نحوه نصب، به روز رسانی یا حذف برنامه ها با استفاده از Windows Package Manager در ویندوز 11

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه نصب، به روز رسانی یا حذف برنامه ها با استفاده از Windows Package Manager در 11
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اگر قبلاً از لینوکس استفاده کرده‌اید، می‌دانید که چگونه از رابط خط فرمان آن برای دسترسی به یک مخزن آنلاین و نصب برنامه‌ها بر روی رایانه خود استفاده کنید. به طور مشابه، ویندوز ابزاری به نام Windows Package Manager دارد که به توسعه دهندگان و کاربران قدرتمند با تجربه استفاده از ترمینال، نصب سریع برنامه ها را از فروشگاه مایکروسافت و مخزن مایکروسافت با تایپ چند دستور آسان می کند.

استفاده از Windows Package Manager (winget) برای نصب و مدیریت برنامه ها در ویندوز، به دلیل منحنی یادگیری شیب دار آن، می تواند برای کاربر عادی کمی دلهره آور باشد. اما لزوماً نباید اینطور باشد. برای آسان‌تر کردن این فرآیند، ما این راهنما را گردآوری کرده‌ایم که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید از Windows Package Manager برای نصب، به‌روزرسانی یا حذف سریع برنامه‌ها در ویندوز 11 استفاده کنید.

نحوه نصب Windows Package Manager در ویندوز 11

Windows Package Manager به طور پیش‌فرض روی همه نسخه‌های ویندوز از ویندوز 10، نسخه 1809 نصب می‌شود. می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر مطمئن شوید که قبلاً روی شما نصب شده است یا به سرعت آن را دانلود کنید.

مرحله 1: کلیدهای Windows + S را فشار داده و تایپ کنید خط فرمان. سپس از نتایج Command Prompt روی Run as administrator کلیک کنید.

گام 2: هنگامی که یک فرمان کنترل حساب کاربری (UAC) روی صفحه ظاهر می شود، روی Yes کلیک کنید.

مرحله 3: دستور زیر را در پنجره Command Prompt تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا بررسی کنید که آیا Windows Package Manager بر روی کامپیوتر شما نصب شده است یا خیر.

winget

اگر Windows Package Manager را روی سیستم خود نصب کرده باشید، لیستی از دیگر دستورات winget را مشاهده خواهید کرد و باید آماده باشید. از طرف دیگر، اگر قبلاً نصب نشده است، می توانید با کلیک بر روی دکمه دانلود زیر آن را دانلود کنید.

نحوه دانلود و نصب برنامه ها با استفاده از Windows Package Manager

Windows Package Manager می تواند به شما کمک کند برنامه ها را از فروشگاه مایکروسافت و مخزن مایکروسافت با هزاران برنامه شخص ثالث رایگان دانلود و نصب کنید. برای این کار، باید چند دستور را با استفاده از Command Prompt یا PowerShell اجرا کنید تا برنامه مورد نظر برای دانلود و نصب را پیدا کنید.

در اینجا نحوه انجام همین کار با استفاده از Windows Package Manager (winget) در رایانه شخصی خود آورده شده است.

مرحله 1: کلیدهای Windows + S را فشار داده و تایپ کنید خط فرمان. سپس از نتایج Command Prompt روی Run as administrator کلیک کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه دیدن پست هایی که در اینستاگرام لایک کرده اید

گام 2: هنگامی که یک فرمان کنترل حساب کاربری (UAC) روی صفحه ظاهر می شود، روی Yes کلیک کنید.

مرحله 3: دستور زیر را در پنجره Command Prompt تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا یکیشنی را که می خواهید نصب کنید پیدا کنید.

winget search <Name>

باید قسمت را با نام برنامه ای که می خواهید جستجو کنید جایگزین کنید. برای این مثال، ما به دنبال مرورگر Brave هستیم.

مرحله 4: از لیست برنامه هایی که ظاهر می شود، به دنبال برنامه ای که می خواهید نصب کنید بگردید و شناسه آن را کپی کنید.

مرحله 5: دستور زیر را در پنجره Command Prompt تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد بسته برنامه ای که می خواهید نصب کنید نشان داده شود. می‌توانید نویسنده، صفحه اصلی و URL دانلود برنامه را بررسی کنید تا صحت برنامه را تأیید کنید و مطمئن شوید که برنامه صحیح را دانلود می‌کنید.

winget show <Id>

باید قسمت دستور را با شناسه برنامه ای که در مرحله قبل کپی کردید جایگزین کنید. برای این مثال، ما به دنبال مرورگر Brave هستیم که شناسه آن Brave.Brave است.

مرحله 6: دستور زیر را در پنجره Command Prompt تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا برنامه مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید.

winget install <Id>

شما باید قسمت دستور را با شناسه برنامه ای که در مرحله 4 کپی کرده اید جایگزین کنید. برای این مثال، ما مرورگر Brave را نصب می کنیم که شناسه آن Brave.Brave است.

پس از انجام تمام مراحل ذکر شده در بالا، winget (مدیر بسته ویندوز) به طور خودکار برنامه را برای شما نصب می کند. اگر یک فرمان User Account Control (UAC) روی صفحه نمایش شما ظاهر شد، برای تکمیل نصب روی Yes کلیک کنید.

نحوه به روز رسانی برنامه ها با استفاده از Windows Package Manager

علاوه بر ارائه یک راه سریع برای دانلود و نصب برنامه ها، Windows Package Manager همچنین یک راه سریع و آسان برای پیدا کردن برنامه های قدیمی نصب شده در رایانه شخصی و به روز رسانی آنها برای شما ارائه می دهد. تنها پیش نیاز این است که برنامه هایی که می خواهید به روز کنید باید در مخزن مایکروسافت در دسترس باشند.

در اینجا نحوه یافتن و به‌روزرسانی سریع برنامه‌ها در رایانه شخصی ویندوز 11 خود با استفاده از Windows Package Manager آورده شده است.

مرحله 1: کلیدهای Windows + S را فشار داده و تایپ کنید خط فرمان. سپس از نتایج Command Prompt روی Run as administrator کلیک کنید.

گام 2: هنگامی که یک فرمان کنترل حساب کاربری (UAC) روی صفحه ظاهر می شود، روی Yes کلیک کنید.

مرحله 3: دستور زیر را در پنجره Command Prompt تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا winget بتواند تمام برنامه های قدیمی نصب شده در رایانه شما را جستجو کند.

winget upgrade

مرحله 4: از لیست برنامه هایی که ظاهر می شود، به دنبال برنامه ای باشید که می خواهید به روز کنید و شناسه آن را کپی کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Proton Mail به دنبال این است که جیمیل را با ویژگی های جدید سرنگون کند

مرحله 5: دستور زیر را در پنجره Command Prompt تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا برنامه مورد نظر شما به روز شود.

winget upgrade <Id>

شما باید قسمت دستور را با شناسه برنامه ای که در مرحله 4 کپی کرده اید جایگزین کنید. برای این مثال، ما OBS Studio را به روز می کنیم که شناسه آن OBSProject.OBSStudio است.

دستور ذکر شده در بالا به شما امکان می دهد برنامه ها را به صورت جداگانه به روز کنید. در همین حال، اگر می خواهید همه برنامه ها را با هم به روز کنید، دستور زیر را تایپ کنید و Enter را فشار دهید:

winget upgrade --all

نحوه حذف برنامه ها با استفاده از Windows Package Manager

درست مانند برنامه هایی که با استفاده از Windows Package Manager (winget) نصب می کنید، راهی برای حذف نصب برنامه ها از رایانه شخصی خود با اجرای چند دستور وجود دارد. در اینجا نحوه حذف سریع برنامه ها از رایانه ویندوز 11 خود با استفاده از Windows Package Manager آورده شده است.

مرحله 1: کلیدهای Windows + S را فشار داده و تایپ کنید خط فرمان. سپس از نتایج Command Prompt روی Run as administrator کلیک کنید.

گام 2: هنگامی که یک فرمان کنترل حساب کاربری (UAC) روی صفحه ظاهر می شود، روی Yes کلیک کنید.

مرحله 3: دستور زیر را در پنجره Command Prompt تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا winget بتواند تمام برنامه های نصب شده در رایانه شما را جستجو کند.

winget list

مرحله 4: اگر نمی توانید برنامه مورد نظر خود را مشاهده کنید، سعی کنید از یکی از دو دستور ذکر شده در زیر برای مرتب سازی برنامه های خود استفاده کنید.

winget list --name <Name>

این دستور به شما امکان می دهد برنامه ها را بر اساس نام آنها مرتب کنید. برای اینکه این دستور کار کند، باید قسمت دستور را با نام برنامه ای که می خواهید حذف کنید جایگزین کنید. برای این مثال می خواهیم Brave Browser را حذف نصب کنیم.

winget list --tag <Tag>

این دستور به شما امکان می دهد برنامه ها را بر اساس دسته بندی آنها مرتب کنید. برای اینکه آن کار کند، باید قسمت دستور را با دسته برنامه جایگزین کنید. برای این مثال، می‌خواهیم Brave Browser را حذف کنیم، که تگ پیش‌فرض آن باید مرورگر باشد.

مرحله 5: پس از پیدا کردن برنامه مورد نظر برای حذف، شناسه آن را کپی کنید.

مرحله 7: دستور زیر را در پنجره Command Prompt تایپ کنید. سپس Enter را فشار دهید تا برنامه مورد نظر شما حذف شود.

winget uninstall <Id>

شما باید قسمت دستور را با شناسه برنامه ای که در مرحله 4 کپی کرده اید جایگزین کنید. برای این مثال، ما می خواهیم مرورگر Brave را که شناسه آن Brave.Brave است حذف نصب کنیم.

مدیریت برنامه ها آسان تر شد

اکنون که می‌دانید Windows Package Manager چگونه کار می‌کند، از آن برای مدیریت مؤثر برنامه در رایانه شخصی ویندوز 11 خود استفاده کنید. Windows Package Manager همچنین تضمین می‌کند که برنامه‌های اصلی را بدون هرگونه کد مخربی که ممکن است داده‌ها یا حریم خصوصی شما را تهدید کند، روی رایانه شخصی خود نصب کنید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dRCaPX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *