موزیلا به فصل بعدی خود نگاه می کند •

زمان مطالعه: 6 دقیقه

موزیلا امروز گزارش سالانه “وضعیت موزیلا” خود را منتشر کرد و در بیشتر موارد، اخبار اینجا مثبت است. شرکت موزیلا، بخش انتفاعی کل سازمان موزیلا، در سال 2021، 585 میلیون دلار از شراکت‌های جستجو، اشتراک‌ها و درآمد تبلیغاتی خود به دست آورد که 25 درصد بیشتر از سال قبل است. و در حالی که موزیلا بیشتر به مشارکت های جستجوی خود متکی است، درآمد حاصل از محصولات جدید خود مانند Mozilla VPN، Mozilla Developer Network (MDN) Plus، Pocket و سایرین اکنون 57 میلیون دلار از درآمد خود را تشکیل می دهد که 125٪ نسبت به سال قبل افزایش یافته است. . در بیشتر موارد، تبلیغات در تب جدید در فایرفاکس و جیب انجام می شود، اما محصولات امنیتی اکنون سالانه 4 میلیون دلار نیز درآمد دارند.

با ارائه گزارش امسال، تیم رهبری موزیلا نیز کمی وقت می‌گذارد تا به آینده نگاه کند، زیرا از بسیاری جهات، این یک نقطه عطف برای موزیلا است.

زمانی که موزیلا تأسیس شد، اینترنت اساساً وب بود و مرورگر راهی برای دسترسی به آن بود. از آن زمان، شیوه تجربه ما از اینترنت به طور چشمگیری تغییر کرده است و در حالی که مرورگر هنوز یکی از مهمترین ابزارهای موجود در اطراف است، تنها ابزار نیست. با آن، موزیلا نیز باید تغییر کند. مرورگر فایرفاکس آن از تسلط بر فضا به یک محصول خاص تبدیل شده است، اما ماموریت این سازمان («اطمینان از اینکه اینترنت یک منبع عمومی جهانی، باز و قابل دسترس برای همه است») امروز به همان اندازه مهم است – و شاید بیشتر. – همانطور که تقریباً 25 سال پیش بود که موزیلا تأسیس شد.

برای صحبت در مورد وضعیت کسب‌وکار و نگاه کردن به آینده موزیلا، با میچل بیکر، مدیر اجرایی و مدیرعامل موزیلا، استیو تکسیرا (که اخیراً پس از ترک توییتر به موزیلا ملحق شد) و مدیر اجرایی بنیاد موزیلا، به گفتگو نشستم. کارگردان مارک سورمن

میچل بیکر، رئیس اجرایی موزیلا.

در صحبت کردن در مورد وضعیت کسب و کار، بیکر خاطرنشان کرد که با توجه به همه گیری، سال 2021 بدیهی است که سال عادی نبود. او خاطرنشان کرد که برای نیمه اول سال 2022، با جنگ در اوکراین و کلیت باد معکوس اقتصادی، وضعیت مالی موزیلا تا حدودی مشابه به نظر می رسید. اما مهمتر از آن، تلاش‌های موزیلا برای تنوع بخشیدن به ثمربخش است. «چند محصولی، مدل‌های مختلف کسب‌وکار، تعامل با مصرف‌کنندگان، در سال 2021 کارهایی وجود دارد که فکر می‌کنم ما انجام می‌دهیم و می‌خواهیم آن‌ها را ادامه دهیم. […] که نشان دهنده آینده و گام های اولیه ما برای ساخت این فصل جدید موزیلا است.» او توضیح داد.

با سه مدل کسب‌وکار موزیلا (تبلیغات حفظ حریم خصوصی، اشتراک‌ها و مشارکت‌های جستجو)، سازمان اکنون کمی بیشتر به بازار کلی تبلیغات وابسته است. اما همانطور که Teixeira تاکید کرد، ممکن است بازار نرم‌تر باشد، اما این بیشتر خود را در رشد آهسته‌تر نشان داده است، نه افت بازار. او گفت: «برای ما، به عنوان یک شرکت غیر دولتی، این مشکلی ندارد. “ما می توانیم، می توانیم عالی عمل کنیم. از آنجایی که ما مجبور نیستیم درک بازار عمومی را مدیریت کنیم، تنها چیزی که باید داشته باشیم یک کسب و کار عالی برای اداره است و این ما را راضی نگه می دارد. او همچنین بر این باور است که در حالی که محصولات امنیتی آن بخش کوچکی از درآمد کلی موزیلا را تشکیل می‌دهند (با استفاده از VPN تقریباً همه آن‌ها)، هنوز هم چیزهای مثبت زیادی وجود دارد. موزیلا به دنبال این است که چگونه می تواند ویژگی ها و محصولات بیشتری را به مجموعه امنیتی کلی خود در آینده، هم به عنوان بخشی از فایرفاکس و هم به عنوان محصولات مستقل اضافه کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چت Copilot GitHub اکنون در پیش نمایش عمومی برای مشاغل است

در اوایل سال جاری، موزیلا اشتراک های پولی را برای شبکه توسعه دهندگان موزیلا (MDN) خود معرفی کرد. Teixeira گفت که “انتظارات متوسط” سازمان را برآورده می کند، اما همچنین نشان دهنده تمایل موزیلا برای آزمایش با این مدل های تجاری است. با محصولی مانند MDN که سابقه بسیار طولانی دارد، موزیلا باید مراقب نحوه مدیریت آزمایشی مانند این باشد، زیرا به راحتی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و نام تجاری خود را نیز خدشه دار کند، چیزی که بیکر تأیید کرد. او گفت: “ما واقعا مصمم بودیم که MDN را به خاطر آنچه هست ارج بگذاریم و مطمئن شویم که آنچه اضافه می کنیم واقعاً یک سرویس برتر است.”

با این حال، در حالی که موزیلا به گسترش محصولات خود ادامه می دهد، برای بسیاری از مردم، برند آن مترادف با فایرفاکس باقی مانده است. هم بیکر و هم تکسیرا تاکید کردند که موزیلا به سرمایه گذاری در فایرفاکس ادامه خواهد داد و تکسیرا به ویژه تاکید کردند که فرصت های زیادی برای رشد در موبایل می بیند. اما بیکر همچنین خاطرنشان کرد که می‌خواهد موزیلا از چیزی جهانی‌تر از آن دفاع کند. «آنچه در مورد برند موزیلا پیدا کردم
این است که امید را القا می کند، نشان دهنده آرزو است. من در چند سال گذشته آن را آزمایش کرده‌ام، زیرا می‌دانستیم که فایرفاکس یک برند جهانی است – که به سختی می‌توان آن را به دست آورد، به خصوص برندی که 20 سال دوام آورده است – اما من برند موزیلا را در سطح جهانی آزمایش کردم و چند چیز را پیدا کردم. : این یک برند جهانی است، به اندازه فایرفاکس شناخته شده نیست، اما بیش از آنچه انتظار دارید شناخته شده است.

او استدلال کرد، اما مردم چیزهای بیشتری از موزیلا می خواهند. به هر حال، تعمیر فایرفاکس (که مسلماً موزیلا انجام داده است) و رقابت با اج و یک چیز است، رقابت با و گوگل و بازگرداندن حس عاملیت به کاربران در حالی که حفظ حریم خصوصی و امنیت شما بسیار سخت است، چیز دیگری است. برخط. “[The internet] است او در مورد وضعیت فعلی اینترنت می‌گوید که توسط تعداد انگشت شماری از سازمان‌ها کنترل می‌شود که من را هدف قرار داده‌اند، طراحی شده‌اند تا مرا وادار به انجام کاری، خرید چیزی، باور چیزی، انجام نوعی اقدام کنند.» «آنچه در حال حاضر نداریم، و چرا انرژی زندگی‌ام را اینجا در موزیلا صرف می‌کنم – ما آن قدرت را نداریم که از طرف من کار کند، به دنیا دست درازی کند، به دنبال چیزی باشد که به دنبالش هستم یا بر جهان تأثیر بگذاریم. ، یا یافتن چیزهایی که می خواهم یا نماینده من هستند. هدفش من است و هیچ انسانی منابع لازم برای درک واقعی، پاسخ یا مراقبت از آنچه در حال وقوع است را ندارد.» با این حال، بدون راه‌حل برای حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین، سخت است ببینیم چه چیزی در آینده رخ می‌دهد. «حریم خصوصی و امنیت لازم است. ما در حال حاضر به آنها نیاز داریم. مردم از آنها آگاه هستند. اما من فکر می‌کنم همانطور که ما این کار را انجام می‌دهیم و می‌توانیم این نوید را نشان دهیم که یک مدل متفاوت از این فناوری چگونه به نظر می‌رسد، سپس مردم می‌توانند آن را ببینند و آن را انتخاب کنند.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Sound Ventures نیمی از سرمایه جدید 240 میلیون دلاری هوش مصنوعی خود را به سه شرکت متصل کرده است

موزیلای امروزی یکی از مواردی است که به خوبی فراتر از مرورگر به نظر می رسد. این لزوماً جدید نیست، اما فکر نمی‌کنم هرگز واضح‌تر از این بوده باشد. این بدان معناست که هم طرف شرکتی موزیلا و هم بنیاد اکنون تمرکز خود را به موضوعات جدید تغییر می دهند. “در این لحظه احساس خوب و به خصوص خوب است که در سازمانی باشید که گفت ما باید کارها را از ابتدا متفاوت انجام دهیم، و سپس از خود بپرسیم که انجام کارها به گونه ای متفاوت به چه معناست. اکنون و در طول یک دهه آینده،” سورمن از بنیاد موزیلا گفت. بنابراین ما این زبان «فصل بعدی» یا «25 سال آینده» را داریم که در آن استفاده می کنیم [our report] و این نوعی شعر چیزی است که شما در گزارشی از این قبیل می گویید. اما با تغییر در تمرکز بنیادها به و سوال گسترده تر در مورد اینکه تفاوت عصر امروز و عصر فناوری فردا به چه معناست، این احساس را نیز دارد.

اخیراً این به معنای راه‌اندازی Mozilla Ventures است، یک صندوق سرمایه‌گذاری 35 میلیون دلاری که این سازمان قصد دارد از آن برای سرمایه‌گذاری روی محصولات و بنیان‌گذارانی که می‌خواهند اینترنت بهتر و با احترام به حریم خصوصی بسازند، استفاده کند. او گفت: «ما این اهرم بزرگ را برای تبدیل شدن به یک سازمان محصول عام المنفعه داریم. و این در حال گسترش به مناطق سطحی جدید است. اما از سوی دیگر، یکی از عمیق ترین چیزها در مورد موزیلا، این نوع رویکرد جامعه، این رویکرد حرکتی یا رویکرد اکوسیستمی است. با این حال، در حالی که موزیلا توانست فایرفاکس را با یک تیم کوچک راه اندازی کند و دوگانه Mozilla Corporation/Foundation خود را ایجاد کند، تکرار آن برای بنیانگذاران دشوار است. ما با بنیان‌گذاران، افرادی که از مدرسه خارج می‌شوند، انواع افرادی که می‌گفتند: «آره، ما می‌خواهیم کاری انجام دهیم که به تغییر این موضوع کمک کند، برخورد می‌کردیم، اما چگونه می‌توانیم در واقع به آن سمت برویم و نه اینکه فقط به آنچه که هست بازگردیم. سورمن گفت: در صنعت فناوری اشتباه می کنیم. به هر حال، شرکت‌های ریسک‌پذیر سنتی، می‌خواهند بازدهی بزرگی را در سرمایه‌گذاری‌های خود ببینند – و هر چه زودتر، بهتر. سورمن تاکید کرد که موزیلا ونچرز نیز برای ایجاد بازده است، اما می‌تواند صبور باشد و روی بنیان‌گذارانی سرمایه‌گذاری کند که ارزش‌های آن را به اشتراک بگذارند. در سال آینده، بنیاد موزیلا چند ابتکار جدید را با هدف اکوسیستم فناوری گسترده تر راه اندازی خواهد کرد.

و در حالی که Mozilla Ventures یکی از رویکردها است، بیکر انتظار دارد که ما شاهد انجام کارهای بیشتری در این زمینه در چند سال آینده باشیم، تا حدی از طریق همکاری با سازمان‌های بیشتری که چشم‌انداز آن را به اشتراک می‌گذارند.

او گفت: “من با افراد زیادی روبرو شدم که آرزوی مشترکی برای غنای اینترنت دارند – اما بهتر یا کمتر ترسناک – و می خواهند با سازمانی که این کار را انجام می دهد ارتباط برقرار کنند.” من یک فرضیه دارم که شکل جدیدی از جامعه منبع باز وجود دارد که باید بخشی از موزیلا و مدل عملیاتی بزرگتر ما باشد. موزیلا چیست؟ ما سازمان‌ها و کارمندان متفاوتی داریم، اما به طور فزاینده‌ای، باید به آن‌ها نیز وابسته باشیم، ارتباط داشته باشیم و به‌عنوان مجموعه بزرگ‌تری از افرادی که می‌خواهند چیزی متفاوت تنظیم شود، معرفی و معرفی شویم.»

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JHu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *