نقض داده های واتس اپ باعث شده است که نزدیک به 500 میلیون پرونده کاربر برای فروش به فروش برسد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک پست در “فروم انجمن معروف هک” ادعا می کند که تقریباً نیم میلیارد رکورد نقض شده است و برای فروش قرار دارد.

این پست که منابع متعدد تایید کرده اند احتمالا درست است، ادعا می کند که یک پایگاه داده به روز و به روز 2022 از 487 میلیون شماره تلفن همراه استفاده شده در واتس اپ را می فروشد که حاوی داده های 84 کشور است.

این بدان معناست که تقریباً یک چهارم از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه واتس اپ در معرض خطر هستند.

نقض داده های واتس اپ

گفته می شود بیش از 32 میلیون از رکوردهای فاش شده مربوط به کاربران ایالات متحده است که 11 میلیون از کاربران بریتانیایی است. سایر کشورهای آسیب دیده عبارتند از: مصر (45 میلیون)، ایتالیا (35 میلیون)، عربستان سعودی (29 میلیون)، فرانسه (20 میلیون)، ترکیه (20 میلیون) و روسیه (10 میلیون).

به نظر می‌رسد که داده‌های تک تک کشورها قابل استفاده است، به طوری که مجموعه داده‌های ایالات متحده 7000 دلار و اعداد بریتانیایی برای رقم مشابهی برای سرانه 2500 دلار افزایش یافته است.

نگران‌کننده‌تر از همه، به نظر نمی‌رسد که این یک وعده توخالی باشد که برای تهدید شرکت متا طراحی شده است، با تقریباً 2000 شماره مشترک. سایبرنیوز در یک نمونه درخواست تایید شده که کاربران واتس اپ هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کانال های واتس اپ در مقابل کانال های تلگرام: تفاوت ها را بشناسید

شماره تلفن های فاش شده را می توان به دلایل مختلفی استفاده کرد، از جمله بازاریابی و فیشینگ، که اهمیت یک ابزار خوب محافظت از سرقت شناسه را برجسته می کند.

این اولین باری نیست که واتس اپ در زمینه امنیت داده ها سرفصل اخبار را به خود اختصاص می دهد و اگرچه ممکن است تنها نباشد، تاریخچه آن با آسیب پذیری ها و کلاهبرداری ها مواجه شده است.

TechRadar Pro برای بررسی صحت ادعاهای این فروشنده و نظر بیشتر با متا تماس گرفته است که در صورت دریافت و دریافت در اینجا پست می شود.

از طریق سایبرنیوز ()

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Tnt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *