متا در حال انجام یک ارتقاء کوچک اما قدرتمند در مراکز داده خود است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

متا راه اندازی شده است () یک پروتکل جدید زمان‌بندی شبکه برای مراکز داده خود، به نام پروتکل زمان دقیق (PTP)، که ادعا می‌کند دقت و دقت را در شبکه‌های خود بهبود می‌بخشد.

این غول فناوری قبلاً از پروتکل زمان شبکه استاندارد صنعتی قدیمی (NTP) برای کنترل موارد استفاده مانند پیام‌رسانی، کنفرانس ویدیویی و ‌های آنلاین استفاده کرده است که بر زمان‌بندی دقیق و دقیق در میان سرورهای متعدد و گاهی اوقات مراکز داده متعدد متکی است.

پس از یک پایلوت موفق، متا شروع به گسترش PTP به تمام مراکز داده خود کرده است و ادعا می کند که می تواند دقت زیر میکروثانیه ای را ارائه دهد، برخلاف NTP، که دقت میلی ثانیه ای بی نهایت کندتر را ارائه می دهد.

PTP چیست؟

برخلاف NTP، PTP از یک رویکرد “مستر-برده” برای معماری خود استفاده می کند، همگام سازی با یک ساعت استاد بزرگ، با استفاده از تکنیک هایی مانند زمان بندی سخت افزاری و “ساعت های شفاف” برای بهبود سازگاری و تقارن.

در مقابل، سیستم‌ها و سرورهایی که از NTP استفاده می‌کنند، طبق گفته متا، ناهمزمان هستند، زیرا آنها سیستم‌های توزیع شده بدون یک ساعت جهانی واحد هستند.

این ساعت‌های مرکز داده به‌طور مستقل کار خود را انجام می‌دهند، اما برای اطمینان از همگام بودن با یکدیگر بررسی می‌کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  «Perspectives» Google Reddit، YouTube، TikTok و موارد دیگر را در نتایج جستجو ادغام می‌کند

متا ادعا می‌کند که حتی اگر صنعت مخابرات بیش از یک دهه است که از PTP استفاده می‌کند، مراکز داده در مقیاس فوق‌العاده در پذیرش آن کند بوده‌اند.

این برای کاربران چه معنایی دارد؟

متا ادعا می‌کند که این فناوری جدید برای مواردی که «تأخیر» می‌تواند یک مشکل باشد، مانند بازی‌های مبتنی بر ابر، به ویژه در انواع گرافیک‌های فشرده‌تر، مفید خواهد بود. این غول فناوری همچنین ادعا می کند که می تواند به همکاری از راه دور پیشرفته و کنفرانس کمک کند.

علاوه بر این، متا ادعا می‌کند که PTP پتانسیل را دارد که همگام‌سازی پردازنده‌های گرافیکی را در مراکز داده امکان‌پذیر کند، که می‌تواند سطحی از «مقیاس بی‌سابقه» را در قابلیت‌های ایجاد کند که دستیابی به آن با فناوری فعلی دشوار است.

اگر PTP شبیه چیزی است که ممکن است به آن علاقه داشته باشید، متا قرار است تمام کارهای مربوط به PTP خود را منبع باز کند، از جمله کد منبع نرم افزار سرویس گیرنده Time Appliance و ساعت شفاف.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cYZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *