هند دستورالعمل هایی را برای جلوگیری از بررسی های جعلی در پلتفرم های تجارت الکترونیک صادر می کند •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

غول‌های فناوری که در حوزه تجارت الکترونیک هند می‌کنند، با بررسی‌های جعلی مواجه شده‌اند. امروز، رگولاتورهای کشور بالاخره با مجموعه قوانین جدیدی با هدف مهار آن پیش رفتند. دولت هند چارچوبی را برای جلوگیری از بررسی های جعلی و گمراه کننده در پلتفرم ها و پورتال های تجارت الکترونیکی که خدمات تور و مسافرت، رستوران ها، غذاخوری ها و کالاهای بادوام مصرف کننده ارائه می دهند، منتشر کرده است. این طرح ابتدا با تعدیل داوطلبانه شروع می شود و در صورت ادامه رشد مرورهای جعلی، به سمت الزامات اجباری پیش می رود. این بیش از یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که دهلی نو قوانین سخت‌تر تجارت الکترونیکی را برای محدود کردن بررسی‌های نادرست و رسیدگی به شکایات «تقلب گسترده» پیشنهاد کرد.

روز دوشنبه، دولت دستورالعمل‌هایی را برای محدود کردن بررسی‌های جعلی در پلتفرم‌های آنلاین اعلام کرد که از 25 نوامبر اجرایی می‌شود. وزارت امور مصرف‌کنندگان استانداردی با عنوان «IS 19000:2022» ایجاد کرده است که توسط اداره استاندارد کشور اداره می‌شود. استانداردهای هند (BIS).

طبق دستورالعمل‌ها، پلتفرم‌ها باید مدیران بازبینی را برای تعدیل مرورها با استفاده از ابزارهای خودکار یا به صورت دستی برای فیلتر کردن سوگیری‌ها و محدود کردن بررسی‌های جعلی تنظیم کنند. این چارچوب گفت که بررسی ها همچنین باید شامل تاریخ انتشار و رتبه بندی ستاره باشد.

مصرف کنندگان نباید اجازه داشته باشند نظرات خود را ویرایش کنند و از الفاظ ناپسند استفاده کنند. پلتفرم‌ها همچنین باید نویسندگانی را که بررسی‌های جعلی ارائه می‌کنند از انتشار چنین نظراتی در آینده محدود کنند.

نویسندگانی که نظرات خود را به صورت آنلاین ارسال می کنند، باید هویت خود را بر اساس پلتفرم ها تأیید کنند. طبق دستورالعمل ها، پلتفرم ها هویت مصرف کنندگان را از آدرس ، شماره تلفن، آدرس IP یا با استفاده از سیستم کپچا تأیید می کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  انفجار FTX فرصتی برای یادگیری است •

علاوه بر پلتفرم‌های آنلاین، دستورالعمل‌های جدید منتشر شده برای اشخاص ثالثی که در وب بررسی می‌کنند نیز اعمال می‌شود.

«تمام کشورهایی که تجارت الکترونیک در آن‌ها رواج و محبوب‌تر می‌شود، همه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. [online fake reviews]. عده ای قانون می گذارند، عده ای تدارک قانونی می دهند. اما من فکر می کنم ما اولین کشور هستیم و من این بیانیه را با توجه به دانش خود که در حال کار در آن هستم واجد شرایط می دانم [the] استاندارد، و ما مسیر استاندارد را در پیش خواهیم گرفت. روهیت کومار سینگ، وزیر امور مصرف‌کنندگان، گفت: ما نمی‌خواهیم صنعت را با بولدوزر تخریب کنیم… ابتدا به دنبال انطباق داوطلبانه خواهیم بود و سپس اگر تهدید به رشد خود ادامه دهد، شاید در آینده آن را اجباری کنیم – بسته به اینکه چه اتفاقی می‌افتد. در یک کنفرانس مطبوعاتی که در دهلی نو برگزار شد.

او گفت که این وزارتخانه از همه نهادهای تجارت الکترونیک می‌خواهد که این چارچوب را در اسرع وقت اتخاذ کنند و پس از رعایت استاندارد داده شده توسط BIS گواهینامه دریافت کنند. با این حال، دولت در حال حاضر پیروی از دستورالعمل ها را برای پلتفرم ها اجباری نکرده است.

اگر آن‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و در حال انجام عملی هستند که می‌توان آن را یک رویه تجاری ناعادلانه نامید، طبق مقررات قانون حمایت از مصرف‌کننده که با رویه‌های تجاری ناعادلانه سروکار دارد یا دادگاه مصرف‌کننده می‌تواند اقدام جزایی کند. وی خاطرنشان کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه مخفی کردن قرقره ها در فیس بوک روی دسکتاپ یا موبایل

این دستورالعمل‌ها نتیجه کمیته‌ای است که بخش امور مصرف‌کننده در ماه ژوئن برای توسعه این چارچوب تشکیل داد. این وزارتخانه گفت که این کمیته شامل سهامداران مختلف از جمله شرکت های تجارت الکترونیک، انجمن های صنعتی، سازمان های مصرف کننده و روسای حقوقی است.

پلتفرم هایی از جمله آمازون، فلیپ کارت و زوماتو بلافاصله برای اظهار نظر در مورد این حرکت در دسترس نبودند.

سینگ گفت Tata Sons، Amazon، Flipkart، Reliance Retail، Zepto، Blinkit، Google، Meta، Swiggy، Zomato و Meesho بخشی از بحث ها بودند و به دنبال خودتنظیمی نسبت به بررسی های جعلی بودند.

نهادهای جهانی از جمله سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) و کمیسیون تجارت فدرال در ایالات متحده در حال تلاش برای محدود کردن بررسی های گمراه کننده آنلاین هستند. با این وجود، بررسی‌های جعلی همچنان در پلتفرم‌هایی از جمله وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک در سراسر جهان ظاهر می‌شوند.

سال گذشته، آمازون مسئولیت خود را در مورد بررسی های جعلی منحرف کرد و اعلام کرد که بیش از 200 میلیون چنین بررسی های مشکوکی را در سال 2020 قبل از اینکه برای مصرف کنندگان ظاهر شوند مسدود کرده است. ناظر رقابت بریتانیا نیز سال گذشته آمازون و گوگل را در مورد بررسی های نادرست در پلتفرم های آنها مورد بررسی قرار داد. در ماه ژوئن، متا خط مشی بازخورد جامعه خود را برای محدود کردن بررسی های نامربوط در به روز کرد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gdQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *