هر آنچه در مورد هیوندای آیونیک 6 EV 2023 می دانیم •

زمان مطالعه: 4 دقیقه

EV در ماه ژوئن معرفی شد، اما جزئیات کمی وجود دارد

هیوندای تازه عرضه شد جزئیات پنجشنبه در نمایشگاه خودروی لس آنجلس درباره Ioniq 6 2023، خودروی تمام الکتریکی که این شرکت کره ای در ماه ژوئن معرفی کرد. با برد تخمینی 340 مایل و تاریخ فروش در بهار 2023، پیگیری بسیار مورد انتظار کراس اوور Ioniq 5 یک گام دیگر به سوی هدف این شرکت برای سرعت بخشیدن به فناوری الکتریکی و خودروهای خودران در ایالات متحده تا سال 2025 است.

هیوندای سرمایه قابل توجهی را به سمت هدف خود قرار داده است. این شرکت اخیراً از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری خود در وسایل نقلیه خودران، خودروهای برقی و روباتیک خبر داده است تا به اهداف خود کمک کند.

پلت فرم Ioniq 6

Ioniq 6 بر روی پلت فرم E-GMP هیوندای قرار دارد، که همچنین زیربنای Ioniq 5 و خودروهای باتری الکتریکی تحت برند هیوندای، از جمله Kia EV6 و Genesis GV60 است.

هیوندای هیوندای آیونیک 6 را به عنوان رقیب تسلا مدل 3 معرفی کرده است. تا سال 2030، این شرکت می گوید که قصد دارد 17 مدل باتری-الکتریکی را معرفی کند و بیش از 1.8 میلیون خودروی برقی را در سراسر جهان بفروشد.

قدرت و سرعت

هیوندای 2023 IONIQ6

اعتبار تصویر: هیوندای

Ionic 6 دارای خط سقف بلند و کم و شکل دم قایق کمی است که به آن چیزی که هیوندای ادعا می کند “ضریب درگ فوق العاده کم” می دهد. Ioniq 6 با بسته باتری 77.4 کیلووات ساعتی به صورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ متحرک اختیاری عرضه می شود و تا 340 مایل برد دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 روش برای انتقال یادداشت ها از مک به مک

نسخه چهار چرخ متحرک 320 اسب بخار قدرت و 446 پوند فوت گشتاور از یک جفت موتور دوگانه واقع در جلو و عقب خودرو تولید می کند. هیوندای می‌گوید که Ioniq 6 می‌تواند از صفر تا 60 مایل در ساعت را در کمتر از 5 ثانیه طی کند، اما مشتریان به دلیل عملکرد، از برد خود صرف‌نظر می‌کنند.

Ioniq 6 با سیستم چهار چرخ متحرک حدود 310 مایل برد دارد. نسخه دیفرانسیل جلو 225 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور تولید می کند و بردی معادل 340 مایل خواهد داشت.

باتری و شارژ

هیوندای 2023 IONIQ6

اعتبار تصویر: هیوندای

هر دو نسخه Ioniq 6 دارای قابلیت شارژ سریع هستند و به لطف پلت فرم EGM-P از هر دو زیرساخت 400 ولت و 800 ولت پشتیبانی می کنند. این پلتفرم شارژ 800 ولتی را به صورت استاندارد ارائه می دهد، اما هیوندای می گوید که می تواند شارژ 400 ولتی را بدون آداپتور با استفاده از اینورتر و موتور برای تقویت 400 ولت به 800 ولت بپذیرد. در یک DC (350 کیلووات) هیوندای می گوید که Ioniq 6 می تواند تنها در 18 دقیقه از 10٪ به 80٪ شارژ برسد. در عرض پنج دقیقه، Ioniq 6 می‌تواند مسافتی حدود 65 مایل را با شارژر 350 کیلوواتی DC Fast ابی کند. برای شارژ خانگی، یک شارژر سطح 2 شارژ کامل Ioniq 6 را در کمتر از هفت ساعت شارژ می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین کنترلر PS5 برای بازی های FPS: COD Warzone، Apex Legends و موارد دیگر

مانند سایر خودروسازان، از جمله تسلا، هیوندای یک نرم افزار تهویه باتری را در Ioniq 6 قرار داده است. تهویه مطبوع می تواند زمان شارژ را برای شارژ سریع در سفرهای جاده ای کاهش دهد.

هنگامی که یک مکان شارژ وارد سیستم ناوبری می شود، سیستم تهویه باتری روشن می شود تا باتری برای حداکثر شارژ در کوتاه ترین زمان آماده شود.

Ioniq 6 همچنین دارای یک عملکرد ناوبری جدید است که مسیرهایی را با ایستگاه های شارژ EV در طول مسیر زمانی که باتری کم است ایجاد می کند. اگر یک ایستگاه شارژ از کار افتاده یا در حال استفاده باشد، سیستم به طور خودکار سایر ایستگاه های EV موجود را جستجو می کند و راننده را به آنجا می فرستد.

IONIQ 6 اولین مدل هیوندای است که به‌روزرسانی‌های OTA و عملکردهای V2L یا خودرو به بار (معروف به شارژ دوطرفه) را دریافت می‌کند. هیوندای می‌گوید که IONIQ 6 می‌تواند دستگاه‌های الکتریکی مانند دوچرخه‌های برقی، اسکوتر، تجهیزات کمپینگ یا خودروهای برقی سرگردان را شارژ کند.

مانند همه هیوندای‌ها، Ioniq 6 با انواع ویژگی‌های کمک راننده پیشرفته این شرکت، از جمله هشدار و اجتناب از برخورد از جلو، کمک اجتناب از عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی ​​و غیره عرضه می‌شود.

هیوندای هنوز قیمت Ioniq 6 را اعلام نکرده است و می گوید این جزئیات نزدیک به تاریخ فروش در بهار 2023 اعلام خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ceD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *