هند ریاست مشارکت جهانی در زمینه هوش مصنوعی را بر عهده گرفت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات اعلام کرد که هند روز دوشنبه ریاست مشارکت جهانی در زمینه (GPAI) را بر عهده گرفت.

وزیر دولت در امور الکترونیک و فناوری اطلاعات، راجیو چاندراسخار، به طور مجازی در نشست GPAI که در توکیو برای تصاحب قدرت از فرانسه، که رئیس شورا در حال خروج است، برگزار شد، به نمایندگی از هند شرکت کرد.

وزیر هند در این مراسم گفت که هند با همکاری نزدیک با کشورهای عضو برای ایجاد چارچوبی همکاری خواهد کرد. در این چارچوب، می‌توان از قدرت هوش مصنوعی (AI) به نفع شهروندان و مصرف‌کنندگان در سراسر جهان استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که نرده‌های محافظ کافی برای جلوگیری از سوء استفاده و آسیب کاربر وجود دارد.»

چاندراسخار افزود که هوش مصنوعی یک توانمندساز جنبشی برای پیشبرد سرمایه گذاری های فعلی در فناوری و نوآوری است. هند در حال ساخت اکوسیستمی از قوانین و چارچوب مدرن سایبری است که توسط سه شرط مرزی باز بودن، ایمنی و اعتماد و پاسخگویی هدایت می شود.

هند متعهد به استفاده کارآمد از هوش مصنوعی برای تسریع اکوسیستم نوآوری در اطراف هوش مصنوعی، یک سیاست چارچوب ملی حاکمیت داده ها و یکی از بزرگترین برنامه مجموعه داده های قابل دسترسی عمومی در جهان است. شهروندان و جهان به طور کلی.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  خوب این یکی از راه های استخدام یک مدیر عامل جدید است

این وزارتخانه افزود: هدف NDGFP تضمین دسترسی عادلانه به داده‌های غیر شخصی و تمرکز بر بهبود چارچوب نهادی برای اشتراک‌گذاری داده‌های دولتی، ترویج اصول مربوط به حریم خصوصی و امنیت با طراحی، و تشویق استفاده از ابزار ناشناس‌سازی است.

همچنین هدف آن استانداردسازی جمع آوری و مدیریت داده های دولت است. NDGFP به همراه دفتر پیش‌بینی شده مدیریت داده هند IDMO، نسل بعدی هوش مصنوعی و اکوسیستم تحقیقاتی و راه‌اندازی مبتنی بر داده را تسریع خواهد کرد.

این وزارتخانه گفت: انتظار می‌رود که هوش مصنوعی تا سال 2035، 967 میلیارد دلار به اقتصاد هند و 450 تا 500 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی هند تا سال 2025 اضافه کند که 10 درصد از هدف 5 تریلیون دلاری تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

GPAI جماعتی از 25 کشور عضو، از جمله ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، نیوزیلند، جمهوری کره و سنگاپور است. هند در سال 2020 به عنوان یک عضو موسس به آن پیوست.

همه اخبار و به‌روزرسانی‌های فناوری را در Live Mint مشاهده کنید. برنامه Mint News را دانلود کنید تا به‌روزرسانی‌های بازار روزانه و اخبار کسب و کار زنده را دریافت کنید.

کم و بیش

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WTj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *