نحوه استفاده از انجمن های واتس اپ در آیفون

زمان مطالعه: 7 دقیقه

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که مجبور شوید پیام ها را بین چندین گروه در واتس اپ مدیریت و ارسال کنید؟ این می تواند یک فرآیند خسته کننده باشد، به طوری که احتمال انتقال پیام های اشتباه یا ناخواسته توسط کاربران بسیار زیاد است. متا یک ویژگی جدید Communities را در واتس اپ برای مدیریت این موضوع ارائه کرده است. در این مقاله نحوه ایجاد و استفاده از Community در را توضیح خواهم داد!

این ویژگی در ماه های آینده برای تمامی کاربران iOS در دسترس خواهد بود. برای اطمینان از اینکه واتس اپ شما دارای انجمن است، باید اطمینان حاصل کنید که برنامه به آخرین نسخه خود به روز شده است.

انجمن های واتس اپ چیست؟

برای توضیح اینکه دقیقاً Whatsapp Communities چیست و چرا مهم است، باید مثالی را بیاورم. اگر صاحب کسب و کاری هستید که چندین بخش را اداره می کنید، برای کسب و کار شما مهم است که با ارتباطات کارآمد عمل کند. با این حال، اگر بخش‌های مختلفی که زیر نظر شما کار می‌کنند نتوانند اطلاعات را مستقیماً به یکدیگر منتقل کنند، یا باید از طریق شما یا از طریق چند نفر بین بخش‌ها ارتباط برقرار کنند.

با دومی، موضوع اطلاعات نادرست مطرح می شود. تا زمانی که بر آن نظارت نکنید، هرگز نمی توانید مطمئن شوید که اطلاعات ارسال شده بین چندین بخش صحیح است. بنابراین، اگر یک بخش ثانویه ایجاد کنید که تنها هدف آن تسهیل انتقال کارآمد اطلاعات بین همه بخش‌ها باشد، می‌توانید مطمئن باشید که ارتباط مختل نمی‌شود. از طریق این مثال، ویژگی Communities را به عنوان تسهیل کننده اطلاعات در نظر بگیرید.

تفاوت بین گروه ها و انجمن های WhatsApp

یک گروه معمولی WhatsApp به شما امکان می دهد در یک مکالمه شرکت کنید. این می تواند یک گروه خانواده، دوستان یا محل کار باشد. تعداد کل اعضایی که می توانید به یک گروه اضافه کنید 1024 است.

از سوی دیگر، یک انجمن واتس اپ فضای بزرگ تری است که به طور موثر مکالمات بین چندین گروه را زیر ر خود مدیریت می کند. گروه هایی با علایق مشابه (ورزشی، مالی، فنی و غیره) را می توان گرد هم آورد و تعداد کل اعضایی که می توانید به انجمن اضافه کنید 5000 نفر است.

این ویژگی جدید فرصت های زیادی را برای صاحبان مشاغل کوچک، شرکت ها و سازمان های دولتی باز می کند. این به شما امکان می دهد تا 50 گروه را اضافه کنید! اکنون، بیایید بیشتر درک کنیم که انجمن ها برای چه چیزی می توانند استفاده شوند و چگونه می توانید یکی را ایجاد کنید.

انجمن های واتس اپ برای چه مواردی استفاده می شوند؟

برای اینکه بفهمید از انجمن های واتس اپ برای چه استفاده می شود، بهتر است از مثالی استفاده کنید که متا برای کاربران خود آورده است. متا نمونه ای از والدین در یک مدرسه یا کارگران در دفاتر کوچک ارائه کرده است. اساسا، این به روز رسانی برای “گروه های نزدیک” در نظر گرفته شده است. جوامع ابزارهای سازمانی بیشتری را برای مدیریت مکالمات در اختیار کاربران قرار می دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه برش صفحات PDF در Adobe Acrobat

به گفته متا، این ویژگی ساختار و سازماندهی بیشتری را در اختیار گروه ها و زیر گروه های پیچیده قرار می دهد. شرح انجمن و فهرستی از گروه‌های تحت یک انجمن خاص وجود خواهد داشت. کاربران می توانند برای مکالمات هدفمندتر به گروه مورد نظر خود بپیوندند.

نحوه ایجاد یک انجمن در واتس اپ در آیفون

  1. باز کن واتس اپ در آیفون شما
  2. انتخاب کنید برگه جوامع در مرکز پانل پایین.
    این دکمه جایگزین دکمه دوربین وسط قبلی می شود.
  3. ضربه زدن یک انجمن راه اندازی کنید.
    اگر برای اولین بار است که از آن استفاده می کنید، دستورالعمل های موجود در پاپ آپ را بخوانید و ضربه بزنید شروع کنید.
  4. شما باید تمام اطلاعات مربوط به انجمن جدید WhatsApp را وارد کنید. این شامل نام جامعه و شرح. پس از وارد کردن تمام اطلاعات مورد نیاز، روی ضربه بزنید بعد.
  5. می‌توانید گروه‌های جدیدی برای افزودن به انجمن WhatsApp ایجاد کنید یا گروه‌های موجود را اضافه کنید.
  6. وقتی همه گروه‌های مورد نیاز به انجمن اضافه شدند، می‌توانید آن را انتخاب کنید ایجاد کردن گزینه. این گزینه را در گوشه سمت راست بالای صفحه خواهید دید.

    نحوه ایجاد انجمن در واتساپ در آیفون

تبریک می گویم! انجمن جدید WhatsApp شما ایجاد شده است و آماده استفاده است. با این حال، در اینجا باید به چند نکته توجه داشت.

  • اولاً، اگر گروه‌های موجود را به انجمن اضافه می‌کنید، باید مدیر گروه باشید.
  • ثانیاً، به طور پیش‌فرض گروهی را در داخل انجمن پیدا خواهید کرد. به این می گویند گروه اطلاعیه. اگر پیامی را به گروه اعلان ارسال کنید، برای همه زیر گروه ها و اعضای مربوطه آنها در انجمن پخش می شود.

چگونه انجمن های WhatsApp برای مدیران و اعضا کار می کنند

البته واتس اپ هم برای ادمین ها و هم برای اعضای گروه متفاوت عمل می کند. ادمین ها از امتیازات بیشتری مانند افزودن یا حذف اعضا و ایجاد/افزودن ادمین های بیشتری برخوردار هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، انجمن‌های واتس‌اپ برای ادمین‌ها در مقایسه با نحوه عملکرد اعضای معمولی متفاوت عمل می‌کنند.

بیایید نگاهی به راه‌های مختلف استفاده از انجمن‌های واتس‌اپ بیندازیم، بر اساس اینکه آیا مدیر یا عضو هستید.

برای ادمین ها

اطلاعیه ها: به عنوان یک ادمین، از امتیاز کامل برای ارسال اطلاعیه ها در گروه های مختلف برخوردار خواهید بود. می‌توانید یک اعلامیه را در گروه‌های فردی یا مستقیماً به گروه اعلامیه ارسال کنید. هر متنی که به گروه اعلان ارسال کنید برای همه اعضای هر گروه منفرد پخش خواهد شد. این مورد برای ارسال یادداشت‌های صوتی، اسناد یا رسانه‌هایی مانند تصاویر و ویدیوها نیز صادق است.

افزودن ادمین ها: اگر مدیر هستید، می‌توانید مدیران بیشتری را برای انجام امور تجاری اضافه کنید، مانند اشتراک‌گذاری اعلامیه‌ها. برای ادمین کردن یک عضو، می توانید اعضا را در صفحه اصلی انجمن مشاهده کنید و با گزینه مناسب آنها را به عنوان مدیر تبدیل کنید.

دعوت از اعضا: ادمین حق دعوت از اعضای جدید به انجمن واتس اپ را برای خود محفوظ می دارد. آنها همچنین می توانند پیوند مربوطه انجمن را با سایر اعضا در واتس اپ به اشتراک بگذارند. با این حال، اعضای اضافه شده از طریق پیوند فقط می توانند به انجمن اصلی بپیوندند. برای پیوستن به گروه های فردی، آنها باید توسط ادمین های زیر گروه های مربوطه دعوت شوند.

حذف اعضا: اگر فردی از سازمان شما خارج شده است، می‌توانید به راحتی او را از انجمن حذف کنید. برای انجام این کار، باید لیست اعضای انجمن را بررسی کنید و روی مخاطب آن شخص ضربه بزنید. با این کار لیستی از گزینه ها به طور خودکار ظاهر می شود، از جمله حذف آنها از گروه بزرگتر.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه حل برتر برای اندروید که مخاطبین را ذخیره نمی کند

برای اعضا

اگرچه سایر اعضای گروه به اندازه ادمین ها گزینه های زیادی نخواهند داشت، اما همچنان از آزادی نسبتا مناسبی در انجمن برخوردار خواهند بود. به عنوان یک عضو، می‌توانید گروه اعلامیه را برای همه فایل‌ها، اسناد، رسانه‌ها و پیام‌های متنی مربوطه از مدیران مرکزی بررسی کنید.

پیوستن به یک گروه: اگر به تازگی به انجمنی اضافه شده اید اما عضو هیچ گروه فرعی نیستید، می توانید از مدیران گروه درخواست کنید تا به آن گروه خاص بپیوندند. برای این کار می توانید لیست زیر گروه ها را مرور کنید، گروه مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه درخواست را پیدا کنید. برای اعضایی که بخشی از یک زیرگروه هستند اما می‌خواهند به زیر گروه دیگری در انجمن بپیوندند، روش یکسان باقی می‌ماند.

ترک یک گروه یا انجمن: ترک یک گروه یا انجمن در واتس اپ از همان روشی استفاده می کند که قبلا برای ترک گروه ها در واتس اپ استفاده می شد. با باز کردن جزئیات گروه، پیمایش به پایین و یافتن گزینه خروج از گروه، می‌توانید گروه‌هایی را که دیگر به شما مرتبط نیستند، ترک کنید. می توانید از همین روش برای ترک انجمن بزرگتر نیز استفاده کنید.

ترک یک گروه بدون ترک انجمن: این نسبتاً ساده است. با اسکرول کردن به پایین جزئیات گروه و یافتن گزینه مربوطه، می‌توانید هر تعداد از گروه‌های فردی را در یک انجمن به دلخواه خود بگذارید. به خاطر داشته باشید که این فقط شما را از آن گروه خاص حذف می کند. همچنان می‌توانید به ویژگی‌های انجمن، مانند «گروه اعلامیه» دسترسی داشته باشید.

در حالی که ویژگی Communities ممکن است حرکتی جسورانه در مسیر درست برای Meta به نظر برسد، آیا واقعاً همان طور که در نظر گرفته شده عمل می کند؟ به یاد داشته باشید که هر پلتفرم رسانه اجتماعی با تجربه کاربری خود شروع و اجرا می شود. اگرچه بسیاری از ویژگی‌های جدید برای پشتیبانی از انجمن‌های واتس‌اپ ارائه خواهند شد، آیا احتمال به هم ریختگی واتس‌اپ در پایان اجرای ویژگی وجود دارد؟

به عنوان مثال، فیس بوک را در نظر بگیرید. در حالی که یافتن آپارتمان‌ها برای چند مؤلفه مانند بازار و گروه‌ها مفید است، پلتفرم رسانه‌ای که زمانی غول‌پیکر بود، اکنون از نظر اکثر کاربران هزاره منسوخ شده است. بخشی از این سقوط به دلیل از بین رفتن سادگی و ظرافت آن است. کارکردن فیس بوک دیگر آنقدر روان نیست.

از طرف دیگر، استفاده از واتس اپ همچنان به سادگی متکی بود. با معرفی گروه‌های متعدد در گروه‌ها، احتمال کمی وجود دارد که افراد از تعداد فزاینده‌ای از افراد در یک انجمن ناامید شوند. این می‌تواند منجر به قطع صدای پیام‌های افراد یا در بدترین حالت، دور شدن از واتس‌اپ شود.

با چند ویژگی اضافی برای ادمین ها یا اعضا، مانند اجازه دادن به ادمین ها یا اعضای خاص برای ارسال پیام در یک گروه، Meta می تواند از نویز و درهم ریختگی احتمالی که فیس بوک اکنون به آن بدنام شده است جلوگیری کند. در نهایت، کاربران با استفاده از رسانه های اجتماعی خود، حریم خصوصی و آزادی را می خواهند.

به طور خلاصه، در ویژگی Communities پتانسیل وجود دارد. با این حال، نحوه پیاده سازی و استفاده متا از این پتانسیل، سرنوشت واتس اپ را تعیین می کند.

واتس اپ ویژگی های انجمن و دیگر گروه ها را اعلام می کند

جمع بندی

من، برای اولین بار، معتقدم که متا باید چند تغییر اضافی ایجاد کند تا جوامع را ارزشمند کند و از سروصدای احتمالی که می تواند ایجاد کند جلوگیری کند. با این وجود، این یک به روز رسانی جالب است، و من دوست دارم نظرات شما را در این مورد در بخش نظرات زیر بشنوم!

ادامه مطلب:

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TrV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *