وضعیت NFT ها در سال 2022

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سال گذشته، ما درباره چیستی NFT و همچنین برخی از کلاهبرداری های رایج NFT و نکات ایمنی بحث کردیم. اکنون در حال بررسی مجدد هستیم تا به شما به‌روزرسانی در مورد آنچه در حال حاضر در دنیای NFT می‌گذرد، ارائه دهیم. اما اول…

NFT چیست؟

NFT مخفف non-fungible token است. نه، آنها ربطی به قارچ ندارند. وقتی چیزی به عنوان “غیرقابل تعویض” توصیف می شود، به این معنی است که در نوع خود بی نظیر است و قابل کپی نیست.

NFT ها اقلام دیجیتالی هستند که نشان دهنده اشیاء دنیوی مانند ضبط موسیقی، آثار هنری، ویدیوها و غیره هستند. آنها معمولاً به صورت آنلاین برای ارزهای دیجیتال فروخته می شوند و توسط بسیاری به عنوان اقلام کلکسیونی دیده می شوند. از آنجایی که NFT ها دارایی های یک بلاک چین هستند و همگی دارای کدهای شناسایی منحصر به فرد هستند، اثبات مالکیت مشکلی ندارد.

Bored Ape Yacht Club، CryptoPunks، و VeeFriends در حال حاضر سه مورد از محبوب ترین مجموعه های NFT هستند.

وضعیت NFT ها در سال 2022

اگر بازار NFT را از سال 2021 تا 2022 مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که هیاهو کاهش یافته است. به نظر می رسد از سال گذشته، زمانی که هیاهو در مورد NFT ها به اوج خود رسید، مردم به طور پیوسته علاقه خود را نسبت به آنها از دست داده اند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه حل برتر برای "خطایی که هنگام بارگیری عیب یاب" در ویندوز 11 رخ داده است

بسیاری از عوامل مختلف در کاهش علاقه به NFT نقش داشته اند، اما در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  • شیوه‌های بازار غیرقانونی – هیچ روش استانداردی برای فروش NFT وجود ندارد، که فرصت‌هایی برای کلاهبرداری ایجاد می‌کند.
  • سقوط قیمت کریپتو – ارزش ارزهای دیجیتال در سال 2022 کاهش یافت که بر ارزش NFT ها تأثیر گذاشت.
  • احتمال سرمایه‌گذاری ناپایدار – به دلیل کاهش ارزش، مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در NFT تردید بیشتری دارند.

3 کلاهبرداری برتر NFT 2022

کلاهبرداری یک نگرانی دائمی در دنیای NFT است. در اینجا لیستی از رایج ترین کلاهبرداری های NFT آورده شده است:

  • های NFT جعلی – بسیاری از وب سایت های NFT جعلی وجود دارند که وانمود می کنند سایت های قانونی هستند.
  • پیشنهادات جعلی – کلاهبرداران با جعل هویت پلتفرم‌های تجاری معروف NFT، ممکن است ‌هایی برای شما ارسال کنند که ادعا می‌کنند شخصی برای NFT شما پیشنهاد داده است. ایمیل ها از شما می خواهند که روی یک دکمه کلیک کنید:
NFT_OpenSea scam_1203

این دکمه به یک وب‌سایت فیشینگ منتهی می‌شود که از شما می‌خواهد کیف پول خود را پیوند دهید و عبارت اولیه/عبارت ابی خود را ارسال کنید. کلاهبرداران می توانند اعتبارنامه ها را ضبط کنند و کیف پول شما را هک کنند و هر چیزی را که دارید به سرقت ببرند!

  • پشتیبانی فنی جعلی – در این کلاهبرداری‌ها، کلاهبرداران ایمیل یا پیام‌هایی را از طریق Discord برای شما ارسال می‌کنند که می‌گویند نوعی مشکل فنی در کیف پول یا حساب شما وجود دارد.
Scam_MetaMask_1231 را ببینید

یک بار دیگر، آنها به دنبال هر گونه اعتباری هستند که می توانند برای دسترسی به حساب شما و سرقت NFT یا رمزنگاری شما استفاده کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه همگام سازی پیام ها از آیفون به مک: راهنمای گام به گام

ما همچنین شاهد کلاهبرداری‌های تقلبی NFT و NFT هستیم، پس لطفا مراقب باشید.

چگونه از کلاهبرداری های NFT ایمن بمانیم

Trend Micro Check – افزونه مرورگر و برنامه تلفن همراه 100٪ رایگان ما – می تواند از شما در برابر کلاهبرداری، وب سایت های مخرب، ایمیل های خطرناک و موارد دیگر محافظت کند! اگر در اینترنت به چیز خطرناکی برخورد کردید – مانند یک وب‌سایت جعلی NFT یا ایمیل فیشینگ – در زمان واقعی به شما هشدار داده می‌شود، بنابراین می‌دانید که به خوبی شفاف باشید.

مثل همیشه، اگر این مقاله را خواندنی جالب و/یا مفید می‌دانید، لطفاً آن را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید تا جامعه آنلاین ایمن و محافظت شود. همچنین، لطفا روی دکمه LIKE زیر کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/uGzioO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *