وقتی شرکت خود را بفروشید چقدر مالیات بدهکار خواهید بود؟ •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

زمانی که یک بنیانگذار شرکت خود را می فروشد، ارزش گذاری آن توجه زیادی را به خود جلب می کند. اما تاکید بیش از حد بر ارزش گذاری اغلب منجر به توجه بسیار کم به آنچه سهامداران و سهامداران در مالیات پس از فروش می پردازند، می شود.

پس از خروج، برخی از بنیانگذاران ممکن است 0٪ مالیات بپردازند در حالی که دیگران بیش از 50٪ از درآمد فروش خود را پرداخت می کنند. برخی از بنیان‌گذاران می‌توانند تا دو برابر سایر بنیان‌گذاران پول را با همان قیمت فروش کنار بگذارند – صرفاً به دلیل شرایط و برنامه‌ریزی مالیاتی. برنامه‌ریزی مالیات شخصی در نهایت می‌تواند به همان اندازه که تغییرات ارزش‌گذاری در سطح خروج می‌تواند بر درآمد بنیانگذار تأثیر بگذارد.

چگونه این اتفاق می افتد؟ مالیات های بدهکار در نهایت به نوع سهام مالکیت، مدت نگهداری آن، محل زندگی سهامدار، تغییرات احتمالی نرخ مالیات در آینده و استراتژی های برنامه ریزی مالیاتی بستگی دارد. اگر اکنون به مالیات فکر می کنید، به احتمال زیاد در جلوتر هستید. اما تعیین میزان بدهی شما ساده نیست.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ایسر باگ بزرگ لپ تاپ را که هکرها می توانند از آن برای غیرفعال کردن بوت امن استفاده کنند، برطرف می کند

در این مقاله، من یک نمای کلی ساده از نحوه تفکر بنیانگذاران در مورد مالیات و همچنین روشی آسان برای تخمین میزان مالیاتی که پس از فروش شرکت خود دارند، ارائه خواهم کرد. همچنین به برنامه ریزی مالیاتی پیشرفته و استراتژی های بهینه سازی، مالیات ایالتی و خطرات مالیاتی آتی اشاره خواهم کرد. البته به یاد داشته باشید که این توصیه مالیاتی نیست. قبل از تصمیم گیری مالیاتی، باید با CPA یا مشاور مالیاتی خود مشورت کنید.

نحوه مالیات بر سهامداران

وقتی صحبت از به حداقل رساندن مالیات بر عایدی سرمایه می شود، QSBS (سهام کسب و کار کوچک واجد شرایط) می تواند یک تغییر بازی برای افرادی باشد که واجد شرایط هستند.

بیایید فرض کنیم که شما یک مؤسس هستید و دارای سهام یا گزینه های موجود در یک C-corp معمولی با پشتوانه سرمایه گذاری هستید. تعدادی از عوامل تعیین می کند که آیا شما بر اساس سود سرمایه کوتاه مدت (نرخ مالیات بر درآمد معمولی)، سود سرمایه بلندمدت، یا نرخ سهام شرکت های کوچک واجد شرایط (QSBS) مشمول مالیات می شوید.

درک تفاوت ها و اینکه کجا می توانید بهینه سازی کنید ضروری است.

در زیر نموداری است که انواع مختلف مالیات و زمان اعمال هر کدام را خلاصه می کند. من این را برای نشان دادن ترکیب “همه در” مالیات فدرال + ایالت + شهر، در صورت وجود، تجزیه می کنم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Common Sense Media، منبعی محبوب برای والدین، برای بررسی مناسب بودن محصولات هوش مصنوعی برای کودکان

بنیان‌گذارانی که در افق خروجی دارند و بیش از 10 میلیون دلار جمع‌آوری می‌کنند، باید برخی از استراتژی‌های مالیاتی پیشرفته‌ای را که در یکی از مقاله‌های قبلی‌ام توضیح دادم بررسی کنند، زیرا فرصت‌هایی برای چند برابر کردن یا «انباشته کردن» محرومیت 10 میلیون دلاری QSBS و به حداقل رساندن مالیات بیشتر وجود دارد.

اعتبار تصویر: شرکای جهانی کیستون

همانطور که در بالا می‌بینید، برخی از اهرم‌های رایج‌تر که بر میزان مالیات بدهی مؤسس پس از خروج تأثیر می‌گذارند عبارتند از QSBS، ایجاد اعتماد، ایالتی که در آن زندگی می‌کنید، مدت زمانی که سهام خود را حفظ کرده‌اید و اینکه آیا از اختیارات خود استفاده می‌کنید یا خیر.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xLS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *