ماماها یک راه حل اقلیمی نادیده گرفته شده هستند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چه چیزی ماماها را نگه می دارد از ایجاد یک فرورفتگی بزرگتر در مبارزه با تغییرات آب و هوایی؟ برای شروع، تعداد آنها کافی نیست. سازمان ملل گزارش می دهد که کمبود حدود 900000 ماما در سراسر جهان وجود دارد. این کمبود به ایالات متحده نیز کشیده می شود که در مقایسه با سایر کشورهای پردرآمد که در آن ماماها نقش اصلی در مراقبت دارند، میزان مرگ و میر مادران بدتر است.

به ویژه در ایالات متحده، موانع متعدد مربوط به بیمه بین بیمارانی که می خواهند با ماما یا دولا کار کنند و انجام این کار وجود دارد. ساراسواتی ودام، محقق ارشد در آزمایشگاه محل تولد و استاد مامایی در دانشگاه می‌گوید: «آنچه از دیدگاه عدالت نگران‌کننده است این است که سیاه‌پوستان، بومی‌ها و لاتین تکس‌ها اغلب در ایالت‌هایی زندگی می‌کنند که موانع بیشتری برای دسترسی به ماما وجود دارد. بریتیش کلمبیا تحقیقات ودام نشان می دهد که ادغام ماماها در سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا تأثیر مثبتی بر عدالت و نتایج سلامت دارد.

بین این موانع برای دسترسی ماماها و کمپین نژادپرستانه برای تضعیف مامایی به نفع پزشکی کردن زایمان و ظهور پزشکان و متخصصین زنان و زایمان مرد سفیدپوست وجود دارد. در اوایل دهه 1900، این پزشکان ماماها را که اغلب سیاه پوست بودند، با جرم انگاری و بی اعتبار ساختن کار آنها هدف قرار دادند. یک متخصص زنان و زایمان برجسته، جوزف دیلی، ماماها را “یادگار بربریت” نامید. این تاریخ زمینه ساز این است که چرا بسیاری از آمریکایی ها در بدترین حالت، مامایی را ناامن می دانند یا اصلاً به آن فکر نمی کنند. ودام می‌گوید: «من 37 سال است که ماما هستم، و هنوز برای من شگفت‌انگیز است که یک فرد معمولی چقدر در مورد مامایی حرفه‌ای و چیزهایی که می‌تواند ارائه دهد اطلاعات کمی دارد.

اتصال بیماران به کارگران زایمان که می توانند مراقبت های متمرکز بر آب و هوا را ارائه دهند – به افرادی که از بیماران خود می پرسند که آیا تهویه مطبوع دارند یا خیر، آیا برنامه ای دارند در صورت سیل شدن خانه شان، و اینکه آیا می دانند چگونه برای کمک هزینه برق درخواست کنند یا خیر. مستلزم از بین بردن کلاله هایی است که زیربنای موانع ساختاری هستند و مانع آن می شوند.

حمایت از نیروی کار نیز بسیار کلیدی است: ویلر و همکارانش در شرکت ملی برابری تولد در حال حاضر از ماماها، دولاها و سایر کارکنان مراقبت از مادر می پرسند که در حال حاضر برای رسیدگی به تأثیرات آب و هوا چه کاری انجام می دهند و چه کارهای بیشتری می خواهند انجام دهند. ایده این است که این نتایج می تواند به توسعه آموزش های مشترک بین کارگران زایمان و سایر متخصصان، مانند اپیدمیولوژیست ها و دانشمندان آب و هوا کمک کند. او این کار را ایجاد همبستگی می‌داند و مشاهده می‌کند که «بحران آب و هوا به ما می‌آموزد که باید در نحوه برخورد با سلامتی متقابل باشیم.» این نوع همکاری قبلاً اتفاق افتاده است، هرچند با تلاش های مقطعی. به عنوان مثال، در سال 2018، محققان میزبانی آموزشی در مورد قرار گرفتن در معرض گرما و سلامت مادر را در اتاق اجتماعی یک مرکز تولد در ال پاسو، تگزاس، برگزار کردند. پس از پروژه آزمایشی، دولاها و ماماهای شرکت کننده گزارش دادند که بیشتر با مشتریان خود در مورد خطرات گرما صحبت می کردند.

اما جا برای رشد وجود دارد. دیویس همچنین فکر می‌کند که باید «سواد پایداری را به یک مؤلفه اصلی در هر برنامه درسی مامایی تبدیل کرد» – تدوینی که فراتر از پیوند ریشه‌دار مامایی با پایداری است. نظر او و کار او در مورد این موضوع، قبلاً بر مامایی در کشورش، نیوزلند تأثیر گذاشته است. آلیسون ادی، مدیر اجرایی کالج مامایی نیوزلند، می‌گوید که تحقیقات مامایی و پایداری دیویس کاتالیزوری برای این حرفه بود و آنها را ترغیب کرد که به طور جدی در مورد چگونگی خدمت به عنوان راه‌حل اقلیمی فکر کنند.

مسئولیت آموزش و هدایت ماماها برای تبدیل شدن به قهرمانان تغییرات آب و هوا در کارشان، تفکر و عمل انتقادی در نحوه استفاده از منابع در عملشان، و در نظر گرفتن نقش آنها در حمایت از دولت ها، بیمارستان ها و سیاستمداران است. ادی می گوید. او این باور را عملی کرده است: کالج از به رسمیت شناختن نیازهای ویژه افراد باردار و نوزادان در لایحه اصلاحیه پاسخ به تغییرات آب و هوا (کربن صفر) نیوزیلند حمایت کرده است.

در ایالات متحده، به دلیل ارتباط آنها با بهبود نتایج سلامت، حرکتی به سمت سرمایه گذاری روی ماماها وجود دارد: در ماه ژوئن، دولت بایدن یک «طرحنامه» برای رسیدگی به بحران سلامت مادران منتشر کرد که شامل قول همکاری با ایالت ها برای گسترش دسترسی به دولاس و ماماها با توجه به آسیب پذیری زنان به ویژه در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی، نیاز به تلاش مشابهی وجود دارد که نشان دهنده ارتباط آنها با مراقبت های مرتبط با آب و هوا باشد.

صحبت های زیاد در مورد بحران آب و هوا به این موضوع مربوط می شود که ما باید از آن دست برداریم. اما مراقبت های گسترده توسط ماما نمونه نادری از چیزی است که می توانیم به دست آوریم.

3/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HqkPWD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *