هدفون جدید یاماها نوید صدای فوق العاده شفاف را می دهد (با قیمتی شگفت انگیز)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

یاماها پس از معرفی مجموعه جدیدی از های برتر با فناوری مغناطیسی مسطح، به ریشه های هدفون رده بالای خود باز می گردد.

YH-5000SE جدید اولین مجموعه قوطی‌های این برند ژاپنی است که برای بیش از 30 سال از درایورهای ارتودینامیک (برداشت یاماها از فناوری مغناطیسی مسطح) برخوردار است.

گوشواره‌های ممتاز همچنین دارای بدنه منیزیمی هستند و یاماها ادعا می‌کند که YH-5000SE «یکی از سبک‌ترین هدفون‌های سطح بالا در جهان» با وزن تنها 320 گرم است.

همانطور که SE در نام خود نشان می دهد YH-5000SE به عنوان “نسخه ویژه” عرضه می شود و با قیمت پیشنهادی 5700 دلار / 4799 پوند / 7499 دلار استرالیا عرضه می شود.

به نظر می‌رسد نسخه کمی ارزان‌تر به‌نظر می‌رسد، با نمایندگی‌های استرالیایی که در حال حاضر نسخه‌ی غیرخاصی را بدون برخی از همراه با نسخه محدود YH-5000SE عرضه می‌کنند، که هنوز هم 5999 دلار استرالیا قیمت دارد.

موارد اضافی اضافه شده در جعبه عبارتند از ایرپدهای چرم مصنوعی و جیر، دو نوع کابل با روکش نقره (3.5 میلی‌متر و 4.4 میلی‌متر) به‌علاوه یک پایه با ظاهر زیبا.

یک کابل اختیاری XLR (HXC-SC020) که به صورت بسته ارائه نمی شود، در عین حال هزینه 900 دلاری / 749 پوندی / 1350 دلار استرالیا را برای شما به ارمغان می آورد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین هدست بازی زیر 100 پوند در بریتانیا

هدفون‌های مغناطیسی ارتودینامیک یا مسطح به روشی مشابه هدفون‌های درایور دینامیک رایج‌تر عمل می‌کنند که در حال حاضر با استفاده از تعامل دو میدان مغناطیسی برای ایجاد حرکت بر بازار تسلط دارند.

جایی که آنها به تعویق می افتند این است که به جای داشتن درایورهایی که توسط یک سیم پیچ صدا “رانده” می شوند، دیافراگم شکلی را به هم متصل می کند، دیافراگم در کل منطقه خود رانده می شود. این امر تأثیر تکانه و ارتعاشات روی دیافراگم را کاهش می دهد و به هدفون کنترل دقیق تری بر صدای نهایی می دهد.

این تنظیم به این معنی است که اندازه قوطی معمولاً بزرگ‌تر و سنگین‌تر از چیزی است که در یک مجموعه هدفون معمولی پیدا می‌کنید، اما نتیجه این است که اعوجاج تقریباً به هیچ کاهش می‌یابد، با قوطی‌های مغناطیسی مسطح معمولاً صدای واضح‌تر و کنترل‌شده‌تری ارائه می‌دهند.


یاماها YH-5000SE روی پایه

(اعتبار تصویر: یاماها)

تجزیه و تحلیل: بازگشتی خوشایند برای فناوری هدفون بدون اعوجاج

ادیوفیل ها خوشحال می شوند! در حالی که برندهایی مانند Audeze و HiFiMAN شعله هدفون‌های درایور مغناطیسی Planar را روشن نگه داشته‌اند، سروصدای فزاینده‌ای برای یاماها برای بازگشت به ساخت قوطی‌های ارتودینامیک خود به وجود آمده است.

سازنده ژاپنی از این فناوری برای یک دوره بسیار کوتاه بین سال‌های 1975 و 1990 استفاده کرد، اما با گذشت زمان، به لطف صدای عالی بدون اعوجاج در مقایسه با اکثر هدفون‌های پویا، شهرت فزاینده‌ای در انجمن‌های hi-fi کسب کردند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  شش آلبوم صوتی فضایی که در این هفته از Apple Music به گوش شما می‌رسد

جایی که زمانی می‌توانستید یک جفت هدفون قدیمی HP-1 را با قیمت کمتر از 20 دلار انتخاب کنید، در دهه گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها با یک نمونه وضعیت خوب بوده‌اید که گاهی اوقات دست به دست می‌شوند برای صدها دلار.

برچسب قیمت مشکل‌ساز YH-5000SE به این معنی است که مخاطبان صوتی متوسط ​​شما با بودجه کم همچنان در eBay برای نمونه‌های بیشتری از هدفون‌های اورتودینامیک قدیمی رها می‌شوند – اما با این وجود عرضه آن‌ها امیدوار است که یاماها از این فناوری استفاده کند. مدل های جدید مقرون به صرفه تر، که می توانند رقبای جدی برای لیست بهترین هدفون ما باشند.

آیا در بازار برای چند قوطی جدید مقرون به صرفه تر هستید؟ راهنمای معاملات هدفون جمعه سیاه ما را بررسی کنید، که ما به طور مداوم در طول دوره به روز خواهیم کرد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DPIHLo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *