هک Nvidia RTX 4090 می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و از ذوب شدن کابل های شما جلوگیری کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق برخی آزمایشات جدید، RTX 4090 انویدیا می تواند مصرف انرژی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در عین حال بیشتر عملکردی را که در سطوح پیش فرض دریافت می کنید ارائه می دهد.

کوازارزون () آزمایشات انجام شده (همانطور که توسط Hardware Times پرچم گذاری شده است ()برای تعیین نرخ فریم RTX 4090 در مجموعه ای از پنج با رزولوشن 4K (حداکثر جزئیات) در تنظیمات خارج از جعبه – و مصرف انرژی 347 وات – قبل از مقایسه آن با آنچه که کارت گرافیک ضربه زده است. با حد توان به صورت دستی به صورت پلکانی به سمت پایین تنظیم می شود.

با محدود کردن مصرف برق به 326 وات (تنظیم محدودیت توان 80%)، نرخ فریم در 99.1 درصد نسبت به حالت پیش‌فرض باقی می‌ماند، و کاهش بیشتر به 305 وات (70%) منجر به حفظ 97.8 درصد از سطح عملکرد شد. صادقانه بگویم، بیشتر مردم متوجه تفاوت 2 درصدی نمی شوند.

بنابراین، نکته مهم در اینجا این است که اگر RTX 4090 دارید، تنظیم محدودیت توان و کاهش آن به سطح 300 وات بسیار آسان است بدون اینکه واقعاً تفاوت قابل توجهی در کل فریم در ثانیه (فریم در ثانیه) ایجاد کنید.

حتی در سطح محدودیت توان 60 درصد، که 268 وات مصرف می کند، نرخ فریم 93.9 درصد بود که هنوز هم چندان دور از سرعت نیست.

با در نظر گرفتن این موضوع در 4K برای بازی‌های آزمایش‌شده صادق است، و اگر می‌پرسید آنها چه بودند، Quasarzone از عناوین زیر استفاده کرد: Cyberpunk 2077، Forza Horizon 5، Lost Ark، PUBG و Spider-Man Remastered.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین پروژکتور با بلندگو در سال 2023

تجزیه و تحلیل: لطفاً کسی به فکر آداپتورها نیست…

کسانی که دارای RTX 4090 هستند – و تعداد کمی از خریداران مشتاق در آنجا وجود دارند که با این پردازنده گرافیکی سطح بالا دست به کار شده اند – بدون شک این مطلب را با علاقه می خوانند، به خصوص با توجه به کل بحث در مورد پرچمدار Lovelace انویدیا و موارد موجود. آداپتورهای برق ذوب

اگر به دلیل کل این قسمت کمی پارانوئید هستید – و مسلماً، طبق آمار انویدیا بر تعداد بسیار کمی از پردازنده‌های گرافیکی تأثیر می‌گذارد، اگرچه تعداد آنها واقعاً بسیار زیاد است – محدود کردن قدرت می‌تواند راه‌حل مفیدی باشد که باید به خاطر داشته باشید. . کاهش مصرف برق تا حدودی ممکن است به جلوگیری از هرگونه خطر خراب شدن کار با آداپتور کمک کند.

نه تنها این، بلکه اگر انجام این کار به معنای مصرف انرژی کمتر برای عملکرد تقریباً یکسان است – کاهش 2٪ فریم در ثانیه، به طور واقع بینانه، تفاوت قابل توجهی در تجربه بازی شما نخواهد داشت – پس چرا این کار را انجام ندهید اگر همچنین به قبوض انرژی نیز توجه داشته باشید. به هر حال، یک بحران هزینه زندگی در حال وقوع است و قبوض برق برای برخی افراد بسیار بالاست، پس چرا قدرت تولید پرچمدار Lovelace را به حداقل قابل قبولی نرسانید. در حالی که بدون شک به اطمینان از خنک شدن بازی شما نیز کمک می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای خطای «Class Not Registered» هنگام باز کردن عکس ها در ویندوز 11

نکته جالبی که همه اینها مطرح می کند این است که TGP RTX 4090 که روی 450 وات تنظیم شده است، مطمئناً فضای زیادی برای سر ایجاد می کند، وقتی در نظر بگیرید که در واقع RTX 4090 می تواند با 300 وات کار کند – دو سوم این مقدار – در حالی که هنوز ارائه می شود. سطوح عملکرد عالی اگرچه مقایسه یک RTX 4090 اورکلاک شده، به جای یکی در تنظیمات پیش‌فرض، با یک پردازنده گرافیکی پرچم‌دار با قدرت محدود، طبیعتاً موضوعی متفاوت خواهد بود.

با این حال، نگاه کردن به این آزمایش باعث می‌شود که فکر کنید آیا عاقلانه بود که انویدیا تنظیمات پیش‌فرض را کمی بیشتر کند.

Quasarzone همچنین به کاهش ولتاژ RTX 4090 می پردازد که می تواند نتایج بهتری نسبت به محدود کردن برق ارائه دهد، اما مقابله با آن بسیار پیچیده تر است، در حالی که تنظیم محدودیت قدرت کار بسیار ساده ای است. بنابراین برای اکثر مردم، راحتی انجام سریع و آسان این کار بسیار بیشتر از دستاوردهای اضافی کم ولتاژ است – و باید توجه داشت که این تفاوت نیز زیاد نیست، با محدودیت توان هنوز نتایج عالی ارائه می دهد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kDF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *