت تعلیق درآورید و از سر بگیرید، مهم نیست که بازی‌ها در کجا نصب شده باشند.

برای پیمایش افقی انگشت خود را بکشید
راهنمای ذخیره سازی Xbox Series X (XSX) و Xbox Series S (XSS).
سلول سرصفحه – ستون 0 آیا می توانید بازی های بهینه شده XSX/XSS را از آن بازی کنید؟ آیا می توانید بازی های XSX/XSS بهینه سازی شده و پشتیبان را از آن بازی کنید؟ آیا می توانید بازی های Xbox One/back compat را از آن بازی کنید؟ آیا می توانید کامپت XSX/XSS/Xbox One/back را روی آن ذخیره کنید؟
Xbox Series X/S NVMe SSD آره بله (از زمان بارگذاری سریعتر بهره مند خواهند شد) بله (از زمان بارگذاری سریعتر بهره مند خواهند شد) آره
هارد اکسترنال (USB 3.1) خیر نه، فقط بازی های Xbox One/back-compat آره بله، اما بازی های بهینه شده XSX/XSS را فقط می توان از NVMe SSD بازی کرد
SSD خارجی (USB 3.1) خیر نه، فقط بازی های Xbox One/back-compat بله (از زمان بارگذاری سریعتر بهره مند خواهند شد) بله، اما بازی های بهینه شده XSX/XSS را فقط می توان از NVMe SSD بازی کرد

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UQtjSr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *