نحوه انتخاب نوار صوتی مناسب برای تلویزیون

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه انتخاب نوار صوتی مناسب برای تلویزیون
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اگر تلویزیون 4K قدیمی دارید، ممکن است با صدا مشکل داشته باشید. در زمان امروز، تقریباً تمام محتوای موجود در پلتفرم‌های با ترکیب Dolby Atmos برای تجربه صدای فراگیر فراگیر ارائه می‌شود. بنابراین بله، می توانید با استفاده از آن به تلویزیون OLED ارتقا دهید HDR10 و Dolby Vision.

اما برای ارتقای واقعی تجربه صوتی خود، به نوار صوتی نیاز دارید که کاملاً تکمیل کننده تلویزیون شما باشد. بنابراین اگر می‌خواهید روی نوار صوتی سرمایه‌گذاری کنید، در اینجا چند فاکتور مهم وجود دارد که باید هنگام انتخاب نوار صوتی مناسب برای تلویزیون خود در نظر بگیرید.

1. بررسی شکل و اندازه نوار صدا

قبل از پرداختن به جزئیات فنی، اجازه دهید با نمای بیرونی نوار صوتی شروع کنیم. درست مانند نحوه در نظر گرفتن اندازه تلویزیون قبل از خرید، باید شکل و اندازه نوار صوتی را نیز بررسی کنید. شما باید ابعاد پایه یا قفسه تلویزیون خود را اندازه بگیرید تا آن را با ابعاد نوار صوتی خود مقایسه کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به حرکت رانندگان، از فضای کافی در زیر نوار صوتی اطمینان حاصل کنید. دلیل آن این است که همه ساندبارها از نصب روی دیوار پشتیبانی نمی کنند. بنابراین، قبل از در نظر گرفتن نوار صوتی، باید پشتیبانی از نصب روی دیوار را بررسی کنید.

2. بررسی تعداد کانال ها

هر زمان که مشخصات یک نوار صوتی را می خوانید، ممکن است تعداد کانال ها کمی شما را ناامید کند. به عنوان مثال، اگر نوار صوتی دارای 2.1 کانال باشد، دارای 2 بلندگو و 1 ساب ووفر است. به طور مشابه، یک نوار صوتی خاص سونی با 7.1.2 کانال به این معنی است که دارای 7 بلندگوی معمولی در سطح گوش یا نزدیک به آن، 1 ساب ووفر و 2 بلندگو است که سعی می‌کنند صدا را طوری ایجاد کنند که انگار از بالای سر شما می‌آید. به طور معمول، ذکر دو شماره یا سه شماره کانال ها بیشتر به کل نوع و تعداد بلندگوها در نوار صوتی مربوط می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین درایو دی وی دی خارجی برای مک بوک ها و اولترابوک های ویندوز

همچنین می‌توانید به نوارهای صوتی 5.1.2 کانالی که از فرمت‌های Dolby Atmos یا DTS:X پشتیبانی می‌کنند نگاه کنید. اما مهمترین کانال کانال مرکزی است که دیالوگ واضح را خروجی می دهد. بنابراین، اگر می خواهید هنگام تماشای محتوا، دیالوگ ها را به وضوح بشنوید، بهترین گزینه این است که به سراغ نوار صوتی 3.1 کانال بروید. توجه داشته باشید که اندازه نوار صوتی با تعداد کانال ها افزایش می یابد.

همچنین می‌توانید پست ما را بخوانید که در آن بهترین گزینه‌ها برای نوارهای صوتی با پشتیبانی از Dolby Atmos را فهرست می‌کنیم.

3. بررسی کنید که آیا نوار صدا فعال یا غیرفعال است

دو نوع نوار صوتی موجود است – نوار صوتی فعال و نوار صوتی غیرفعال. بزرگترین تفاوت بین این دو این است که نوارهای صوتی Active نیازی به تکیه بر گیرنده یا تقویت کننده خارجی جداگانه ندارند. آنها قبلاً دارای یک تقویت کننده هستند که استفاده از آن را با فیلم و موسیقی آسان تر می کند. برای دستیابی به جلوه صدای فراگیر، نیازی به اتصال چند بلندگو ندارید. از طرف دیگر، نوار صوتی Passive به دلیل عدم وجود آمپلی فایر باید به چندین بلندگو متصل شود تا خروجی صدای بهتری داشته باشد.

با نوار صوتی Passive، می‌توانید بلندگوهای جداگانه را در تنظیمات سینمای خانگی خود ارتقا دهید. از طرف دیگر، اگر نوار صوتی Active خراب شود، باید یک نوار جدید تهیه کنید. بنابراین، نوار صوتی Passive در آینده مقاوم‌تر است.

4. گزینه های اتصال را بررسی کنید

پس از کیفیت صدا، باید روی گزینه های اتصال موجود با نوار صوتی خود تمرکز کنید. اگر چندین دستگاه مانند Apple TV 4K، پخش کننده بلوری 4K، کنسول و ست تاپ باکس دارید، باید هنگام خرید نوار صوتی به دنبال آن گزینه های اتصال خاص در دسترس باشید. بهتر است نوار صوتی شما از HDMI ARC یا کانال بازگشت صوتی پشتیبانی کند. این کار با حذف نیاز به کابل های زیاد برای اتصال دستگاه های شما کمک می کند. به عنوان مثال، می توانید مستقیماً Apple TV 4K خود را با پورت HDMI ARC در نوار صوتی خود با استفاده از یک کابل HDMI متصل کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین بلندگوی JBL برای همه موارد

اما توجه داشته باشید که HDMI ARC صدای Dolby Digital Plus و Dolby Atmos را فقط از پلتفرم‌های پخش جریانی مانند ، Prime Video، Hulu و چند مورد دیگر پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر به جمع‌آوری بلوری و بلوری 4K علاقه دارید، به نوار صوتی نیاز دارید که از eARC یا کانال بازگشت صوتی پیشرفته پشتیبانی کند. یک پورت HDMI eARC با ارسال صدای بدون افت کیفیت بالاتر مانند Dolby TrueHD، Dolby Atmos، DTS-HD Master Audio و DTS:X از طریق نوار صوتی شما با سرعت 38 مگابیت بر ثانیه کمک می کند.

در نهایت، پشتیبانی از اتصال بلوتوث می تواند کمک بزرگی برای اتصال تلفن یا سایر پخش کننده های رسانه قابل حمل برای پخش موسیقی با استفاده از نوار صوتی باشد.

5. پشتیبانی از دستیار صوتی را بررسی کنید

این یک انتخاب اختیاری است، اما یک انتخاب ذهنی است. دستیارهای صوتی مانند Alexa، Siri و Google Assistant به شما کمک می کنند چندین وسیله هوشمند را در خانه خود، از جمله نوار صوتی، متصل و مدیریت کنید. بنابراین اگر می خواهید پخش صدا را در نوار صوتی خود به صورت بی سیم کنترل کنید یا بزرگانی دارید که استفاده از کنترل از راه دور برایشان مشکل است، پشتیبانی از دستیارهای صوتی چیزی است که باید در نوار صوتی جستجو کنید.

می‌توانید پست ما را بخوانید که بهترین نوارهای صوتی را با پشتیبانی Google Assistant پیشنهاد می‌کند.

آنچه برای شما مناسب است را انتخاب کنید

با در نظر گرفتن تمام عوامل ذکر شده در بالا، می توانید بهترین نوار صوتی را برای تنظیم خانه خود انتخاب کنید که تمام کادرهای مناسب را بررسی می کند و بهترین ارزش را برای پول شما ارائه می دهد.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oAm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *