نحوه فعال کردن ردیابی اشعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ردیابی پرتو یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های کارت گرافیک در سال‌های اخیر است که به ‌های پشتیبانی‌شده اجازه می‌دهد تا از افکت‌های نور و سایه فوق‌العاده واقعی برای غوطه‌وری بهتر استفاده کنند.

اما چگونه می توان ردیابی پرتو را فعال کرد؟ ما این راهنما را برای کمک ایجاد کرده ایم. این روند برای هر بازی کمی متفاوت خواهد بود، اما نه آنقدر که این راهنما برای فعال کردن فناوری مفید نباشد.

توجه به این نکته مهم است که ردیابی پرتو توسط هر شخصی پشتیبانی نمی شود. شما باید به صورت آنلاین بررسی کنید که آیا کارت گرافیک شما سازگار است یا خیر، حداقل به یک پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 2000 یا AMD Radeon RX 5000 Series نیاز است.

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا نحوه فعال کردن ردیابی پرتو آمده است.

آنچه شما نیاز دارید

  • کارت گرافیکی که از ردیابی اشعه پشتیبانی می کند
  • یک بازی سازگار

نسخه کوتاه

  1. درایور کارت گرافیک خود را به روز کنید
  2. بررسی کنید که بازی انتخابی شما از ردیابی پرتو پشتیبانی می کند
  3. بازی خود را بوت کنید
  4. تنظیمات را باز کنید
  5. روی تنظیمات گرافیک کلیک کنید
  6. ردیابی اشعه را فعال کنید
  7. شروع به بازی کنید
  1. گام
    1

    درایور کارت گرافیک خود را به روز کنید

    قدم اول بیشتر یک احتیاط است تا یک بخش اساسی از فرآیند. به روز رسانی درایورهای گرافیکی اطمینان حاصل می کند که آخرین سیستم عامل را دارید. با انجام ندادن این کار، ممکن است از فعال کردن ردیابی پرتو برای بازی انتخابی خود جلوگیری کنید.

    اگر پردازنده گرافیکی Nvidia دارید، می توانید این کار را با استفاده از برنامه GeForce Experience انجام دهید. و برای کاربران AMD Radeon، به جای آن به نرم افزار AMD نیاز دارید: Adrenalin Edition. اگر رایانه شما آخرین نسخه را از دست داد، هر دو برنامه به شما دستور می دهند که درایورها را دانلود کنید.

  2. گام
    2

    بررسی کنید که بازی انتخابی شما از ردیابی پرتو پشتیبانی می کند

    Ray Tracing توسط همه بازی ها پشتیبانی نمی شود، به خصوص اگر چند سال پیش عرضه شده باشد یا ناشر اصلی به آن متصل نباشد. با کلیک بر روی این لینک می توانید بررسی کنید که آیا یک بازی توسط فناوری ردیابی پرتو Nvidia پشتیبانی می شود یا خیر.

    متأسفانه، تعیین اینکه آیا ردیابی پرتو توسط پردازنده گرافیکی AMD شما پشتیبانی می‌شود یا نه، کمی دشوارتر است، اما باید بتوانید از طریق وب‌سایت رسمی هر بازی بررسی کنید.

  3. گام
    3

    بازی خود را بوت کنید

    هنگامی که تأیید کردید که بازی شما از ray tracing در کارت گرافیک رایانه شخصی شما پشتیبانی می کند، بازی را به طور معمول راه اندازی کنید.

  4. گام
    4

    تنظیمات را باز کنید

    وقتی منوی درون بازی را مشاهده کردید، دکمه یا برگه «تنظیمات» را بزنید. برخی از بازی‌ها از شما می‌خواهند که در عوض کلید Escape را بزنید.

  5. گام
    5

    روی تنظیمات گرافیک کلیک کنید

    سپس باید به تنظیمات گرافیک بروید.

  6. گام
    6

    ردیابی اشعه را فعال کنید

    اگر به پایین اسکرول کنید، در نهایت باید یک کلید برای ردیابی پرتو پیدا کنید. برخی از بازی‌ها، مانند Cyberpunk 2077، به شما امکان می‌دهند تا با گزینه‌هایی برای فعال کردن بازتاب‌های ردیابی پرتو، سایه‌های خورشید و سایه‌های محلی، با جزئیات بیشتری پیش بروید.

    همچنین گاهی اوقات این گزینه را دارید که سطح ردیابی پرتو را انتخاب کنید، با تنظیمات پیشرفته‌تر که بر GPU شما تأثیر بیشتری می‌گذارد اما منجر به تصاویر واقعی‌تر می‌شود.

  7. گام
    7

    شروع به بازی کنید

    اگر مطمئن شوید که تنظیمات را اعمال کرده اید، دفعه بعد که بازی را شروع می کنید باید بتوانید مزایای ردیابی پرتو را ببینید. شما باید بتوانید تنظیمات را با باز کردن منوی شروع تغییر دهید، فقط در صورتی که لازم باشد تعادل بین عملکرد و تصاویر را تغییر دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تمام باتری های جدید اپل تا سال 2025 از 100 درصد کبالت بازیافتی استفاده خواهند کرد

عیب یابی

گزینه ای برای ردیابی پرتو پیدا نمی شود

اگر از کارت گرافیک GeForce استفاده می کنید، ممکن است گزینه ردیابی اشعه در زیر “Nvidia RTX” ذکر شود. اگر باز هم نمی توانید گزینه مورد نظر را پیدا کنید، کارت گرافیک و بازی خود را دوباره بررسی کنید که واقعاً از این فناوری پشتیبانی می کند و مطمئن شوید که درایورهای گرافیک شما به روز هستند.

آیا ردیابی پرتو عملکرد FPS را کاهش می دهد؟

بله، فعال کردن ردیابی پرتو بر عملکرد و کاهش نرخ فریم تأثیر می گذارد. هر دو DLSS انویدیا و FSR AMD برای مقابله با این کاهش عملکرد مفید هستند. در غیر این صورت، ممکن است برای اطمینان از عملکرد پایدار، نیاز به کاهش تنظیمات گرافیکی یا وضوح تصویر داشته باشید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OyHSdl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *