پنج روش پوشیدنی که مراقبت های بهداشتی را در سال 2023 متحول می کند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اندرو ریکمن، مدیر عامل Rockley توضیح می دهد که چرا ابزارهای پوشیدنی در قلب انقلاب مراقبت های بهداشتی در سال 2023 قرار خواهند گرفت.

انقلابی در مراقبت های بهداشتی در راه است – و به زودی. در طول سال آینده، دستگاه‌های پوشیدنی و حسگرهای پیشرفته و فناوری‌های که با آن‌ها کار می‌کنند، مراقبت‌های بهداشتی را برای میلیون‌ها بیمار متحول خواهند کرد و آنها را قادر می‌سازد از بسیاری از بیماری‌های جدی اجتناب کنند و طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن را بهتر تشخیص داده و مدیریت کنند.

دیلویت گلوبال پیش بینی می کند که 320 میلیون دستگاه پوشیدنی بهداشتی و سلامتی در سال 2022 برای مصرف کنندگان در سراسر جهان ارسال می شود. به گفته آن، تا سال 2024، با عرضه دستگاه های جدید، این تعداد به تقریباً 440 میلیون افزایش خواهد یافت و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی با آنها راحت تر می شوند.

به طور خلاصه، فناوری به زودی نقش اساسی در کمک به افراد سالم و سالم ماندن با افزایش سن ایفا خواهد کرد. در اینجا پنج راه وجود دارد که پوشیدنی ها مراقبت های بهداشتی را در سال 2023 تغییر می دهند.

1. پوشیدنی ها نظارت مستمر نشانگرهای زیستی و سلامت را با آن بهبود می بخشند

از دیرباز هدف ارائه دهندگان و بیماران اندازه گیری سطح گلوکز خون به صورت غیرتهاجمی، بدون سوزن زدن انگشت و کشیدن خون بوده است. این هدف در سال 2023 به واقعیت نزدیک‌تر خواهد شد. همچنین به لطف نسل بعدی دستگاه‌های پوشیدنی مجهز به سنسورهای نشانگر زیستی پیشرفته، اندازه‌گیری فشار خون به صورت غیرتهاجمی در سال آینده امکان‌پذیر خواهد شد.

بیایید با اندازه گیری گلوکز شروع کنیم، که نه تنها برای مبتلایان به دیابت بلکه برای مردم به طور کلی ضروری است. آگاهی از گلوکز برای درک این موضوع که آیا سلامت کلی آنها – نه فقط دیابت – در مسیر درستی قرار دارد یا خیر، حیاتی است و در غیر این صورت، به آنها کمک می کند تا اقدامات مناسب را برای رسیدن به آن انجام دهند. دانستن مدت زمانی که بدن شما در حالت قند خون بالا می گذراند برای تیتراژ درمان و نظارت بر سلامت و تندرستی عمومی مفید است. دانستن بیشتر در مورد غذاهای با شاخص گلیسمی بالا و نحوه کنترل میزان گلوکز از طریق رژیم غذایی اطلاعات مهمی است.

در مورد فشار خون، توانایی اندازه‌گیری و پایش مکرر آن به‌صورت غیرتهاجمی با ابزارهای پوشیدنی، پیش‌بینی بهتر احتمال سکته مغزی یا حمله قلبی و همچنین نظارت بر فشار خون یا سلامت کلی قلب و عروق را ممکن می‌سازد. بدیهی است که این نوع اطلاعات می تواند برای انجام اقدامات پیشگیرانه مناسب بسیار سودمند باشد.

در سال 2023، مردم شاهد پیشرفت قابل توجهی در جهت اندازه گیری و پایش غیرتهاجمی دو نشانگر زیستی – گلوکز و فشار خون – خواهند بود که بیشترین تأثیر بالقوه را بر زندگی، سلامت و آینده آنها دارند. این یک معامله بزرگ است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین میکروفون پادکست ارزان قیمت زیر 50 دلار

2: پوشیدنی ها بینش حیاتی در مورد سلامتی کل نگر ارائه می دهند

در حالی که ردیابی نشانگرهای زیستی فردی مهم است، زمانی که بتوانیم چندین نشانگر زیستی را برای به دست آوردن تصویری جامع از سلامت کلی یک فرد نظارت کنیم، تأثیرگذارتر خواهد بود. این امر در سال 2023 ممکن خواهد شد.

به عنوان مثال، یک دستگاه پوشیدنی قادر خواهد بود نشانگرهای زیستی، از جمله دمای مرکزی بدن، هیدراتاسیون بدن، فشار خون، الکل، گلوکز و روند لاکتوز را کنترل کند تا سرنخ‌های مهمی در مورد سلامت فرد آشکار کند. توانایی اندازه‌گیری دقیق نشانگرهای زیستی مناسب در زمان مناسب، روش جدیدی را برای نگریستن به سلامت، فراهم می‌کند که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

3: ابزارهای پوشیدنی باعث انتقال از “مراقبت های بیمار” به مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه می شود

هنگامی که برای معاینه سالانه خود می روید، آزمایشات استانداردی را دریافت می کنید که فقط یک عکس فوری از بدن شما در آن لحظه ارائه می دهد. اگر بتوانید سلامت خود را به طور مداوم کنترل کنید و هشدارهای فوری در مورد هر ناهنجاری ناگهانی دریافت کنید، بسیار آموزنده تر خواهد بود. در واقع، این یک تغییر خواهد بود.

و داره میاد در سال 2023، مراقبت های بهداشتی فعال بهبود خواهد یافت. این امکان برای افراد وجود خواهد داشت که طیفی از نشانگرهای زیستی حیاتی را به صورت 24 ساعته تحت نظر داشته باشند و وضعیت سلامتی خود را در زمان واقعی بدانند و در صورت لزوم اقدام کنند.

در آینده، فناوری پوشیدنی به اندازه کافی قدرتمند خواهد بود که اطلاعات شبانه روزی را در مورد سلامت افراد ارائه دهد و به آنها امکان می دهد سلامت خود را بر اساس این داده ها در بلند مدت و کوتاه مدت بهتر حفظ کنند. به عنوان مثال، یک دستگاه پوشیدنی ممکن است به شما در مورد تغییرات فشار خونتان اطلاع دهد و با داشتن این دانش، می توانید زودتر به پزشک خود مراجعه کنید تا بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است و چه کاری باید انجام دهید.

4: پوشیدنی‌ها نظارت را از بیمارستان و داخل خانه می‌برند

امروزه، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها از دستگاه‌ها و پلت‌فرم‌های سنجش بیومارکر درجه یک برای نظارت بر سلامت بیماران در محل یا بیمارستان استفاده می‌کنند. در سال 2023 و پس از آن، با تبدیل شدن آن دستگاه ها و پلت فرم ها و کاهش نفوذ آنها، بیماران به همان کیفیت اطلاعات در خانه خود دسترسی خواهند داشت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این قسمت فقط بهانه ای است برای صحبت در مورد زلدا و سایر اخبار TC

از آنجایی که سلامت از راه دور در طول دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری کووید پیشرفت کرده است، دسترسی به داده‌ها و بینش‌های با کیفیت وجود ندارد. نظارت از راه دور به طور قابل توجهی بر استفاده از منابع در سیستم مراقبت‌های بهداشتی تأثیر می‌گذارد و بیماران را قادر می‌سازد تا سبک زندگی خود را ادامه دهند، زیرا داده‌ها توسط ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در دسترس هستند.

توانمندسازی بیماران برای حمل وسایل پوشیدنی از بیمارستان به خانه، در نهایت یک سیستم حلقه بسته ایجاد می کند. به عنوان یک بیمار، اگر وقتی در بیمارستان هستم، این دستگاه‌ها اطلاعات مهم و مفیدی را به من می‌دهند، چرا من به استفاده از آنها در خانه ادامه نمی‌دهم؟

5: ابزارهای پوشیدنی با هوش مصنوعی مراقبت های بهداشتی را تر می کنند

پوشیدنی ها در حال حاضر حجم زیادی از اطلاعات را در مورد سلامت و تندرستی عمومی مصرف کننده جمع آوری می کنند. در سال 2023، هوش مصنوعی شروع به ایفای نقش بزرگ‌تری در تفسیر آن داده‌ها، اتصال نقاط، و قادر ساختن بیماران و پزشکان مراقبت‌های بهداشتی برای عمل بر روی آن خواهد کرد.

این در هر دو سطح کلان و خرد اتفاق خواهد افتاد. در سطح کلان، داده‌های جمع‌آوری‌شده از صدها میلیون نفر را می‌توان ناشناس کرد و الگوهایی را از آن داده‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های بهداشت عمومی شناسایی کرد. در سطح خرد، داده هایی که به درستی تجزیه و تحلیل شوند می توانند بینش عمیقی در مورد بدن یک فرد ارائه دهند تا مراقبت شخصی را امکان پذیر کند.

از نظر تئوری، این امر تشخیص شروع زودهنگام بیماری‌ها، فیزیولوژیکی یا روانی را با ردیابی نشانگرهای زیستی مرتبط ممکن می‌سازد. ما الگوریتم های مختلف هوش مصنوعی زیادی را برای بیماری های مختلف خواهیم دید. این الگوریتم‌ها می‌توانند در فضای ابری قرار داشته باشند و روز به روز روی داده‌های شما سرازیر شوند، وضعیت شما را بررسی کنند و زمانی که نیستید به شما هشدار دهند.

غذای آماده نهایی

در سال‌های گذشته، بسیاری از مردم پوشیدنی‌ها را فقط به این دلیل می‌خریدند که جریانی از داده‌های ورزش و سلامتی را ارائه می‌دادند. و بدون شک، ردیابی تعداد تنفس، قدم‌ها و آمار خواب‌تان سرگرم‌کننده و جالب است. اما در سال 2023، ابزارهای پوشیدنی از دستگاه‌های سبک زندگی به دستگاه‌هایی که زندگی را تغییر می‌دهند، حرکت خواهند کرد.

ابزارهای پوشیدنی و حسگرهای نشانگر زیستی به شما این امکان را می‌دهند تا جنبه‌های کلیدی سلامت خود را در زمان واقعی نظارت کنید، مشکلات سلامتی را زود تشخیص دهید و توصیه‌های بهداشتی شخصی‌سازی شده را ارائه دهید. این کار مزایای عمده ای را برای سلامت فردی و سلامت عمومی شما به همراه خواهد داشت.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xgYOXu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *