وقتی در فیسبوک مسنجر به کسی گزارش می دهید چه اتفاقی می افتد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از وقتی در فیسبوک مسنجر به کسی گزارش می دهید چه اتفاقی می افتد؟
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

فیسبوک که بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی در سراسر جهان است، دارای چندین ابزار حفظ حریم خصوصی برای گزارش آزار و اذیت، محدود کردن گیرنده و جلوگیری از نگاه کردن دیگران به حساب شما است. هر کسی می‌تواند هدف آزار سایبری، کلاهبرداران و جعل‌ها باشد. اگر شما هم جزو این افراد هستید، چنین حساب هایی را در فیس بوک مسنجر گزارش دهید.

گاهی اوقات، کارمندان یا مشتریان ناراضی شما ممکن است در پلتفرم شما را مورد آزار و اذیت قرار دهند. در حالی که مسدود کردن یک حساب مشکل را حل می کند، توصیه می کنیم چنین سوء استفاده کنندگانی را به فیس بوک گزارش دهید. ممکن است تعجب کنید که وقتی شخصی را در Facebook Messenger گزارش می دهید چه اتفاقی می افتد. بیایید در مورد پیامدهای گزارش شخصی در مسنجر بحث کنیم.

نحوه گزارش شخصی در فیس بوک مسنجر

اگر در مسنجر فیس‌بوک مکررا با نظرات ناپسند و پیام‌های توهین‌آمیز مواجه می‌شوید، مراحل زیر را برای گزارش چنین حساب‌هایی دنبال کنید. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید.

توجه داشته باشید: فیس بوک مسنجر برای iOS و از یک رابط یکسان استفاده می کند. ما مسنجر را برای در تصاویر زیر نشان خواهیم داد. می‌توانید همین مراحل را در نسخه برای گزارش دادن شخصی دنبال کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپل رسانه‌ها را به سخنرانی WWDC 2023 دعوت می‌کند، جایی که انتظار می‌رود هدست واقعیت افزوده در آن معرفی شود.

مرحله 1: برنامه مسنجر را در اندروید یا آیفون خود باز کنید.

گام 2: یک مکالمه را انتخاب کنید و روی نام گیرنده در بالا ضربه بزنید.

مرحله 3: به «حریم خصوصی و پشتیبانی» بروید و «گزارش» را انتخاب کنید.

مرحله 4: یک مشکل را برای گزارش انتخاب کنید. در اینجا دلایل احتمالی وجود دارد:

  • آزار و اذیت
  • خود آسیبی
  • تظاهر به کسی بودن
  • اشتراک گذاری چیزهای نامناسب در چت
  • سخنان تنفرآمیز
  • فروش غیر مجاز
  • کلاهبرداری ها
  • دیگر

مرحله 5: دلیل مربوطه را انتخاب کنید و روی «ارسال گزارش» در پایین کلیک کنید.

اگر کسی در معرض خطر فوری است، با مقامات محلی و خدمات اضطراری تماس بگیرید. لازم نیست منتظر باشید تا فیس بوک اقدامی انجام دهد.

گزارش شخصی در Facebook Messenger for Web

امکان گزارش شخصی در مسنجر به برنامه های تلفن همراه محدود نمی شود. شما می توانید همین کار را در مسنجر برای وب نیز انجام دهید. در اینجا چگونه است.

مرحله 1: به Facebook Messenger در وب بروید. با جزئیات حساب فیسبوک خود وارد شوید.

گام 2: یک مکالمه را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

مرحله 4: منوی «حریم خصوصی و پشتیبانی» را از نوار کناری سمت چپ باز کنید.

مرحله 5: گزارش را انتخاب کنید.

مرحله 6: دلیل مربوطه را از منوی زیر کلیک کنید.

پس از گزارش شخصی در مسنجر، چندین گزینه برای انتخاب دارید.

  • صدای گفتگو را قطع کن: این گزینه اعلان ها را برای یک زمان خاص خاموش می کند.
  • نادیده گرفتن گفتگو: مسنجر مکالمه را به هرزنامه منتقل می کند و هیچ هشداری دریافت نمی کنید.
  • مسدود کردن: مسنجر فرد روی پلتفرم را مسدود می کند. می‌توانید پست اختصاصی ما را بخوانید تا درباره مسدود کردن شخصی در مسنجر اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • گزارش گفتگو: این گزینه مکالمه شما را برای بررسی به فیس بوک ارسال می کند.

پیامدهای گزارش شخصی در فیس بوک مسنجر

وقتی شخصی را در مسنجر گزارش می دهید، یکی از اعضای تیم پشتیبانی فیس بوک شکایت شما را بررسی می کند. معمولاً تا 48 ساعت طول می کشد تا مشخص شود که گیرنده دستورالعمل های فیس بوک را نقض کرده است یا خیر.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حذف فالوور در دسکتاپ و برنامه موبایل Spotify

آیا زمانی که شما یک حساب کاربری را در مسنجر گزارش می دهید، شخص می داند؟

گزارش شخصی یک افزونه حفظ حریم خصوصی در مسنجر است. همه گزارش های ارسالی ناشناس می ماند. فیس بوک هویت شما را برای گیرنده فاش نمی کند. این گزینه حتی به گیرنده اطلاع نمی دهد.

وقتی پیامی برای آزار و اذیت در فیس بوک گزارش می کنید چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که شخصی را برای آزار و اذیت گزارش می کنید، فیس بوک از شما می خواهد که پیام های خاصی را برای بررسی ادعای خود به اشتراک بگذارید. اگر تیم پشتیبانی مشکل مربوطه را پیدا کند، شرکت اقدامات لازم را برای محدود کردن حساب انجام می دهد.

آیا می توانم گزارش دادن شخص را در فیس بوک مسنجر لغو کنم؟

آیا به طور تصادفی به کسی در مسنجر گزارش دادید؟ هیچ راهی برای لغو عمل وجود ندارد. در این صورت، فیس‌بوک ادعای شما را مرتبط نمی‌داند یا اقدامی علیه حساب گزارش‌شده انجام نمی‌دهد. برای ارسال گزارش های جعلی نیز با هیچ عواقبی روبرو نخواهید شد. اما لازم نیست عادت به گزارش مکالمات نامربوط برای انتقام گیری شخصی داشته باشید.

آیا با حساب‌های گزارش‌شده دوستان باقی می‌مانم؟

گزارش شخصی در پیام های فیس بوک وضعیت دوستی شما را تغییر نمی دهد. شما با حساب آسیب دیده دوست باقی می‌مانید. شخص به راحتی می تواند با پیام ها و تماس ها با شما تماس بگیرد. اگر می‌خواهید دریافت پیام‌ها را متوقف کنید، مکالمه را بی‌صدا کنید، آن را نادیده بگیرید یا شخص را مسدود کنید.

در مورد پیام های موجود چطور؟

هنگامی که شخصی را در فیس‌بوک مسنجر گزارش می‌دهید، پیام‌های موجود و سابقه چت شما بی‌تأثیر می‌ماند. این یک حرکت معقول است، زیرا فیس بوک یا مقامات محلی ممکن است نیاز به بررسی سابقه چت شما برای بررسی ادعاهای شما داشته باشند.

حذف هرزنامه از فیس بوک

ممکن است تعجب کنید که برای حذف اکانت فیس بوک یک نفر چند گزارش لازم است. گاهی اوقات، حتی یک گزارش مرتبط می تواند باعث شود فیس بوک یک حساب کاربری را در عرض 24 ساعت حذف کند. تجربه شما از گزارش دادن شخصی در مسنجر چگونه است؟ آیا متوجه اقدامات سریع فیس بوک شده اید؟ تجربه خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pzb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *