نحوه گرفتن اسکرین شات در مک

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا شما یک کاربر مک هستید که از شما درخواست اسکرین شات از چیزی در دستگاهتان شده است؟ ممکن است خطایی ظاهر شود یا کاری باشد که در حال حاضر روی آن کار می کنید، شاید یک مرجع بصری باشد که می خواهید برای تاریخ بعدی ذخیره کنید. در زیر رویکردهای مختلف برای گرفتن اسکرین شات در مک را در اختیار شما قرار می دهیم.

رویکرد 1: تصویربرداری از کل صفحه (Command-Shift-3)

نحوه گرفتن اسکرین شات در Mac_Coll screen capture_20221114

اگر می خواهید یک قطعه واقعی از آنچه در حال حاضر روی صفحه خود می بینید بگیرید، این روشی است که باید دنبال کنید. این می تواند شامل نوار منو، پنجره واقعی یا باشد که روی صفحه دارید. این در صورتی است که بخواهید از چیزها “همانطور که هستند” تصویری بگیرید.

رویکرد 2: تصویربرداری انتخابی از صفحه (Command-Shift-4)

نحوه گرفتن اسکرین شات در Mac_Selective Screen Capture _20221114

اگر فقط می خواهید از یک منطقه خاص روی صفحه خود اسکرین شات بگیرید، این روش دوم برای شما مناسب است. با فشار دادن 3 کلید به طور همزمان، این فرصت را به شما می دهد که انتخاب کنید کجا عکس بگیرید. فقط باید از صفحه لمسی یا ماوس خود برای برجسته کردن و انتخاب منطقه استفاده کنید. علاوه بر این، برای تنظیمات بیشتر، می‌توانید این رویکرد را با گزینه‌های زیر ترکیب کنید.

  • نگه داشتن کلید shift: بعد از برجسته کردن یک ناحیه، اما قبل از رها کردن ترک‌پد، می‌توانید ارتفاع آن ناحیه را تنظیم کنید و همچنان عرض آن را حفظ کنید، زیرا سمت ناحیه انتخاب‌شده را قفل می‌کند.
  • کلید فاصله را فشار داده و نگه دارید: پس از برجسته کردن یک ناحیه، اما قبل از رها کردن ترک‌پد، به شما امکان می‌دهد اندازه اسکرین شات را حفظ کنید، اما همچنین به شما امکان می‌دهد را برای گرفتن عکس از صفحه تنظیم کنید.
  • کلید فاصله را فشار داده و رها کنید: نماد متقاطع به نماد دوربین تبدیل می‌شود و اکنون به شما امکان می‌دهد از یک پنجره باز به پنجره دیگر تغییر دهید و پنجره‌ای را که می‌خواهید قطعه‌ای از آن داشته باشید انتخاب کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Google Pixel Fold 2: آنچه می خواهیم ببینیم

رویکرد 3: تصویربرداری سفارشی از صفحه (Command-Shift-5)

نحوه گرفتن اسکرین شات در Mac_Customized Screen Capture _20221114

این میانبر با سیستم عامل Mac OS Mojave در دسترس قرار گرفت. این روش گزینه های بیشتری برای گرفتن اسکرین شات در اختیار شما قرار می دهد. یک پنجره کوچک در قسمت پایین صفحه نمایش شما ظاهر می شود که نمادهایی را برای انتخاب Capture Whole Screen، Capture Selected Window یا Capture Selected Part در اختیار شما قرار می دهد. همچنین به شما این فرصت را می دهد که نه تنها از صفحه نمایش خود عکس بگیرید، بلکه انتخاب کنید که آیا می خواهید کل صفحه را ضبط کنید یا قسمت انتخاب شده را ضبط کنید.

با Cleaner One Pro فضای دیسک را پاک کنید

برای ذخیره اسکرین شات ها به فضای دیسک بیشتری نیاز دارید؟ Cleaner One Pro اینجاست تا به شما کمک کند – برای رایگان!

Cleaner One Pro برنامه تمیز کردن دیسک همه کاره Trend Micro است. با آن، می توانید تنها با یک کلیک فضای ذخیره سازی خود را تجسم، مدیریت و آزاد کنید! این دارای بسیاری از ویژگی های عالی دیگر است که مطمئناً آنها را نیز دوست خواهید داشت. اگر شما به همان سرعتی که در زمان جدید بود کار نمی‌کند، باید Cleaner One Pro را امتحان کنید – و چرا نمی‌توانید با کلیک روی دکمه زیر آن را به صورت رایگان دانلود کنید؟

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین قاب محافظ آیفون 15 پرو مکس MagSafe در بریتانیا
5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tCA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *