“من نگران کمبود کلی اشتهای LP در آینده هستم.” •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طی یک روند صعودی بی‌سابقه، سرمایه‌گذاران متمرکز بر رمزارز میلیاردها دلار سرمایه جمع‌آوری و به کار گرفتند. اما اکنون، VCها نه تنها در بازار کریپتو نزولی فعالیت می‌کنند، بلکه در حال بررسی پیامدهای سقوط FTX و تأثیر بالقوه آن بر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری آنها هستند.

بنیانگذار دابل داون و شریک عمومی Magdalena “Mags” Kala و شریک عمومی Dragonfly تام اشمیت نظرات خود را در کنفرانس رمزنگاری در میامی در روز پنجشنبه در مورد آنچه که بعد از درام FTX در کریپتو اتفاق می افتد به اشتراک گذاشتند.

خوشبختانه، این جفت هر کدام صندوق های مربوطه خود را در سال جاری بسته اند – شرکت اشمیت با یک وسیله نقلیه 650 میلیون دلاری “اشتراک بیش از حد” بسته می شود – و Kala's Double Down فقط یک هفته قبل از سقوط تمام FTX.

هر دو می گویند که قبلاً برنامه ریزی کرده بودند تا با احتیاط در استقرار سرمایه خود ادامه دهند، اما اکنون حتی بیشتر از این.

اشمیت که تعدادی از مبادلات را در سبد سهام شرکت خود می‌شمارد، می‌گوید: «من نگران خطر سرایت و کاهش سایر کفش‌ها هستم. ما هنوز نفس خود را حبس می کنیم و برای ارزیابی مجدد آنچه در سال آینده انجام خواهیم داد، مکث می کنیم.

او اذعان کرد: “من بیشتر نگران وارد نشدن سازندگان به فضا، خروج سازندگان از فضا و به طور کلی فقدان اشتهای LP در آینده هستم.”

کالا گفت که او احساس خوشبختی می کند که با توجه به محیط کلان فعلی روی پودر خشک نشسته است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع عدم کارکرد فیس بوک روی داده های تلفن همراه

او گفت: «بسیاری از کسانی که سال گذشته بزرگ شدند، نمی‌خواهند در سال 2023 دوباره این کار را افزایش دهند. بنابراین من فکر می کنم که ما شاهد کاهش سرعت و نوار بالاتری برای پروژه ها خواهیم بود.

اشمیت گفت که “بسیار آهسته” از صندوق سوم شرکت خود مستقر شده است.

او گفت: “من به انتقاد پذیر بودن و درک عمیق آنچه در حال رخ دادن است شهرت دارم.” «تز بلندمدت ما استفاده از فناوری برای ایجاد مجموعه جدیدی از خدمات مالی، یک بستر مالی است. و چیزی که ما به دنبال آن هستیم، شرکت‌هایی هستند که با این ایده مطابقت داشته باشند … در همان سطح دقت.

عدم دقت در رابطه با خرابی FTX ذکر شده است، و بسیاری تعجب می کنند که چگونه صرافی رمزارز توانسته است علیرغم آنچه اشمیت “پرچم های قرمز” می خواند، این همه پول جمع آوری کند.

چیزی که در مورد FTX و Alameda وجود دارد این است که وقتی آن را شنیدید بسیار باورنکردنی بود. ما هرگز هوادار نبودیم. قرار بود این بلو چیپ باشد و سرمایه گذاران بلو چیپ از آنها حمایت کنند، اما این اعداد هرگز منطقی نبود. اگر به میزان درآمد و هزینه های آنها برای حمایت و کمک های مالی استادیوم نگاه کنید، هیچ چیز واقعاً منطقی نیست.

از نظر کالا، کل خرابی نشان می‌دهد که «واقعاً به تمرکززدایی نیاز است». اما او تعجب نمی کند که بسیاری از سرمایه گذاران ممکن است به اصطلاح پرچم های قرمز را نادیده گرفته باشند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  داوطلبانه در TechCrunch Disrupt 2023 به صورت رایگان شرکت کنید

از نقطه نظر کوشش، ممکن است شما آنچه را که می خواهید ببینید، می بینید. “در این لحظه شما می توانید آنقدر تحت تاثیر روایت قرار بگیرید.”

اشمیت معتقد است که چند سال گذشته نشان دهنده یک “ناهنجاری” در کوشش و فرآیند سرمایه گذاری سنتی است. او جلساتی را با صندوق‌های متقاطع پشتیبان یک شرکت به یاد می‌آورد که در برخی موارد 20 برابر بیشتر از او سرمایه به کار می‌بردند، جایی که سرمایه‌گذار به وضوح درک اساسی از آنچه شرکت انجام می‌داد نداشت.

به طور کلی، او معتقد است که مقررات در حماسه FTX نقش داشته است.

“مطمئناً مقررات می توانست کمک کند. اشمیت گفت، این محیط خاص بود که آنها را به خارج از ساحل سوق داد. “من انتظار دارم که شاهد تعدیل نگرش بیشتری باشیم… من می خواهم ببینم که ایالات متحده در این جبهه رهبر باشد.”

برای مالا، “هیچ چیز تغییر نکرده است” با توجه به مبانی اصلی کریپتو. او توضیح داد که تلاش های مدیر عامل FTX سام بنکمن-فرید در مورد مقررات “بیشتر شبیه یک نمایش سگ و پونی” است.

او گفت: “تغییر واقعی با کنان واقعی اتفاق می افتد.” اما نکته دیگری که در مورد VCها می بینیم این است که به آرامی شاهد این تغییر محافظ هستیم که در واقع آگاه هستند. [about crypto.]”

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WLI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *